Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тестові завдання

1. Категорія етики, що відображає соціальний статус людини та її моральні заслуги - це:

а) гідність;

б) авторитет;

в) честь.

 

 

2. Предмет етики:

а) культура;

б) психіка;

в) мораль.

 

3. Основою людської діяльності – практики є

а) дозвілля;

б) наука;

в) почуття;

г) праця.

 

4. Правила поведінки, які регулюють зовнішні вияви людських відносин:

а) моральний ідеал;

б) етикет;

в) самосвідомість.

 

5. Працю можна підрозділити на:

а) конкретна праця і її продукт; мислення;

б) творчий акт та рухи;

в) конкретні рухи та мислення;

г) конкретна праця і її продукт; праця як вільна творчість.

 

6. Поняття «моральна філософія» запровадив:

а) Арістотель;

б) Ціцерон;

в) Крітій.

 

7. Яка естетична категорія доводить, що людина є рабом обставин:

а) прекрасне;

б) жахливе;

в) потворне;

г) трагічне.

 

8. Термін етика вперше утворив:

а) Демокріт;

б) Крітій;

в) Арістотель.

 

9. Стайлінг – це

а) висунення нової господарської проектувальної ідеї, купування всіх речей;

б) раціональне втілення нової ідеї, виразне стилістичне оформлення предмету;

в) насолода життям, почуття до природи, розробку нової функціональної структури;

г) висунення нової господарської проектувальної ідеї; розробку нової функціональної структури.

 

10. Яке твердження містить в собі позицію гедонізму:

а) сенс життя людини – прагнути до щастя, як до вищого блага;

б) людина постійно повинна прагнути до насолоди;

в) благо для людини – внутрішня свобода, автономія особистості.

 

11. Естетична творчість – це особлива форма

а) практично духовного освоєння дійсності, здійснювана з метою насолоди творчою діяльністю і її продуктами;

б) насолода життям, купування всіх речей, які викликають задоволення;

в) почуття до природи, які людина висловлює в народних піснях, розмові;

г) виразне стилістичне оформлення предмету, розробку нової функціональної структури.

 

12. Хто вважав, що предмет етики є сфера людської практики як діяльності, заснованої на виборі?

а) Геракліт;

б) У. Вундт;

в) У. Джемс;

г) Арістотель.

 

13. Продукт дизайну своїми естетичними якостями повинен відповідати:

а) сучасному стилю, технологічним особливостям сучасного масового виробництва, повністю відображати новітні ідеї сучасних митців;

б) технологічним особливостям сучасного масового виробництв орієнтуватись на складнощі в оформленні та втілювати задуми конструкторів;

в) функції предмету, що виготовляється, культурній традиції його соціального функціонування;

г) сучасному стилю, функції предмету, що виготовляється, культурній традиції його соціального функціонування, технологічним особливостям сучасного масового виробництва.

 

14. Кому належить трактат «Нікомахова етика»

а) З. Фрейд;

б) Арістотель;

в) Ціцерон;

г) А. Маслоу.

 

15. Дизайн – це

а) те, що створюється людиною технічними засобами, спеціальними приладами, знаряддями;

б) наочний світ, що створюється людиною засобами індустріальної техніки за законами краси і функціональності;

в) будь-яка народна творчість, все що людина може зробити власними руками;

г) функціональні споруди, які людина будує нічого не враховуючи, про всяк випадок.

 

16. Усвідомлення людиною свого знання, інтересів, ідеалів, мотивів поведінки, самооцінка себе як діяча – це:

а) совість;

б) честь;

в) самосвідомість;

г) моральний ідеал.

 

17. Естетичний ідеал, як категорія вбирає в себе зміст категорій:

а) естетичного смаку і естетичного відчуття;

б) естетичного смаку, жахливе, комічне;

в) естетичного смаку, трагічне, потворне;

г) естетичного смаку, прекрасне, піднесене.

 

18. Категорія етики для позначення безкорисливого служіння іншим, готовність до самопожертви і самозремопожертвичення заради блага і щастя іншого – це:

а) співчуття;

б) милосердя;

в) альтруїзм.

 

19. Яка категорія естетики відображає повну безнадійність:

а) комічне;

б) потворне;

в) трагічне;

г) жахливе.

 

20. У якій етиці причини, критерії моральності виносяться за межі індивіда, суспільства?

а) античної;

б) середньовічної;

в) новоєвропейської.

 

21. Категорія, що відображає соціально значущі суперечності дійсності під кутом зору емоційно-критичного відношення до них з позицій естетичного ідеалу:

а) комічне;

б) трагічне;

в) естетичне;

г) потворне.

 

22. Які чесноти, за Арістотелем, є етичними:

а) розумність;

б) працьовитість;

в) справедливість;

г) люб’язність;

д) мужність.

 

23. У іронії

а) серйозне під маскою смішного з переважанням позитивного відношення;

б) смішне ховається під маскою серйозності, з переважанням негативного (глузливого) відношення до предмету;

в) відрізняється певним негативним, викриваючим тоном оцінки.

 

24. До чеснот відносяться:

а) справедливість;

б) боягузство;

в) малодушність;

г) мужність;

д) поміркованість;

ж) нахабність.

 

25. Естетична категорія, що характеризує нерозв'язний суспільно- історичний конфлікт в боротьбі людини з природою, у зіткненні протилежних соціальних сил, у діяльності і внутрішньому світі особистості:

а) комічне;

б) трагічне;

в) естетичне;

г) потворне.

 

26. Хто вважав, що умовами щастя є: моральне та інтелектуальне вдосконалення, здоров'я, наявність зовнішніх благ, активна громадянська позиція, дружба:

а) Сократ;

б) Епікур;

в) Сенека;

г) Арістотель

 

27. У мистецтві типовими формами відображення піднесеного є

а) форма, пропорція;

б) ідейність;

в) грація, правда;

г) грандіозність, масштабність, монументальність.

 

28. Мовний етикет це:

а) функціональна система елементів

б) ментальний феномен

в) сукупність правил, принципів і конкретних форм спілкування.

 

29. Низьке - це

а) естетична цінність, яка відображає життєву правду, ідейність;

б) життєвий устрій;

в) крайній ступінь потворного, надзвичайно негативна цінність;

г) наслідок співпереживання.

 

30. «Золоте правило моральності»:

а) стався до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе;

б) не роби іншому те, що він не робить тобі.

 

31. У середньовічній християнській культуріпотворне трактувалося як

а) естетична цінність;

б) наслідок і форма прояву гріховності;

в) наслідок і форма прояву краси;

г) наслідок співпереживання.

 

32. Основні риси поваги це:

а) брутальність;

б) чуйність;

в) свобода;

г) пригноблення;

д) скромність;

ж) недовіра

 

33. Потворне – категорія естетики, що виражає

а) негативну естетичну цінність, яка відображає неможливість або

відсутність досконалості;

б) естетичну цінність, яка відображає життєву правду, ідейність;

в) естетичну цінність, яка відображає космос;

г) життєвий устрій.

 

34. Розподіліть вимоги на моральні та ті, що не стосуються моралі:

а) Повертайте борги;

б) Будь готовий!

в) Приготуйте домашнє завдання;

г) Не бреши;

д) Встати, суд іде;

ж) Май совість.

 

35. Для естетичної свідомості античності прекрасне мислилося

а) Бог є абсолютна краса;

б) як невід'ємна властивість світу, космосу;

в) як краса самої природи і радість її сприйняття;

г) як чуттєвий вираз ідеї.

 

36. Основні риси неповаги:

а) брутальність;

б) чуйність;

в) свобода;

г) пригноблення;

д) скромність;

ж) недовіра.

 

37. Прекрасне - категорія естетики, що характеризує

а) біологічну істоту;

б) будь-яке природне явище;

в) явища, що володіють вищою естетичною цінністю;

г) явища, що володіють матеріальною цінністю.

 

 

38. Глобальні проблеми породжуються:

а) природою;

б) діяльність людини;

в) плив космосу.

 

39. Предмет естетики – це

а) закономірності чуттєвого пізнання і художньої творчості;

б) закономірності розвитку суспільства;

в) закономірності мислення;

г) закономірності пізнання.

 

 

40. Глобальними проблемами називають проблеми:

а) які стосуються окремої держави;

б) які стосуються Європейського союзу;

в) які зачипають життя всього людства.

 

41. Вперше термін «естетика» ввів у науковий ужиток

а) Арістотель;

б) Микола Кузанський;

в) Леонардо да Вінчі;

г) Олександр Готліб Баумгартен.

 

 

42. Трудові етичні кодекси повинні містити в собі:

а) загальнолюдські вимоги і вимоги специфічні для даного фаху;

б) загальнолюдські вимоги і вимоги професійного характеру;

в) загальнолюдські вимоги, вимоги професійного характеру і вимоги специфічні для даного фаху.

 

43. Естетика відокремилася від філософії як самостійна галузь

а) на початку XVII сторіччя;

б) в середині XVII сторіччя;

в) в середині XVIII сторіччя;

г) в кінці ХХ сторіччя.

44. Моральні якості професіонала – це

а) самодисципліна;

б) спонука;

в) зацікавленність;

г) скромність;

д) релігійність.

 

45. Естетичне, як категорія - це

а) специфічно духовне, чуттєве відношення людини до світу;

б) трагічну долю людини;

в) відношення людини до Бога;

г) розумова дія.

 

46. Етикет - це

а) сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні вияви людських взаємин;

б) автономна, унікальна, неповторна система, що саморозвивається;

в) системна якість індивіда, що набута їм в ході культурно-історичного розвитку.

 

47. Естетика – це наука

а) про моральну поведінку;

б) про становлення чуттєвої культури людини;

в) про почуття людини;

г) про навколишнє середовище.

 

48. Художній стиль:

а) стійка система художньо-образних засобів і прийомів художньої творчості, характерна для певного історичного періоду, певного національного або етнічного мистецтва, особливостей творгчого почерку окремого художника;

б) історично зумовлений спосіб створення художніх творів, побудований на певній усвідомленій і раціонально визначеній системі принципів і прийомів добору, узагальнення та художнього перетворення життєвого матеріалу на художній образ.

в) конкретно-історичний етап розвитку мистецтва, пов’язаний з певним напрямом суспільного духовного руху, основу якого становить певна концепція світу і людини.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Труда, свобода предпринимательства | Состав и свойства сточных вод от промышленных предприятий
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-27; Просмотров: 303; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.072 сек.