Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Завдання. 1. Історія видання та розповсюдження альманаху «Русалка Дністровая»




План

Завдання

План

1. Історія видання та розповсюдження альманаху «Русалка Дністровая». Його ідейно-тематичний зміст.

2. Основні мотиви поетичної творчості М.Шашкевича. Пісенно-романсовий характер інтимної лірики.

3. Легендарно-історична поема І.Вагилевича «Мадей».

4. Літературна й фольклористична діяльність Я.Головацького.

1. Визначити особливості жанрової природи твору М.Шашкевича «Олена» (письмово).

Література

«Руська трійця» в історії суспільно-політичного руху України. – К., 1987.

Білецький О.І. «Русалка Дністровая» // Білецький О. Зібр.праць: У 5 т. – Т.2. – К., 1965.

Вінок Маркіянові Шашкевичу: Поезії, статті, виступи, хроніка. – Х., 1987.

Нахлік Є. Пантелеймон Куліш і «Руська трійця»: до проблеми ідеологічних шукань серед української інтелігенції ХІХ століття. – Львів, 1994.

Петраш О. «Руська трійця»: М.Шашкевич, І.Вагилевич, Я.Головацький та їхні літературні послідовники. – К., 1986.

Франко І. До біографії Івана Вагилевича // Франко І. Зібр. творів… - Т.37. – С.296-363.

Франко І. М.Шашкевич і галицько-руська література // Там само. – Т.29. – С.249-257.

Практичне заняття № 6

 

Тема: Т. Г. ШЕВЧЕНКО. РАННІЙ ПЕРІОД ТВОРЧОСТІ

Мета: Знати біографію і основні віхи творчості поета. Уміти розрізняти лірику й ліро-епос, визначати жанрову групу, до якої належить твір. Розрізняти елементи, що посилюють емоційну напругу балади чи поеми, уміти пояснити роль ліричних відступів у творі.

1. Новаторство Т. Шевченка в жанрі балади («Причина», «Тополя», «Утоплена»).

2. Соціально-побутові поеми раннього періоду. Ідейно-тематичне спрямування, життєва основа, характер конфлікту, проблематика, своєрідність композиції, образна система, особливості вірша, поем «Катерина», «Мар’яна-черниця», «Слепая».

3. Твори Т.Шевченка про героїчне минуле України («Тарасова ніч», «Іван Підкова», «Гамалія», «Гайдамаки». Особливості історизму Шевченка-романтика.

1. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Т.Шевченка.

2. Прочитати зазначені у плані твори, зробити (письмово) цілісний аналіз одного з них (на вибір).

3. На основі поеми «Гайдамаки» пояснити ставлення Т.Шевченка до Коліївщини, спираючись на його слова: «Сумно, страшно, а згадаєш ― Серце усміхнеться».

4. Поясніть роль ліричних відступів у поемі «Гайдамаки».

5. Вивчити напам’ять уривки із балади «Причинна» (від слів «Реве та стогне Дніпр широкий» до «…ясен раз у раз скрипів»; від слів «Така її доля…» до «…таке її щастя, така її доля»); «Тополя» (від «По діброві вітер виє…» до «…на чужині гине»); із поеми «Катерина»― на вибір, із поем «Іван Підкова» або «Гамалія» ― на вибір; із поеми «Гайдамаки»― уривок зі вступу «Все йде, все минає…» до слів «Сини мої, гайдамаки!» або від слів «Гомоніла Україна…» до слів «…серце усміхнеться».

 

Література

Дзиря Я. «Панували, добували і славу, і волю…» (про поему «Іван Підкова») // Літературна Україна.―1997.― 12 травня.― С.3.

Жур П. Труди і дні Кобзаря: Літопис життя і творчості Т.Г.Шевченка.― К., 2003.

Забужко О.Я. «Не дуріте дітей ваших…» або як читати Шевченка // УМЛШ. ― 1992.― №3-4.

Зеров М.К. Шевченкова творчість. «Кобзар», «Гайдамаки» // Твори: У 2 т. ― К., 1990.― Т.2.―С.157-164.

Івакін Ю.О. Нотатки шевченкознавця. ― К., 1986.

Колесса Ф. Студії над поетичною творчістю Т.Шевченка // Колесса Ф.М. Фольклористичні праці ― К., 1970.

Смілянська В., Чамата Н. Структура і смисл: спроба наукової інтерпретації поетичних текстів Тараса Шевченка. ―К.,2000.

 

 

Практичне заняття № 7

Тема: НАЦІОНАЛЬНА ПРОБЛЕМАТИКА У ТВОРЧОСТІ Т.ШЕВЧЕНКА ПЕРІОДУ «ТРЬОХ ЛІТ»

Мета: Знати особливості періоду «трьох літ» в житті і творчості Шевченка. Вміти аналізувати твори, визначати епізоди з ліричними, іронічними забарвленнями; уміти співвідносити містерійні образи з історичними реаліями; навчитися визначати в поетичному тексті образи і фрагменти додаткового символічного значення, самостійно розкривати їхній зміст.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 1115; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.