Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Опорний конспект. 1.Образотворче мистецтво: іконопис, фреска, мозаїка, книжкова мініатюра




План

1. Образотворче мистецтво: іконопис, фреска, мозаїка, книжкова мініатюра.

2. Музичне мистецтво.

Література

1. Бокань В., Польовий Л. Історія культури України: Навчальний посібник. – Київ, 1998. – с. 25-49.

2. Лекції з історії світової та вітчизняної культури / За заг. ред. Яртися В.С. – Львів, 1994. – с.287-289.

3. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура: Навчальний посібник. – ЦУЛ, 2002. с. 247-265.

4. Маланюк Є. Нариси з історії нашої культури. – Київ, 1992.

5. Українська та зарубіжна культура / За ред. Л.Є.Дещинського. – Львів, 2005. – с. 75-94.

 

1. Образотворче мистецтво: іконопис, фреска, мозаїка, книжкова мініатюра

Ще до запровадження християнства на Русі існувала певна традиція живопису, а з християнізацією вона розвивається і стає важливим елементом культури держави. Ідеологія візантійського православ’я була втілена найяскравіше у храмовому розписі в двох найголовніших формах: іконописі та стінописі.

Ікона відігравала велику роль в інтер’єрі давньоруської споруди. Іконами прикрашали церкви, князівські та боярські хороми, ставили їх над міськими воротами, брали з собою в походи.

Становлення давньоруського іконопису припадає на ІІ половину ХІ – І половину ХІІ ст. Перші відомі нам майстри – Григорій та Аліпій, перші твори яких, на жаль, не збереглися. Проте близькими до київських традицій є ікони «Ярославська Оранта», «Устюзьке Благовіщення», «Дмитрій Солунський», композиція «Свенскьої (або Печерської) Богоматері». Певне відношення до київського іконопису мала і знаменита ікона «Володимирська Богоматір», яку привезли з Візантії разом зі святими речами, переданими як посаг за принцесу Анну. У ХІІ ст. Вона прикрашала храм Бориса і Гліба у Вишгороді, згодом у середині ХІІ ст. Її вивозить князь Андрій Боголюбський до Володимира-на-Клязьмі, звіди ікона і отримала свою нову назву. Найвідомішою серед галицьких ікон є ікона Богородиці-Переможиці, що спочатку належала князю Володимиру, а згодом – синові Данила Галицького Левові. Вивезена поляками після захоплення Львова, сьогодні ця ікона називається «Ченстоховською Богоматір’ю» і є основною прикрасою і реліквією монастиря на Святій горі в Ченстохові (Польща).

 

 

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-10; Просмотров: 327; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.