Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Запитання для самостійної роботи. Формалізована структура теми




Формалізована структура теми

Ноосфера - вже пізнаний, освоєний, культивований логос.

Культурна розумна оболонка Землі. Сутність ноосфери - інформаційно-енергетична. Це енергія і інформація, доступні будь-якій людині, але зрозумілі їй залежно від її розвитку. Отже, ця енергія і інформація укладені в гармонійні форми, що зберігають, як раніше говорили, невмирущу інформацію, інформацію, яка не старіє. Чому вона не старіє? Бо це інформація логосу, закону природи.

Виходять на контакт із логосом і культивують його енергію тільки генії, що в ті рідкі хвилини, коли вони працюють як генії (на найвищому злеті енергетичної хвилі), вступають із смолоскипом натхнення в непізнане, і всьому, що встигнуть розгледіти, дають імена.

Енергією ноосфери користуються всі:

виконавець, щоб будувати захисну раковину, яка оберігає його від

зовнішніх впливів;

споживач-ерудит - збирає в собі інформацію і енергію гармоній,

щоб жити і насолоджуватися ними;

дилетант, оцінюючи досконалість рукотворних і природних гармоній, знаходить в них елементи недосконалості і фіксує на них увагу;

творець - заряджає себе енергією ноосфери для розв'язання проблем.

Отже, людина-виконавець бере з ноосфери стереотипи; споживач-ерудит- інформацію і енергію гармоній; дилетант - дисгармонію і виставляє їх напоказ; творці - задачі і проблеми - найскладніші з них - і

розв'язують просто.

Висновок: людина перебуває між логосом і ноосферою. Людина збирає на ниві логосу (робота генія) і вкладає в засіки ноосфери, завдяки чому культура - на відміну від людини - практично безсмертна.

Механізми творчості: сукупність функціональних органів відображення, проектування і матеріалізації людиною її психічних утворень, що є відкриттями, винаходами або художніми образами.


1. Чим відрізняються активність, діяльність і творчість?

2. Чим відрізняються одна від одної основні теорії творчості?

3. Яка залежність між будовою і функцією психіки у створенні
механізму творчості?

4. Чим відрізняються продукти роботи від продуктів творчості?

5. Чому чутливість - зародок механізму творчості?

6. Чому енергопотенціал людини визначає її спроможність
до дії?

7. Що входить у поняття "енергія"?

8. Від чого залежить величина базової енергії людини?

9. Оперативний енергопотенціал. Як його можна прирощувати,
збільшуючи здатність до дії?

10. Звідки людина може брати зовнішню енергію?

11. Чому перманентні стани визначають рівень здоров'я людини?

12. Як можна регулювати оперативні стани людини?

13. У чому сутність оцінки предметів і явищ і як оцінка залежить
від стану людини?

14. Чому психомоторика - орган творчості?

15. Як працює механізм відображення невідчутного в предметах і
явищах?


 




16. Як працює механізм відображення неіснуючого в природі, су
спільстві?

17. Для чого потрібний синтез механізмів відображення, проекту
вання і втілення продуктів творчості?

18. У чому психологічний сенс натхнення як творчого стану?

Альтернативно-тестові завдання для самоконтролю

1. Чи згодні ви з думкою, що розвиток і творчість мають один і

той самий механізм?

2. У чому полягають недоліки наведених основних теорій

творчості?

3. Чи згодні ви із структурою і функцією механізму творчості, чи

вона - божественне натхнення?

4. Якими ще можуть бути явища, які можна порівняти до продук
тів творчості?

5. Що ще, окрім чутливості, може стати зародком механізму твор
чості, чи він - надбання обраних Богом?

6. Енергопотенціал - спроможність до дії.

7. Яким чином можна користуватися енергією зовнішнього середо
вища?

8. Чи можна регулювати оперативні стани?

9. Як ви вважаєте, чим, якими одиницями людина оцінює пред
мети і явища поза собою?

10. Як працює механізм відображення невідчутного і при цьому

досягає високої точності?

11. Як працює механізм відображення неіснуючого і чим людина
користується, створюючи образ майбутнього?

12. Чи згодні ви з тим, що для синтезу механізмів відображення в
цілісність потрібна інша система утворення?

13. Чи можна штучно створити стан натхнення, подібний до стану

творчості?

Література

1. Болтівець С. І. Педагогічна психогігієна: теорія та методика. -
К.: Редакція "Бюлетеня ВАК України", 2000. - 302 с

2. Брушлинский А. В. Продуктивное мышление и проблемное
обучение. - М.,1983.


 

3. Гальперин П. Я., Котик Н. Р. К психологии творческого мышле
ния //Вопр. психологии. - 1982. - № 5.

4. Загальна психологія / За ред. С. Д. Максименка. - К.: Форум, 2000.

5. Калмыкова 3. И. Продуктивное мышление как основа обучае
мости. -М., 1988.

6. Клименко В. В. Психологические тесты таланта. - Харьков:
Фолио, 1996.

7. Клименко В. В. Как воспитать вундеркинда. - Харьков: Фолио,
1996.

8. Клименко В. В. Механізми психомоторики людини. - К., 1997.

9. Клименко В. В. Психологія наукової творчості. - К.: Аверс, 1998.

10. Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т. 1. Тео-
ретико-методологічні проблеми генетичної психології. -К.: Форум, 2002.

11. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т. 2.
Моделювання психологічних новоутворень. - К.: Форум, 2002

12. Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обуче
нии. - М.: Педагогика, 1972.

13. Немов Р. С. Психология. - М.: Просвещение, 1995.

14. Общая психология / Под ред. С. Д. Максименко. - М.: Рефл-
бук; К.: Ваклер, 1999.

15. Общая психология / Под ред. А. В. Петровского. - М.: Просве
щение, 1996.

16. Петухов В. В. Психология мышления: Учеб.-метод, пособие.-
М., 1987.

17. Поддьяков Н. Н. Мышление дошкольника. - М., 1977.

18. Пономарев Я. А. Психология творчества. - М.: Наука, 1976.

19. Психологія /Під ред. Г. С. Костюка. - К.: Рад. школа, 1968.

20. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии.- М.: Просвеще
ние, 1995.

21. Тихомиров О. К. Психология мышления. - М., 1984.

22. Холодная М. А. Интегральные структуры понятийного мышле
ния. - Томск: Изд-во Томск, ун-та, 1983.

23. Эсаулов А. Ф. Психология решения задач. - М.: Высш. школа, 1972.

24. Эсаулов А.Ф. Проблемы решения задач в науке и технике. - Л.:
Изд-во Ленингр. ун-та, 1979.

25. Якиманская М. С. Знание и мышление школьника. - М., 1985.


Підручник




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 370; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.