КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Enter x
End. Readln Begin Begin Begin Uses Наприклад A:array[1..9] of integer; C:array[4..12] of real; 2) type імя типу=array[m..n] of тип компонента масиву; var імя масиву:імя типу; наприклад: type TAB=array[1..9] of integer; var A:TAB; При звернені до елементів масиву необхідно вказувати імя масиву і номер елемента (індекс). Наприклад: А[4], A[8], C[11]. Для доступу окремого елемента одномірного масиву застосовується операція індексування [], за допомогою якої утворюється вирази <імя масиву>[<індексний вираз>]. Двомірні масиви(матричні) – мають дві розмірності, m*n. Доступ до окремого елемента масиву здійснюється шляхом визначення двох його кординат: номер рядка і=1..m та стовпця j=1..n. 7.Структура програми на мові Паскаль. Консольне застосування мовою Object Pascal складається з заголовка і так називаного блоку. Блок складається з розділів. Перелічимо їх: Розділ міток. Розділ констант. Розділ типів. Розділ змінних. Розділ процедур і функцій. Розділ операторів. Розділ операторів повинний бути узятий в операторні дужки begin...end. У ньому вказується послідовність дій, що повинний виконати комп'ютер. Всі інші розділи носять описовий характер. У Object Pascal будь-який розділ, крім останнього, може бути відсутнім. І навпаки – будь-який описовий розділ може зустрічатися кілька разів, при цьому порядок слідування розділів може бути довільним. Вибираючи порядок розташування описових розділів, варто керуватися правилом: усі використовувані типи, константи, змінні, функції, процедури повинні бути оголошені чи описані до їхнього першого використання. Роздільником між розділами й операторами служить крапка з комою. Наприкінці застосування повинна стояти крапка. У будь-якому місці застосування, де допускається присутність роздільника, наприклад – пробілу, можна вставити коментар. Коментар не змінює змісту застосування і призначений для пояснення. Розглянемо структуру консольного застосування на прикладі. Приклад. Скласти програму, у якій із заданого числа x віднімається величина 2π доти, поки x не потрапить у діапазон 0 ≤ x ≤ 2π. Рішення. Ця навчальна програма буде містити всі припустимі в консольному застосуванні розділи, хоча на практиці текст програми може бути набагато простіше. Програма. program P1_2; {$APPTYPE CONSOLE} SysUtils; label lb,33; const p=3.1415926; type answer = (No,Yes); var x:real; function prov(v:real):answer; var z:answer; if (v>=0) and (x<=2*p) then z:= Yes else z:= No; result:= z end; procedure vych(var w:real); w:= w-2*p end; writeln('Enter x'); readln(x); lb:vych(x); if prov(x) = Yes then goto 33 else goto lb; 33:writeln('x=',x:6:4); Результати роботи програми. x=5.7522 Заголовок програми починається зі службового слова program, після якого йде ім'я програми – правильний ідентифікатор. Розділ міток починається словом label, за яким розташований список міток. Мітка являє собою правильний ідентифікатор чи ціле число без знака. Мітки дозволяють позначити будь-який оператор, щоб можна було передати керування з будь-якого місця програми. Розділ констант починається словом const, за яким йдуть конструкції виду < ім'я константи > = < значення >, що дозволяють привласнити константі ім'я і використовувати його в тексті програми. Розділ опису типів починається службовим словом type, за яким йдуть конструкції виду < ім'я типу > = < опис >, що дозволяють програмісту створювати власні типи. Розділ опису змінних починається зі службового слова var. Тут повинні бути вказані всі змінні, використовувані в розділі операторів програми, а також їхній тип. У нашому прикладі використовується одна змінна x типу real. Розділ опису процедур і функцій не виділяється спеціальним службовим словом, оскільки кожна підпрограма має свій заголовок. У нашому прикладі використовуються дві підпрограми: функція prov і процедура vych. Кожна з них може мати структуру, подібну до основної програми, у тому числі використовувати власні, т.зв. локальні змінні. У функції prov – це змінна z типу answer. Розділ операторів починається службовим словом begin і закінчується словом end, після якого ставиться крапка – ознака кінця програми. Між цими ключовими словами розміщаються оператори мови Object Pascal, які необхідно виконати для рішення задачі. 8.Структури в мові С++. Структура в мові С++ - це тип даних, який складається з визначеною кількістю елементів, що називаються членами структури(інколи – полями структури). Члени структури можуть мати різні типи. Синтаксис визначення структури:
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 386; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |