Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Answer the following questions. Functional vocabulary




Speech activities

Language focus

Functional vocabulary

 

abolish v отменять, упразднять
abolish a subject исключить предмет из школьной программы
apply v обращаться за (работой, помощью, разрешением и т.п.)
applicant n проситель, претендент, кандидат
application form заявление поступающего на работу
apprentice n ученик, подмастерье
apprenticeship n учение, срок ученичества
decline n склон, падение, упадок, снижение (цен), ухудшение (здоровья и т.п.)
on the decline в состоянии упадка
decline v отклонять, приходить в упадок, ухудшаться
gear n механизм, приспособление, снаряжение, перен. рабочий ритм
in gear включенный, действующий
out of gear не включенный, неработающий, перен. дезорганизованный, не в порядке
gear up to v приспособиться
to be geared to быть поставленным в зависимость от чего-л., быть приспособленным к чему-л.
inarticulate adj нечленораздельный, невнятный
literacy and numeracy умение читать и писать

 

mediocre adj посредственный
mediocrity n посредственность
overtax v слишком напрягать силы
survey n обзор, осмотр, инспектирование, опрос
conduct (carry out) a survey проводить опрос, исследование
survey course обзорный курс лекций
workforce n рабочая сила
come into workforce пополнять рабочую силу

 

 

1. Join the words from the columns to make word combinations. Translate them into Russian/Belarusian.

 

to conduct ability
to apply for new activity
to decline a survey
to abolish an offer
to gear up to corporal punishment
to overtax a job

 

2. Insert the right particle/preposition where necessary. Translate the sentences into Russian/Belarusian.

1. It took the students a lot of time to shift back … normal gear for routine tasks.

2. The report states that in many schools the standards … basic skills seem to be … the decline.

3. They had since 2001 agreed to reduce the workforce …3 500.

4. The country’s industrial system has always made heavy demands … school-leavers.

5. The survey carried … among school-leavers threw some light … their job expectations.

6. The apprentice was very competent … his work.

7. I was busy drawing … a plan for a new survey course … history.

8. His English isn’t likely to be … scratch.

 

3. Translate from English into Russian/Belarusian.

1. Leave the car in gear.

2. We took off our riding gear.

 

 

3. She knew how to change gear in order to achieve the right result.

4. The country was not geared to armed combat.

5. Martin and Liz were gearing themselves up to a full-time job.

6. The state of Virginia is gearing up to enforce results of its tests on the class of 2004.

 

 

 

1. What importance for the passage do the words and phrases be geared, employment, workforce, standards, basic skills, job expectations, manpower needs have?

2. What ideas is the author of the article concerned with?

3. Why do employers attach so much importance to the study of foreign languages?

4. Do you share the opinion that education should be geared to all aspects of being an adult, including employment?

5. Do you think that our schools are integrated into the rest of society and meet its increasing demands?

6. If not, what (new) subjects, methods of teaching and learning would be appropriate to these aims? What subjects are irrelevant and could be abolished? What new teaching aids are needed?

7. How have the expectations of our young people changed recently?

8. What careers advice do they have, if any, at school or outside?

9. Why did you decide to go on for higher education after secondary school?

 

2. Exchange your views on the following points. For more information read the supplementary text “School and Life”.

 

· Educational standards have declined in recent years.

· Teachers don’t teach properly.

· School can never provide the learning each individual needs.

· Living teaches you more than school does.

· Most young people don’t know what to do after leaving school.

· Young people expect far too much of themselves these days.

 


 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 283; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.