Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Составьте два общих вопроса по тексту. Переведите текст на русский язык, обращая внимание на перевод пожарно-технических терминов




Переведите текст на русский язык, обращая внимание на перевод пожарно-технических терминов.

Найдите в четвертом абзаце текста объективный инфинитивный оборот, переведите предложение.

Найдите во втором абзаце текста предложение с зависимым причастным оборотом, переведите его.

Составьте по-английски план пересказа текста.

Составьте два специальных вопроса по тексту.

 

ВАРИАНТ 7

 

1. Переведите однокоренные слова, обращая внимание на словообразовательные элементы:

а) distortion, distorter, distorting, distort;

б) escalator, escalate, escalation, escalating;

в) content, contention, contentment, contentious;

 

 

 

4. Образуйте наречия от следующих прилагательных: vertical, horizontal, rapid, serious, high.

 

5. Образуйте существительные от следующих глаголов: to occur, to act, to manage, to work, to intensify.

 

Fire at Orly Airport

1. On December 3, 1973, a destroying fire occurred at Orly- South Airport (Paris). The fire started just before 3.00 p.m. in the second basement. Unsealed shafts allowed the fire to spread horizontally to a bar- room and vertically to control rooms on the ground storey.

2. On reaching the ground storey the fire destroyed all the equipment in the control rooms and caused serious damage to the metal framework of the floor above these areas. This resulted in distortion of the walls and floors, which allowed the gases and probably flames to pass directly up to the first storey.

3. The contents of the book shop, customs and post office on the first storey helped to intensify the fire which then spread horizontally. Furthermore, a non-enclosed staircase ascending from the first to the fourth storey allowed the fire to spread rapidly to the higher storeys - due chiefly to a cavity about 10 centimeters wide between a timber lining and the wall which acted as a flue for the hot gases.

4. The central group of escalators allowed large quantities of hot gases to reach the fourth storey by another route. Above the escalators heat set fire to the plastic tiles of the false ceiling. The burning tiles falling from the ceiling increased the firefighters' difficulties. Finally the fire reached the cinema hall on the fifth storey via an unclosed staircase.

5. The fire brigade arrived very quickly following the alarm which was given by the fire detection system. It was only at about 8.00 p.m. and after 5 hours of firefighting under extremely difficult conditions that the firemen managed to control the fire.Very difficult conditions were caused by poor visibility because of vast amount of smoke and the need to work with breathing apparatus.

6. Damage caused directly by the fire covered a surface area of about 6000 m2. In addition, 300 m2 were damaged chiefly by smoke. Fortunately, there were no casualties.

 

7. Ответьте на вопросы:

а) Where did the fire start?.

б) What helped to intensify the fire on the first storey?

в) What were difficult conditions caused by?

г) What damage caused directly by the fire?

 

 

9. Образуйте Participle I от следующих глаголов: to destroy, to start, to help, to spread, to reach.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-29; Просмотров: 501; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.027 сек.