Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема: Українська культура у кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст. 2 страница




§ Народно-ярмарковий та містеріальний театр, вертеп.

 

Література:

· Історія української культури. Збірник матеріалів і документів /За ред. С. М. Клапчука і В. Ф. Остафійчука. – К., 2000.

· Історія української культури. Схеми, таблиці, ілюстративні матеріали. Час-тина І. Від давніх часів до кінця ХVІІІ ст. Автор-укладач: В. Г. Грінченко. – Кіровоград, 2007.

· Історія української культури: Побут. Письменство. Мистецтво. Театр. Му-зика / За загальною редакцією І. Крип’якевича. – К., 1994.

· Історія української культури: У 5-ти т. – Т. 2. Українська культура ХІІІ – першої половини ХVІІ ст. / Александрович В. С., Балушок В. Г., Боянівська М. Б., Войтович Л. В., Голик Р. Й. та ін. – К., 2001.

· Крвавич Д. П., Овсійчук В. А., Черепанова С. О. Українське мистецтво. У трьох част. – Ч. 2. – [VI – середина XVI ст.]. – Львів, 2004; Ч. 3. – [Середина XVI – ХХ ст.]. – Львів, 2005.

· Культура українського народу / В. М. Русанівський, Г. Д. Вервес, М. В. Гон-чаренко та ін. – К., 1994.

· Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. – К., 2003.

· Павленко Ю. В., Руда С. П., Хорошева С. А., Храмов Ю. О. Природознавст-во в Україні до початку XX ст. в історичному, культурному та освітньому контекстах. – К., 2001.

· Огієнко І. Історія українського друкарства. – К. 1994.

· Попович М. В. Нариси історії культури України. – К., 1998.

· Тимошик М. С. Історія видавничої справи. – К., 2003.

· Українська культура: історія і сучасність: Навч. посібник / За ред. Черепано-вої С. О. – Львів, 1994.

· Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича. – К., 1993.

· Українська та зарубіжна культура / За ред. М. М. Заковича. – К., 2000.

До розділу ІІІ «Українська культура другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.»

1. Розвиток освіти в Україні у другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст.

2. Надбання у сфері наукових знань в Україні у другій полов. ХVІІ – ХVІІІ ст.

3. Музичне мистецтво в Україні у другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст.

4. Театральне мистецтво в Україні у другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст.

Методичні рекомендації

При опрацюванні питань рекомендуємо звернути увагу на наступне:

1-е питання:

§ Загальні тенденції розвитку освіти в Україні. Діяльність Києво-Могилян-ського колегіуму (академії), Чернігівського, Харківського, Переяславсь-кого колегіумів.

2-е питання:

§ Розвиток наукових знань: історичної думки, філософії, етики, мовознавст-ва, фізико-математичних і технічних знань, медицини, астрономії, геогра-фічних знань та ін.

3-є питання:

§ Народну музичну творчість.

§ Музику в містах, козацьких, магнатських та інших осередках.

§ Розвиток музичної освіти.

§ Оперу та інструментальну музику у творчості українських композиторів.

4-е питання:

§ Шкільну драму (шкільний театр).

§ Вертеп і балаган як форми народного театру цього періоду

§ Гетьманський, російський, польський, австрійський театри в Україні.

 

Література:

· Історія української культури. Збірник матеріалів і документів / За ред. С. М. Клапчука і В. Ф. Остафійчука. – К., 2000.

· Історія української культури. Схеми, таблиці, ілюстративні матеріали. Час-тина І. Від давніх часів до кінця ХVІІІ ст. Автор-укладач: В. Г. Грінченко. – Кіровоград, 2007.

· Історія української культури: Побут. Письменство. Мистецтво. Театр. Му-зика / За загальною редакцією І. Крип’якевича. – К., 1994.

· Крвавич Д. П., Овсійчук В. А., Черепанова С. О. Українське мистецтво. У трьох част. – Ч. 3. – [Середина XVI – ХХ ст..]. – Львів, 2005.

· Історія української культури: У 5-ти т. – Т. 3. Українська культура другої по-ловини XVII – XVIII століть / Александрович В. С., Борисенко В. Й. та ін. – К., 2003.

· Культура українського народу / В. М. Русанівський, Г. Д. Вервес, М. В. Гон-чаренко та ін. – К., 1994.

· Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. – К., 2003.

· Попович М. В. Нариси історії культури України. – К., 1998.

· Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича. – К., 1993.

· Українська культура: історія і сучасність: Навч. посібник / За ред. Черепано-вої С. О. – Львів, 1994.

· Українська та зарубіжна культура / За ред. М. М. Заковича. – К., 2000.

 

До розділу ІV «Українська культура періоду національно-культурного від-родження (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)»

1. Розвиток освіти і науки в Україні у першій половині ХІХ ст.

2. Театр і музичне мистецтво в Україні у першій половині ХІХ ст.

3. Розвиток освіти і науки в Україні у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.

4. Театральне мистецтво в Україні у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.

5. Музичне мистецтво в Україні у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.

 

Методичні рекомендації

При опрацюванні питань рекомендуємо звернути увагу на наступне:

1-е питання:

§ Початкову та середню освіту в Україні.

§ Розвиток вищої освіти в Україні.

§ Розвиток науки в університетах України.

2-е питання:

§ Початки нового театру в Україні – професіонального і аматорського. Російські й польські професіональні трупи і палацово-поміщицькі театри в Україні. Російсько-українські та польсько-російсько-українські профе-сіональні трупи.

§ Постановку на сцені полтавського вільного театру в 1819 р. «малороссий-ских опер» «Наталка-Полтавка» і «Москаль-чарівник» І. Котляревського та значення цього для історії українського театру.

§ Українські вистави на сценах імператорських театрів Москви і Петер-бурга.

§ Музику в театральній драматургії першої половини ХІХ ст.

§ Хорову музику у першій половини ХІХ ст.

3-є питання:

§ Початкову та середню освіту, недільні школи для дітей і підлітків, профе-сійно-технічну освіту в Україні.

§ Розвиток вищої освіти в Україні.

§ Науку в університетах і вищих технічних школах України.

§ Діяльність наукових і краєзнавчих товариств в Україні.

4-е питання:

§ Український професіональний і аматорський театр на східноукраїнських та західноукраїнських землях.

§ Золоту добу українського театру реалістичного спрямування (80-90 рр. ХІХ ст.).

§ Зародження модерного українського театру на початку ХХ ст.

5-е питання:

§ Музично-культурну ситуацію в тогочасній Україні.

§ Творчість С. Гулака-Артемовського, його першу національну за змістом оперу «Запорожець за Дунаєм».

§ Хоровий рух в Україні.

§ Феномен українського музично-драматичного театру.

§ Творчість Миколи Лисенка. Започаткування і розвиток національної ком-позиторської школи.

 

Література:

· Історія української культури. Збірник матеріалів і документів / За ред. С. М. Клапчука і В. Ф. Остафійчука. – К., 2000.

· Історія української культури. У 5-ти томах. – Т. 4. Кн. 1. Українська культу-ра ХІХ ст. / Артюх А. Ф., Балушок В. Г., Бондаренко Г. Б. та ін. – К., 2008.

· Історія української культури. У 5-ти томах. – Т. 4. Кн. 2. Українська культу-ра ХІХ ст. / Бондар М. П., Загайкевич М. П. та ін. – К., 2005.

· Історія української культури: Побут. Письменство. Мистецтво. Театр. Му-зика / За загальною редакцією І. Крип’якевича. – К., 1994.

· Красильникова О. В. Історія українського театру ХХ ст. – К., 1999.

· Крвавич Д. П., Овсійчук В. А., Черепанова С. О. Українське мистецтво. У трьох част. – Ч. 3. – [Середина XVI – ХХ ст.]. – Львів, 2005.

· Культура українського народу / В. М. Русанівський, Г. Д. Вервес, М. В. Гон-чаренко та ін. – К., 1994.

· Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. – К., 2003.

· Онопрієнко В. І. Історія української науки ХІХ – ХХ століть. – К., 1998.

· Попович М. В. Нариси історії культури України. – К., 1998.

· Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича. – К., 1993.

· Українська культура: історія і сучасність: Навч. посібник / За ред. Черепано-вої С. О. – Львів, 1994.

 

До розділу V «Новітня українська культура (ХХ – початок ХХІ ст.)»

1. Розвиток освіти і науки в Україні у 1920–1930-х рр.

2. Науковий та освітній процеси в Україні у другій половині 1940-х – першій половині 1980-х рр.

3. Культурні здобутки української діаспори у країнах Європи в новітній час. Культурні контакти України з європейськими країнами.

4. Культурне життя української діаспори в Росії, Білорусі, Закавказзі у новіт-ній час та її культурні взаємозв’язки з Україною.

5. Культурні досягнення української діаспори у США і Канаді у новітній час. Українсько-канадські культурні зв’язки.

6. Культурне життя української діаспори у Південній Америці та Австралії в новітній час та її культурні взаємозв’язки з Україною.

 

Методичні рекомендації

При опрацюванні питань рекомендуємо звернути увагу на наступне:

1-е питання:

§ Розбудову системи освіти в радянській Україні у 1920–1930-х рр. Вплив політики українізації на народну освіту.

§ Організаційну структуру науки в радянській Україні у 1920–1930-х рр.

§ Розвиток української науки між світовими війнами: доробок українознав-чих студій; здобутки фундаментальних і технічних наук.

§ Політизацію та ідеологізацію науки в радянській Україні (кінець 1920-х – 1930-і рр.). Репресії проти вчених і наукових напрямів.

2-е питання:

§ Радянську систему освіти в Україні у другій половині 1940 – першій по-ловині 1980-х рр.: здобутки і проблеми розвитку.

§ Досягнення фундаментальних і прикладних наук в Україні у другій поло-вині XX ст.

§ Досягнення гуманітарних і соціальних наук в Україні у другій половині XX ст.

3-є питання:

§ На основі рекомендованої літератури (Зарубіжні українці. Довідник / Ла-зебник С. Є., Лещенко Л. А., Макар Ю. І. та ін. – К., 1991 та Українська культура: історія і сучасність: Навч. посіб. / За ред. Черепанової С. О. – Львів, 1994) або ж інших джерел детально опишіть кілька фактів (не мен-ше п’яти) з культурного життя української діаспори у країнах Європи в новітній час або культурних контактів України з європейськими країна-ми. Чітко вкажіть джерело кожного з фактів, наведених вами.

4-е питання:

§ На основі рекомендованої літератури (див. посилання до 3-го питання) або ж інших джерел детально опишіть кілька фактів (не менше п’яти) з культурного життя української діаспори в Росії, Білорусі, Закавказзі у но-вітній час або її культурних взаємозв’язків з Україною. Чітко вкажіть джерело кожного з фактів, наведених вами.

5-е питання:

§ На основі рекомендованої літератури (див. посилання до 3-го питання) або ж інших джерел детально опишіть кілька фактів (не менше п’яти) з культурного життя української діаспори у Канаді та США в новітній час або її культурних взаємозв’язків з Україною. Чітко вкажіть джерело кож-ного з фактів, наведених вами.

6-е питання:

§ На основі рекомендованої літератури (див. посилання до 3-го питання) або ж інших джерел детально опишіть кілька фактів (не менше п’яти) з культурного життя української діаспори у Південній Америці та Австра-лії в новітній час або її культурних взаємозв’язків з Україною. Чітко вка-жіть джерело кожного з фактів, наведених вами.

 

Література:

· Зарубіжні українці. Довідник / Лазебник С. Є., Лещенко Л. А., Макар Ю. І. та ін. – К., 1991.

· Історія української культури. Збірник матеріалів і документів / За ред. С. М. Клапчука і В.Ф. Остафійчука. – К., 2000.

· Історія української культури: Побут. Письменство. Мистецтво. Театр. Му-зика / За загальною редакцією І. Крип’якевича. – К., 1994.

· Крвавич Д. П., Овсійчук В. А., Черепанова С. О. Українське мистецтво. У трьох част. – Ч. 3. – [Середина XVI – ХХ ст.]. – Львів, 2005.

· Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. – К., 2003.

· Мєднікова Г. С. Українська та зарубіжна культура ХХ століття. – К., 2002.

· Наріжний С. Українська еміграція. Культурна праця української еміграції. 1919–1939. – К., 1999.

· Онопрієнко В. І. Історія української науки ХІХ – ХХ століть. – К., 1998.

· Попович М. В. Нариси історії культури України. – К., 1998.

· Українська культура: історія і сучасність: Навч. посібник / За ред. Черепано-вої С. О. – Львів, 1994.

 

8. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ

Не передбачено.

 

9. МЕТОДИ НАВЧАННЯ

Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.

 

ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ І ВИВЧЕННЯ ПИТАНЬ, ВИНЕСЕНИХ НА САМОСТІЙНЕ ОПРАЦЮВАННЯ

Основною метою підготовки до семінарів чи виконання завдань, що ви-несені на самостійне опрацювання, є вироблення вмінь та навичок пошуку й опрацювання необхідної літератури, сприйняття та засвоєння передбаченої ін-формації. Перед початком підготовки слід обрати літературу з рекомендова-ного до теми списку таким чином, щоб отримати принаймні основні відомості з усіх запланованих питань.

У процесі опрацювання навчального матеріалу важливо не лише прочи-тати відповідну літературу. Необхідно виділити головні думки, положення, сформулювати їх своїми словами і записати. Саме процес переформулювання авторського тексту підвищує рівень оволодіння новими знаннями, розвиває вміння й навички творчого, критичного мислення.

Робота студента має полягати в усвідомленні та письмовій фіксації на-вчального матеріалу за двома етапами: І – читання й відбір (виділення голов-ного); ІІ – переформулювання і запис.

Спосіб фіксації необхідної інформації може бути найрізноманітнішим: план, схема, опорні слова, опорні фрази, повний детальний запис. Головне, щоб потім ви могли відтворити матеріал без істотних втрат. Вміння скорочу-вати почуте чи прочитане – також одне з найважливіших вмінь.

При опрацюванні навчального матеріалу слід звертати на увагу на роз-криття сутності й фіксацію в конспекті ключових понять до кожної з тем.

Семінарське заняття, демонструє здатність студента до самоосвіти. На таких заняттях викладач організовує процес обговорення питань тем, ви-значених навчальною програмою. Семінари проводитимуться у формі бесіди, доповідей, дискусій, виконання різнопланових письмових завдань тощо. Вони покликані сприяти розвитку творчої самостійності студентів, поглиблювати інтерес до наукових досліджень, виховувати педагогічний такт, розвивати культуру мовлення, вміння та навички публічних виступів, участі в дискусії. Повідомлення та доповіді окремих виступаючих мають доповнюватися іншими, викликати додаткові питання.

При підготовці до семінарських занять (чи виконанні завдань винесених на самостійне опрацювання) з курсу «Історія української культури», радимо студентам звернути увагу на такі загальні положення:

· аналіз і узагальнення культурно-історичних подій та явищ, визначення їх сутності, причинно-наслідкових зв’язків між ними;

· врахування складності національної специфіки і змістовної своєрідності української культури, відображення у ній культурних досягнень світового масштабу, оригінальні інтерпретації загальнолюдських проблем;

· необхідність формулювання висновків щодо значимості того чи іншого культурного явища у вітчизняному, європейському, світовому контексті;

· визначення провідних тенденцій розвитку тих чи інших галузей українсь-кої культури у певний історичний період, характеристику конкретних най-більш типових прикладів, які ілюструють ці тенденції, пояснення спе-цифіки проявів цих галузей культури в різних регіонах України;

· з’ясування різних точок зору на певну історико-культурну проблему (якщо питання, яке слід розкрити, носить дискусійний характер).

 

10. МЕТОДИ КОНТРОЛЮ

Контроль навчальних досягнень студента спрямовується на розвиток твор-чих здібностей студентів, стимулювання їх самостійної пізнавальної діяльності, формування навичок практичного застосування набутих знань.

При вивченні навчальної дисципліни здійснюється:

· Оцінювання активності і знань студентів на семінарських заняттях (поточне оцінювання): розгорнуті та стислі усні відповіді, доповіді, виступи в диску-сіях, виконання поточних письмових робіт за змістом семінарських занять, експрес-контроль у вигляді тестів тощо.

· Поточний контроль самостійної роботи (програмового матеріалу винесено-го на самостійне опрацювання) через перевірку відповідних конспектів, зроблених студентами.

· Узагальнююче оцінювання знань студентами програмового матеріалу зміс-тових модулів (лекційного курсу, семінарських занять, питань самостійного опрацювання) при написанні відповідних модульних контрольних робіт.

· Проведення екзамену (за програмовим змістом курсу в цілому) з викорис-танням комплексних екзаменаційних завдань.

При оцінці знань студентів враховується:

§ розуміння студентами причинно-наслідкових зв’язків між різноманітними історико-культурними явищами, уміння порівнювати, пояснювати, аналізу-вати, узагальнювати, критично оцінювати відповідні факти;

§ самостійність і креативність мислення;

§ використання різноманітних джерел, розуміння їх особливостей, уміння їх характеризувати й оцінювати;

§ логічність і завершеність викладу матеріалу, наявність аргументованих вис-новків та власних оцінок;

§ мовна і термінологічна грамотність.

 

Поточне оцінювання усних відповідей студентів на семінарських заняттях здійснюється на трибальною шкалою:

3 бали – оцінка «відмінно» – студент вільно володіє програмовим матеріа-лом, логічно і творчо викладає його в усній чи письмовій формі; вміє узагаль-нити матеріал, формулює власні висновки; відповідь є чіткою і завершеною.

2 бали – оцінка «добре» – студент в цілому володіє програмовим матеріа-лом, при викладі його допускається незначних помилок; формулює висновки та власні оцінки, але в їх аргументації допускає окремі недоліки.

1 бал – оцінка «задовільно» – студент виявляє загальне розуміння та ре-продуктивно відтворює значну частину програмового матеріалу, порушує логі-ку викладу; мова спрощена і недостатньо фахова.

0 балів – оцінка «незадовільно» – студент не володіє необхідним обсягом програмового матеріалу, не розпізнає історико-культурні явища і факти; не мо-же правильно застосовувати відповідні спеціальні поняття.

Суттєве доповнення, зроблене студентом на семінарському занятті, оціню-ється в один бал.

Оцінювання письмових робіт на семінарських заняттях, модульних конт-рольних робіт, екзаменаційних робіт здійснюється з тією загальною кількістю балів, яка відповідає характеру і обсягу завдань.

Студент, який з поважних причин, підтверджених документально, не мав можливості брати участь у формах поточного контролю на семінарських занят-тях, має право на його відпрацювання на консультаціях викладача (у термін ви-значений викладачем).

Студент, який отримав незадовільну оцінку (0 балів) на семінарських за-няттях має право один раз відпрацювати її на консультаціях викладача (у тер-мін визначений викладачем).

Студент, який не з’явився на модульний контроль (модульну контрольну роботу), має право один раз повторно пройти модульний контроль на консуль-таціях викладача (у термін визначений викладачем).

Студент, який отримав малу кількість балів за модульну контрольну робо-ту, має право один раз перескласти її на консультаціях викладача (у термін ви-значений викладачем).

 

11. РОЗПОДІЛ БАЛІВ ЯКІ ОТРИМУЮТЬ СТУДЕНТИ

 

Поточне оцінювання та модульні контрольні роботи Екза-мен Су-ма
Модуль 1 Чотири семінарські теми (2,3.4,5) за п'ять пар та одна пара на МКР № 1 Всього: 24 бали З них: 9 балів – поточне оцінювання на семінарських за-няттях з тем 2, 3, 4, 5 (з розрахунку 3 бали за один усний виступ на семінарському занятті – хоча б один раз для кожного студента) і 6 балів за письмову роботу за узагальненим змістом семінарських тем 2, 3, 4, 5) та 15 балів – оцінка за мо-дульну контрольну роботу № 1 Модуль 2 Три семінарські теми (6,7,8) за п'ять пар та одна пара на МКР № 2 Всього: 17 балів З них: 9 балів – поточне оціню-вання на семін. заняттях з тем 6, 7, 8(з розра-хунку 3 бали за один усний ви-ступ на семінар. занятті – хоча б один раз для кожного студен-та) і 6 балів за письмову роботу за узагальненим змістом семінар. тем 6, 7, 8) та 8 балів – оцінка за мод. контр. роботу № 2 Модуль 3 Три семінарські теми (10,12,13) за шість пар та одна пара на МКР № 3 Всього: 19 балів З них: 9 балів – поточне оцінювання на семінарських заняттях з тем 10, 12, 13 (з розрахунку 3 бали за один усний виступ на семінарському занятті – хоча б один раз для кожного студента) і 6 балів за письмову роботу за узагальне-ним змістом семінарських тем 10, 12, 13) та 10 балів – оцінка за модульну контрольну роботу № 3
Т Т Т Т Т МКР 1 Т Т Т МКР 2 Т Т Т Т Т Т МКР 3
ü ü ü ü   ü ü ü   ü ü ü      

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 464; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.061 сек.