Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Правила ділової гри. Студентам пропонується взяти участь у моделюванні реального процесу




 

Студентам пропонується взяти участь у моделюванні реального процесу. З цією метою групу поділяють на дві половини. Перша половини студентів представлятимуть ділові фірми, а друга – домогосподарства. Кожна ділова фірма має отримати 1000 грн. у вигляді 10 банкнот по 100 грн. і знак фірми, щоб відрізнятися впродовж гри. Кожне домогосподарство має отримати 15 карток «Ресурси домогосподарств» (необов'язково давати домогосподарству однакову кількість карток кожного виду ресурсів).

Студентам доручається прочитати інструкцію до гри. У цій грі студенти гратимуть роль домогосподарства або ділової фірми.

Домогосподарства: їх роль полягає в тому, щоб продати діловим фірмам трудові та природні ресурси і капітал, потрібні їм для виробництва товарів і послуг. Далі потрібно використати дохід, зароблений внаслідок продажу цих виробничих ресурсів, щоб купити у фірм товари і послуги, які домогосподарство хоче споживати. У даній грі ці товари і послуги називаються Економо. Успіх домогосподарства вимірюватиметься кількістю нагромаджених ними Економо. Домогосподарства отримують 15 карток «виробничих ресурсів». Вони можуть продати відразу всі свої ресурси, оскільки їх ціна може змінюватися впродовж гри. Втім, чим більше ресурсів вони продадуть, тим більше грошей для придбання Економо зароблять. Нехай спробують продати всі свої картки ресурсів до завершення вправи, оскільки лише кількість Економо, якою вони володітимуть, враховуватиметься після закінчення гри.

Ділові фірми: їх роль полягає у тому, щоб постачати товари і послуги, яких бажають домогосподарства, і одержати в процесі цього доход. У даній вправі єдиним товаром, який бажають купити домогосподарства, є Економо. Для виробництва одного Економо фірми мають придбати 1 одиницю трудових ресурсів, 1 одиницю природних ресурсів і 1 одиницю капіталу. Вони повинні купувати ці ресурси у домогосподарств за найвигіднішою ціною, про яку їм вдасться домовитися. Після нагромадження 1 одиниці кожного з ресурсів, фірми можуть здати набір із трьох карток на «Фабрику Економо», яка виробить для них 1 Економо. Фірми можуть далі продати Економо будь-якому домогосподарству за найвигіднішою ціною, про яку їм вдасться домовитися. Щоб отримати доход, вони мають продати Економо на суму, що перевищує їхні витрати виробництва, які у цій грі становлять заробітна плата, виплачена трудовим ресурсам, рента, сплачена за використання природних ресурсів, і відсоток, сплачений за використання капіталу. Фірми можуть далі використати отримані гроші, щоб купити нові виробничі ресурси для виробництва і продажу нових Економо. На початку гри фірми мають 1000 грн. їхній діловий успіх вимірюватиметься гривнями прибутку, який вони зможуть заробити впродовж гри. Фірми повинні намагатися продати всю свою продукцію до завершення гри. Якщо у них вичерпалися гроші й немає Економо для продажу, вони мусять оголосити себе банкрутом і повернутися на своє місце.

Кілька слів про ціни. У цій вправі використовуються лише банкноти по 100 грн. Можна запровадити й інші ціни, окрім 100 грн., 200 грн., 300 грн. тощо, комбінуючи кілька предметів в одній операції. Наприклад, дві картки «виробничих ресурсів» можна продати за 300 грн., що еквівалентно ціні 150 грн. за кожну, п'ять карток можна продати за 300 грн., що еквівалентно ціні 60 грн. за кожну. Проте, студенти мають домовлятися про ціну, за якою може відбутися обмін з використанням банкнот запропонованої у грі вартості. Пропонований діапазон цін на картки «Виробничих ресурсів» від 50 грн. до 300 грн., проте будь-яка ціна, про яку домовились покупці та продавці і яка може бути сплачена з використанням банкнот у 100 грн., є прийнятною.

Треба розмістити знак «Фабрика Економо» в тому місці класу, де фірми можуть обмінювати набори з однієї картки «Природні ресурси», однієї картки «Трудові ресурси» та однієї картки «Капітальні ресурси» на один Економо. Економо представляє товари та послуги, які продаватимуться домогосподарствам. У ролі персоналу «Фабрики Економо» можуть виступати учитель або один із студентів.

Дальше доцільно обговорити інструкції до гри і дати відповіді на всі питання, що виникли. Студенти можуть мати до 20 хвилин для обмінних операцій, але після того, як чверть або третина домогосподарств продали всі свої картки, оголосіть, що обмін закінчиться за п'ять хвилин. Студенти мають знати заздалегідь, коли закінчуються операції, щоб спланувати організований продаж виробничих ресурсів і продуктів, які в них залишились. Переконайтесь, що домогосподарства знають, що їм слід продавати свої картки за гроші і використовувати гроші для купівлі Економо. Фірми мають платити гроші за картки виробничих ресурсів і потім продавати Економо домогосподарствам.

У процесі спостереження за грою треба звертати увагу на те, що деякі домогосподарства спробують обійти виробничий процес, принісши свої картки ресурсів безпосередньо на «Фабрику Економо». Треба пояснити, що у них немає знаку фірми і вони не можуть виробляти Економо.

На завершення моделювання реального процесу доцільно обговорити зі студентами інформацію, яку вони набули завдяки участі у грі. Проаналізувати відповіді студентів, розглянувши схему кругообігу. Призначити одного студента, щоб він написав свій варіант завершеної схеми кругообігу, і нехай решта студентів оцінить його. Продемонструвати схему кругообігу та роль домогосподарств і фірм у ньому, пояснити кругопотік виробничих ресурсів (чинників виробництва), товарів і послуг (продуктів) та грошових платежів.

Підведення підсумків. Узагальнення висновків, зроблених студентами під час ділової гри. Зазначення зроблених помилок, які були допущені при прийнятті рішень та розрахунках. Виставлення студентам балів за ітогами гри.

 

ГРА «Збільшення власного капіталу»

 

Мета гри. Як відомо, основою успішного розвитку будь-якого підприємства є така стратегія управління, при реалізації якої всі управлінські рішення спрямовані на досягнення поставленої цілі, за умови збалансованості грошових потоків. В даній грі такою ціллю є досягнення максимального приросту власного капіталу. Таким чином, будь яке управлінське рішення розглядається з точки зору його впливу на власний капітал.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 385; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.