№ п/п
| Тема
| Теоретичні відомості
| Матеріал для сприймання
| Матеріал для виконання
| Дата
| Прим.
|
Тема 1. Пісенність, танцювальність, маршовість (9 год)
|
| Пісня, танець, марш переростають у пісенність, танцювальність, маршовість
| Пісня, танець, марш; пісенність, танцювальність, маршовість; тривалості нот, звукоряд; увертюра, опера «Кармен»
| П.Майборода. «Пісня про вчительку»
Ж.Бізе. Опера «Кармен». Увертюра
| Поспівка «Ми – третьокласники»
|
|
|
| Пісенність, танцювальність, маршовість як основні властивості музики
| Пісенність, танцювальність, маршовість; балет «Горбоконик»
| Р.Щедрін. Балет «Горбоконик» (уривки «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох»)
| «Літо минулося»
Сл. К.Різниченка,
муз. Я.Степового
|
|
|
| Пісенність
| Пісенність, характер музики, симфонічний оркестр
| Е. Гріг. «Ранок»
| «Літо минулося»
Сл. К.Різниченка,
муз. Я.Степового
|
|
|
| Пісенність у вокальній музиці
| Опера, дума, кобзар
| М.Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Дума кобзаря «Ой не чорна то хмара над Вкраїною стала»
| Українська народна пісня «Дівка Явдошка»
|
|
|
| Танцювальність
| Танцювальність, ліга у вокальній музиці, симфонія, звичаї нашого народу (жниварський обряд), козачок
| Український народний танець «Козачок»
Симфонія невідомого автора. Фінал.
| Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»
|
|
|
| Танцювальність
| Танцювальність, життя і творчість М.Глінки, кастаньєти
| М. Глінка «Арагонська хота»
| Поспівка «Дівчатка ми»
Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»
|
|
|
| Маршовість
| Маршовість, оркестр, бандура, засоби музичної виразності
| Є.Адамцевич. «Козацький марш»
| Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»
Українська народна пісня «Гей, там, на горі, Січ іде»
|
|
|
| Маршовість у симфонічній музиці
| Маршовість, пісня-марш, життя і творчість Л.Бетховена, симфонія, симфонічна музика, симфонічний оркестр
| Л.Бетховен. V симфонія. «Тема долі»
Л.Бетховен. V симфонія. III частина (уривок)
| Українська народна пісня «Гей, там, на горі, Січ іде»
|
|
|
| Зустріч пісенності, танцювальності, маршовості (узагальнення теми)
| Пісенність, танцювальність, маршовість; життя і творчість Ф.Шопена, прелюдія, полонез
| Музична вікторина
Ф.Шопен. Прелюдія №7
Ф.Шопен. Прелюдія №20
Ф.Шопен. Полонез ля мажор
| Виконання пісень за бажанням
|
|
|
Тема 2. Інтонація (7 год)
|
| Інтонація
| Інтонації в мові, інтонації в музиці; скоромовка; питальні, стверджувальні, звуконаслідувальні інтонації
| Вірш А.Барто «Базіка»
С.Прокоф’єв «Базіка»
В.Сокальський «Пташка»
| «Хто чергові?»
Сл. Е.Шварца
муз. Д.Кабалевського
|
|
|
| Інтонація
| Питальні, стверджувальні, діалогічні, гумористичні інтонації
| Українська народна пісня «Зайчик та Лисичка»
В.Косенко. «Гумореска»
| «Хто чергові?»
Сл. Е.Шварца
муз. Д.Кабалевського
|
|
|
| Головна інтонація
| Головна інтонація, обробка народної пісні, дуда, дударик
| М.Леонтович. Обробка української народної пісні «Дударик»
Е.Гріг. «Весільний день у Трольхаугені»
| Українська народна пісня «Дударик»
|
|
|
| Зерно-інтонація
| «Зерно» – інтонація, звичаї нашого народу (обряд щедрування), обробка народної пісні
| Л.Бетховен. V симфонія. III частина (уривок)
М.Леонтович. Обробка української народної пісні «Щедрик»
| Українські народні пісні «Ой хто, хто Миколая любить», «Щедрик»
|
|
|
| Виражальні та зображальні інтонації
| Виражальні та зображальні інтонації, звичаї нашого народу (обряд колядування)
| М. Римський-Корсаков. «Політ джмеля»
| Українські народні пісні «Ой хто, хто Миколая любить», «Уставай же, брате»
|
|
|
| Єдність виражальних та зображальних інтонацій в музичних творах
| Єдність виражальних та зображальних інтонацій, засоби музичної виразності
| В. Косенко. «Дощик»
В.Кирейко. Опера «Лісова пісня». «Награші Лукаша»
| Українська народна пісня«Уставай же, брате»
|
|
|
| «Подорож лісовою стежкою до замку «Інтонація» (узагальнення теми)
| Підсумок знань
| Музична вікторина
| Виконання вивчених пісень
|
|
|
Тема 3. Розвиток музики (9 год)
|
| Розвиток музики (введення в тему)
| Розвиток музики, взаємозв’язок музики з життям, творчість С.Прокоф’єва, симфонічна казка, інструменти симфонічного оркестру
| С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк». Тема Петрика
| «Чому ведмідь взимку спить»
Сл. О.Коваленкова,
муз. Л.Кніппера
|
|
|
| Прийоми розвитку музики
| Прийоми розвитку музики (ладовий, тембровий розвиток), мажор, мінор, динаміка, темп, характер музики, інструменти симфонічного оркестру
| С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк». Тема Качки. Cцена Петрика і Пташки.
| «Гра в слова»
Сл. А.Барто
муз І.Арсєєва
«Чому ведмідь взимку спить»
Сл. О.Коваленкова
муз.Л.Кніппера
|
|
|
| Прийоми розвитку музики. Жанровий та симфонічний розвиток
| Прийоми розвитку музики (тембровий, динамічний, жанровий, симфонічний розвиток), коломийка, рапсодія, групи симфонічного оркестру, творчість Е.Гріга
| Е.Гріг. «Ранок»
Г.Майборода. «Гуцульська рапсодія» (фрагмент)
| Українська народна пісня «Верховино, світку ти наш»
|
|
|
| Розвиток музики і розвиток образу
| Прийоми розвитку музики (динамічний, темповий, виконавський), розвиток образу, творчість Е.Гріга
| Е.Гріг. «Навесні»
Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія»
| Українські народні пісні «Верховино, світку ти наш», «Грицю, Грицю, до роботи»
|
|
|
| Розвиток музики і розвиток образу
| Прийоми розвитку музики (динамічний, тембровий, жанровий, темповий, інтонацій-но-мелодичний), розвиток образу, творчість Е.Гріга
| Е.Гріг. «В печері гірського короля»
| Українська народна пісня«Грицю, Грицю, до роботи»
|
|
|
| Сюжетний розвиток музики
| Сюжетний розвиток музики, музичний діалог, життєвий і творчий шлях С.Гулака – Артемівського
| С.Гулак-Артемовський. Опера «Запорожець за Дунаєм». Дует Карася та Одарки
| Повторення вивчених пісень
|
|
|
| Інтонаційно-мелодичний розвиток музики
| Інтонаційно – мелодичний розвиток музики, веснянки, життєвий і творчий шлях Ф.Шопена, прелюдія
| Ф.Шопен. Прелюдія №7
Ф.Шопен. Прелюдія №20
| Українська народна пісня «Ягілочка» (обр. Я.Степового)
|
|
|
| Ладогармонійний розвиток музики
| Ладогармонійний розвиток музики, мажор, мінор, творчість Ф.Шуберта
| Ф.Шуберт. Вальс ля бемоль мажор
Ф.Шуберт.Алегретто
| Українська народна пісня «Ягілочка» (обр. Я.Степового)
|
|
|
| Ой, весна, весна, днем красна
| Звичаї нашого народу, веснянки, засоби музичної виразності
| М. Лисенко. Опера «Зима і весна». Хор «А вже весна»
| Українська народна пісня «Ягілочка» (обр. Я.Степового)
|
|
|
| Розвиток музики (узагальнення теми)
| Підсумок знань
| Музична вікторина
|
|
|
|
Тема 4. Будова (форми) музики (7 год)
| |
| Будова (форми) музики (введення в тему)
| Будова (форми) музики (фрази, частини), одночастинні твори, творчість Е.Гріга
| Е. Гріг. «Пісня Сольвейг». І частина
| Українська народна пісня «Гей, там, на горі, Січ іде»
Французька народна пісня «Пастух»
Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» (розучування мелодії)
|
|
|
| Двочастинна будова музики
| Двочастинна будова музики, канон
| Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» (повністю)
| Французька народна пісня «Пастух»
|
|
|
| Тричастинна будова музики
| Тричастинна будова музики, творчість М. Лисенка, експромт
| М. Лисенко «Експромт»
| Українська народна пісня «Соловеєчку, сватку, сватку»
|
|
|
| Варіації
| Форма варіацій
| Легенда про калину
Ю. Щуровський. «Варіації на тему української народної пісні «Ой єсть в лісі калина»
| Українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина»
|
|
|
| Рондо
| Форма рондо, творчість О.Бородіна, романс
| О.Бородін. Романс «Спляча княжна»
| «Класне рондо»
|
|
|
| Рондо. Варіації
| Форми рондо та варіацій, канон, підголоски, життєвий і творчий шлях В.Моцарта
| М.Ризоль. Варіації на тему Українська народна п. «Ой, на горі жито»
В.А.Моцарт. «Рондо в турецькому стилі»
| Українська народна пісня «Ой на горі жито»
|
|
|
| Три основні групи побудови музичних творів
| Три основні групи побудови музичних творів, повторення та контраст, творчість Е.Гріга
| Е. Гріг. «Танець Анітри»
| Українська народна пісня «Ой на горі жито»
|
|
|
| Будова (форми) музики (узагальнення теми)
| Підсумок знань
| Музична вікторина
|
|
|
|
| Стежками музичного мистецтва
| Музика — це мистецтво, що передає почуття, думки й настрої людини та постійно розвивається у звуковому потоці.
| Тестові завдання
|
|
|
|