Світський характер, гуманістичний світогляд, відродження античної культурної спадщини характерне:
| *ренесансній культурі
| середньовічній культурі
| культурі бароко
| культурі модернізму
|
|
|
Антропоцентризм є фундаментальною рисою:
| *ренесансної культури
| середньовічної культури
| культури бароко
| культури Просвітництва
|
|
|
Треченто – це:
| *проторенесанс
| раннє Відродження
| високе Відродження
| пізнє Відродження
|
|
|
Чинквеченто – це:
| проторенесанс
| раннє Відродження
| *високе Відродження
| пізнє Відродження
|
|
|
Що характерно для архітектури ренесансу?
| прагнення до ансамблю, до організації простору
| прагнення до гармонії та симетрії
| *звернення до античної ордерної системи
| монументальна могутність зовнішнього вигляду
|
|
|
Вчення про самоцінність людини, яке утверджує людину як смисл та основу буття називається:
| антропоцентризм
| *гуманізм
| егоцентризм
| персоналізм
|
|
|
Хто вперше увів термін Відродження?
| Микола Кузанський
| *Джорджо Вазарі
| Ерзам Роттердамський
| Ботічеллі
|
|
|
Треченто пов'язують з ім'ям:
| *Джотто ді Бондоне
| Донателло
| Леонардо да Вінчі
| Рафаель
|
|
|
Кватроченто – це:
| проторенесанс
| *раннє Відродження
| високе Відродження
| пізнє Відродження
|
|
|
Відкрив тип округлої скульптурної статуї як самостійний твір мистецтва, не прив’язаний до архітектури. Першим після античності створив оголене тіло:
| *Донателло
| Мікеланджело
| Леонардо да Вінчі
| Сандро Ботічеллі
|
|
|
Розробив і втілив закони тримірності простору, лінійної та повітряної перспективи в живописі ренесансу:
| Брунелескі
| Джотто ді Бондоне
| *Мазаччо
| Донателло
|
|
|
Творцем нових канонів ренесансної світської архітектури – палаццо був:
| Джотто ді Бондоне
| Леонардо да Вінчі
| *Брунелескі
| Леонардо да Вінчі
|
|
|
Автором "Джоконди" є:
| Рафаель
| *Леонардо да Вінчі
| Ботічеллі
| Мікеланджело
|
|
|
Ідеї монументального мистецтва Відродження, в яких злилися традиції античності і дух християнства, знайшли найбільш яскраве вираження в творчості:
| *Рафаеля
| Леонардо да Вінчі
| Ботічеллі
| Мікеланджело
|
|
|
Який майстер Ренесансу говорив, що кожна брила містить у собі постать людини, треба тільки усунути з брили зайве, щоб звільнити звідти людину?
| Донателло
| *Мікеланджело
| Леонардо да Вінчі
| Сандро Ботічеллі
|
|
|
Хто розробив проект купола собору святого Петра в Римі?
| Донателло
| *Мікеланджело
| Леонардо да Вінчі
| Сандро Ботічеллі
|
|
|
Маньєризм – це:
| *стиль мистецтва
| вид мистецтва
| назва епохи
| художній світогляд
|
|
|
Родоначальником жанрового живопису, з чиїм ім’ям пов’язується остаточне оформлення пейзажу як самостійного жанру був представник Ренесансу:
| Альбрехт Дюрер
| Ганс Гольбейн Молодший
| *Пітер Брейгель Старший
| Лукас Кранах Старший
|
|
|
Проблему співвідношення предметів у просторі, існування людської постаті у просторі й пейзажі розв’язав представник Ренесансу:
| *Альбрехт Дюрер
| Ганс Гольбейн Молодший
| Пітер Брейгель Старший
| Лукас Кранах Старший
|
|
|
Автором проекту купола Собору св. Петра в Римі є:
| Альбрехт Дюрер
| *Мікеланджело
| Рафаель
| Томас Гейнсборо
|
|
|
"Канценьєра" – справа всього творчого життя поета:
| Джованні Боккаччо
| Франсуа Рабле
| Данте Аліг'єрі
| *Франческо Петрарки
|
|
|
Хто з письменників своїм твором "Декамерон" заклав основи європейської новели і надовго визначив розвиток цього жанру?
| *Джованні Боккаччо
| Франсуа Рабле
| Данте Аліг'єрі
| Франческо Петрарка
|
|
|
Найвидатнішим французьким письменником епохи Відродження, майстром комічного мистецтва був:
| Джованні Боккаччо
| *Франсуа Рабле
| Данте Аліг'єрі
| Франческо Петрарка
|
|
|
Автором "Божественної комедії" є:
| Джованні Боккаччо
| Франсуа Рабле
| *Данте Аліг'єрі
| Франческо Петрарка
|
|
|
Реформація – це:
| стиль мистецтва
| *суспільно-релігійний рух
| культурна епоха
| історична епоха
|
|
|
Реформаційний рух виник:
| *Німеччині
| Польщі
| Франції
| Англії
|
|
|
Коли і де була створена перша в Україні єзуїтська школа?
| *в Ярославі 1575 р.
| у Львові 1586 р.
| В Острозі 1578 р.
| у Києві 1615 р.
|
|
|
Де і коли було видано "Острозьку Біблію"?
| *в Острозі 1581 р.
| у Львові 1575 р.
| у Києві 1615 р.
| в Ярославі 1575 р.
|
|
|
Початком Реформації вважається:
| 1478 р.
| *1517 р.
| 1546 р.
| 1578 р.
|
|
|
У 1483 р. в Римі побачила світ перша (з відомих досі) друкована книга автором якої був українець:
| П. Русин
| *Ю. Дрогобич
| Лукаш з Нового Міста
| Станіслав Оріховський-Роксолан
|
|
|
В основу структури Києво-Могилянської Академії була покладена організація:
| *єзуїтських колегій
| західноєвропейських університетів
| семінарій
| Інший варіант
|
|
|
Опозицію Берестейській унії очолював:
| Кирило Терлецький
| Іпатій Потій
| Костянтин Острозький
| *Іов Борецький
|
|
|
Київське братство створене у:
| *1615 р.
| 1620 р.
| 1630 р.
| 1635 р.
|
|
|
Реформація відбулася в епоху:
| Середньовіччя
| Пізнього Середньовіччя
| *Нового часу
| Просвітництва
|
|
|
До драматургів доби Відродження належать:
| Караваджо
| Г.-Ф. Гендель
| *Л. Де Вега
| Лоренцо Берніні
|
|
|
Перші книги надруковані в Україні називалися:
| *Апостол
| *Буквар
| Часослов
| Псалтир
|
|
|
Представниками течії трагічного гуманізму є:
| *М. Сервантес
| *У. Шекспір
| Л. Де Вега
| О. Пушкін
|
|
|
З якого часу церковний спів в Україні стає багатоголосним або партесним?
| *з ХVІ ст.
| з ХVІІ ст.
| з ХVІІІ ст.
| з ХV ст.
|
|
|
Історія українського вертепу починається:
| з ХVІ ст.
| *з ХVІІ ст.
| з ХVІІІ ст.
| з ХV ст.
|
|
|
Новий граверський жанр – так звана народна гравюра виникає:
| з ХVІ ст.
| *з ХVІІ ст.
| з ХVІІІ ст.
| з ХV ст.
|
|
|
Різьблений український іконостас як яскраве явище національної культури виникає:
| у др. пол. ХVІ ст.
| *у др. пол. ХVІІ ст.
| у др. пол. ХVІІІ ст.
| у др. пол. ХV ст.
|
|
|
Поступовий перехід до архітектури бароко в Україні відбувається:
| у др. пол. ХVІ ст.
| *у першій. пол. ХVІІ ст.
| у др. пол. ХVІІІ ст.
| у др. пол. ХVІІ ст.
|
|
|
Поширення гуманістичних ідей в Україні започаткував:
| *Юрій Дрогобич-Котермак
| Павло Русин
| Шимон Шимонович
| Станісла Оріховський-Роксолан
|
|
|
Юрій Дрогобич-Котермак:
| *започаткував поширення гуманістичних ідей в Україні
| першим від часів Київської Русі українським письменником-полемістом
| очолював опозицію Берестейській унії
| автор проекту купола Собору св. Петра в Римі
|
|
|
Першим від часів Київської Русі українським письменником-полемістом був:
| Юрій Дрогобич-Котермак
| Павло Русин
| Шимон Шимонович
| *Станісла Оріховський-Роксолан
|
|
|
Станісла Оріховський-Роксолан:
| започаткував поширення гуманістичних ідей в Україні
| *першим від часів Київської Русі українським письменником-полемістом
| очолював опозицію Берестейській унії
| автор проекту купола Собору св. Петра в Римі
|
|
|
Основоположниками гуманістичної культури в Україні вважають таких діячів:
| *Юрій Дрогобич-Котермак
| *Павло Русин
| Шимон Шимонович
| *Станісла Оріховський-Роксолан
|
|
|
Мікеланджело:
| започаткував поширення гуманістичних ідей в Україні
| першим від часів Київської Русі українським письменником-полемістом
| очолював опозицію Берестейській унії
| автор проекту купола Собору св. Петра в Римі
|
|
|
Острозький греко-слов’яно-латинський колегіум створено в:
| *1580 році
| 1615 році
| 1632 році
| 1575 році
|
|
|
Церковні братва в Україні активізували свою діяльність:
| *у др. пол. ХVІ ст.
| у першій. пол. ХVІІ ст.
| у др. пол. ХVІІІ ст.
| у др. пол. ХVІІ ст.
|
|
|
Львівське братство організувало свою школу у:
| *1585 році
| 1615 році
| 1632 році
| 1575 році
|
|
|
В чому особливість ордерного стилю в архітектурі?
| *у співвідношенні несених і несучих частин
| у прагненні до гармонії та симетрії
| у монументальній могутності зовнішнього вигляду
| у прагненні до ансамблю, до організації простору
|
|
|