Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Вопросы к экзамену по курсу




Требования к экзамену

Изучение курса заканчивается экзаменом.

К экзамену допускаются студенты, написавшие и защитившие реферат или проект (Темы см. ниже)

На экзамене проверяется: Знание фундаментальных основ дисциплины, практическое владение основами курса.

 

Содержание экзамена

1. Ответ на два вопроса курса (вопросы прилагаются). Ответ по желанию на английском или русском языке.

2 Практическое задание: прочитайте стихотворение или фрагмент текста с использованием различных фонетических стилей. Список текстов прилагается.

 

 

«ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ ФОНЕТИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА»

5 семестр

 

1. Notion ‘Phonetics’, ‘Practical Phonetics’, ‘Theoretical Phonetics’, ‘Phonostylistics’.

2. The segmental and super segmental level of phonetics.

3. The phoneme of the English language.

4. Main trends in phoneme theory.

5. Methods of phonological analysis.

6. The system of consonants.

7. Modification of consonants in connected speech.

8. Vowels.

9. Modification of vowels in connected speech.

10. Syllabic structure of English words.

11. Accentual structure of English words.

12. Intonation.

13. Rhythm.

14. Informational Educational style.

15. Academic style.

16. Publicistic style.

17. Declamatory style.

18. Conversational style.

19. Informational BBC style.

20. Spead of English.

21. Functional Stylistics and Dialectology.

22. Received Pronunciation.

23. British English.

24. Cockney.

25. English English.

26. Welsh English.

27. Scottish English.

28. Northern Ireland English.

29. American English.

30. Problem of Phonostylistics.

 

Стихи для практического задания на экзамене (чтение):

 

Теоретическая фонетика английского языка: учеб. пос. /Под ред. М.А. Соколовой и др. – М.,1996, 2003.

 

1. Lucy by W/ Wordsworth (с. 168)

2. Mild the Mists upon the Hills by E. Bronte (с. 169)

3. The Ancient Marine by S Coleridge (с. 169)

4. The Raven by E. A. Poe (с. 169)

5. To by P.B. Shelley (с. 170)

6. On the Grasshopper and Cricket by J. Keats (с. 170)

7. If by R. Kipling

 

Тексты для практического задания на экзамене (чтение):

 

Теоретическая фонетика английского языка: учеб. пос. /Под ред. М.А. Соколовой и др. – М.,1996, 2003.

1. May Week at Cambridge (с. 194)

2. Oxford and Cambridge Universities (с. 203)

3. I have a Dream

4. “Thirty five vehicles…” 9 с.210)

5. “You will all have seen…” (с. 216)

 

I have a Dream (Речь Мартина Лютера Кинга)

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal."

I have a dream that one day on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together at the table of brotherhood.

I have a dream that one day even the state of Mississippi, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice.

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

I have a dream today!

I have a dream that one day, down in Alabama, with its vicious racists, with its governor having his lips dripping with the words of "interposition" and "nullification" -- one day right there in Alabama little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers.

I have a dream today!

I have a dream that one day every valley shall be exalted, and every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made plain, and the crooked places will be made straight; "and the glory of the Lord shall be revealed and all flesh shall see it together."

This is our hope, and this is the faith that I go back to the South with.

With this faith, we will be able to hew out of the mountain of despair a stone of hope. With this faith, we will be able to transform the jangling discords of our nation into a beautiful symphony of brotherhood. With this faith, we will be able to work together, to pray together, to struggle together, to go to jail together, to stand up for freedom together, knowing that we will be free one day.

And this will be the day -- this will be the day when all of God's children will be able to sing with new meaning:

My country 'tis of thee, sweet land of liberty, of thee I sing.

Land where my fathers died, land of the Pilgrim's pride,

From every mountainside, let freedom ring!

And if America is to be a great nation, this must become true.

And so let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire.

Let freedom ring from the mighty mountains of New York.

Let freedom ring from the heightening Alleghenies of Pennsylvania.

Let freedom ring from the snow-capped Rockies of Colorado.

Let freedom ring from the curvaceous slopes of California.

But not only that:

Let freedom ring from Stone Mountain of Georgia.

Let freedom ring from Lookout Mountain of Tennessee.

Let freedom ring from every hill and molehill of Mississippi.

From every mountainside, let freedom ring.

And when this happens, when we allow freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual:

Free at last! Free at last!

Thank God Almighty, we are free at last!

Рекомендации по работе с лекционным материалом по курсу «Теоретическая фонетика английского языка»

Лекции по курсу «Теоретическая фонетика английского языка» представлены в учебно-методическом комплексе на английском языке, поэтому необходимо следовать рекомендациям по работе с аутентичным текстом.

К ним относятся следующие рекомендации.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-31; Просмотров: 667; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.