1) статичні і динамічні позиції не виділені;
2) моноритм виконання
Помилки в стилі
1) відсутність специфічних ознак стилю;
2) перемішування з іншими стилями кунгфу
Помилки в змісті
1) не повний набір обов'язкової техніки;
2) повторення однакових рухів;
3) велика кількість одноманітних циклічних переміщень
Помилки в композиції
1) алогічний зв'язок і комбінування рухів;
2) обов'язкова техніка скомбінована нерівномірно
Помилки в хореографії
1) не враховані розміри змагальної зони;
2) напрямок пересування однобічний
V. Методи оцінювання виступів в південних стилях (кунгфу наньцюань)
1. Основні моменти оцінювання виступів в південних стилях
1. Оцінювання базової техніки
При оцінюванні південних стилів суддя повинен звернути увагу, чи має спортсмен добре засвоєну технічну базу. Рівень підготовки спортсмена при демонстрації базової техніки є вирішальним.
2. Особливості південних стилів
При оцінюванні виступу суддя має звертати увагу як зв'язок рухів узгоджується з ритмом виконання. Поряд зі швидкістю виконання всі рухи повинні виконуватись чітко і скоординовано, без зайвого уповільнення або скутості. Швидкість та уповільненість рухів визначаються ритмом та композицією. За теорією, сильний рух походить зі слабкого, раптовість удару виникає із збереженої сили, зібраної і докладеної миттєво. Таким чином, реалізується принцип поєднання твердості і м'якості рухів. Правильне використання техніки очей відбиває не тільки духовні якості спортсмена, але і передбачає техніку захисту і атаки. Техніка очей супроводжує рухи і надає цілісний закінчений вигляд виступу.
3. Прояв характерних рис стилю
Для судді якість виступу залежить від того, наскільки вдалося спортсмену продемонструвати основні риси, властиві південним стилям. Такими рисами є, наприклад, чіткі і швидкі рухи, різноманітна техніка рук, стійка техніка ніг і супровід докладання сили вигуком. Швидкість рухів повинна базуватися на їх чіткому і правильному виконанні та докладанню сили, що йде від попереку, сповненої енергії та плавності. Під стійкою технікою ніг, мається на увазі, координація рухів тіла і ніг, нерухомість статичних положень. При оцінюванні техніки ніг суддя повинен враховувати правильність виконання техніки та концентрацію сили та енергії. В техніці рук найбільше значення має варіативність захисних та атакуючих рухів. Стосовно вигуків (фашин), суддя повинен чітко розрізняти чи сприяють вони докладанню сили, або здійснюються довільно.
2. Критерії оцінювання основних рухів в південних стилях
1) пальці не зібрані;
2) пальці зігнуті;
3) долоня зігнута
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Хучжао
(«кігті тигра»)
1) пальці не розставлені;
2) кінцівки пальців не зігнуті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Іньчжао
(«кігті сокола»)
1) пальці розставлені;
2) кінцівки пальців не зігнуті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Даньчжишоу
(долоня з прямим пальцем)
1) долоня зігнута;
2) вказівний палець не прямий
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Хецуйшоу
(«дзьоб лелеки»)
1) кінцівки пальців не зібрані разом;
2) зап'ястя не повністю зігнуте
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Бусін
(техніка стійок)
Гунбу
(стійка «лучника»)
1) коліно опорної ноги знаходиться поза стопою;
2) коліно безопорної ноги зігнуто;
3) стопа безопорної ноги стоїть не щільно;
4) стегно опорної ноги не паралельно до опори;
5) стопа безопорної ноги не спрямована під потрібним кутом;
6) стегна і коліна повернуті назовні
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Мабу
(стійка «вершника»)
1) стопи повернуті назовні;
2) коліна занадто повернуті всередину;
3) стегна занадто повернуті назовні;
4) стегна не на належному рівні;
5) стійка занадто вузька чи широка;
6) коліна знаходяться поза стопами
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Сюйбу
(«пуста» стійка)
1) коліно опорної ноги не під кутом 90-110 градусів;
2) п’ятка безопорної ноги стоїть на опорі;
3) тіло нахилено вперед;
4) коліна повернуті назовні
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Куайбу
(стійка «зламаний крок»)
1) тіло нахилено вперед;
2) стегна не на належному рівні
1) 2 незначні помилки
1) коліно торкається опори
Дулібу
(стійка з піднятим коліном)
1) опорна нога зігнута;
2) піднята нога нижче грудей;
3) стопа піднятої ноги не сформована
1) відсутня фіксація;
2) 2 незначні помилки
1) 1 середня помилка +1 незначна;
2) 3 незначні помилки
Хенданьбу
(«поперечна» стійка)
1) безопорна нога зігнута в коліні;
2) стопи стоять не щільно;
3) стопи повернуті назовні чи всередину;
4) опорна нога недостатньо зігнута;
5) стегно опорної ноги повернуте назовні
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Таньтьєбу
(стійка «метелик»)
1) п’ятка безопорної ноги відірвана від опори;
2) тіло нахилене вперед
1) 2 легкі помилки
1) гомілка не торкається підлоги
Цілунбу
(стійка «осідлати дракона»)
1) п’ятка задньої ноги відірвана від опори;
2) тіло нахилене вперед
1) 2 легкі помилки
1) коліно безопорної ноги торкається підлоги
Шеньфа
(техніка тіла)
1) голова нахилена вбік;
2) плечі підняті;
3) сідниці повернуті назовні;
4) живіт випнутий;
5) груди випнуті або втягнені
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Шоуфа
(техніка рук)
Чунцюань
(прямий удар)
1) рука зігнута;
2) плече і лікоть підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Пієньцюань
(удар «хлист»)
1) рука зігнута;
2) плече і лікоть підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Паоцюань
(удар, що «злітає»)
1) рука зігнута;
2) плече і лікоть підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Кайцюань
(удар, що «накриває»)
1) рука зігнута;
2) плечі підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Піцюань
(удар, що «рубить»)
1) плече підняте
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Гуацюань
(удар, що «висить»)
1) рука випрямлена
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Тяочжан
(долоня, що «гойдається»)
1) рука не рухається назовні по круговій траєкторії
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Пічжан
(долоня, що «рубить»)
1) центр долоні повернутий
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Туйчжан
(долоня, що «штовхає»)
1) пальці розставлені;
2) лікоть і плече підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чуанчжан
(долоня, що «пронизує»)
1) пальці розставлені;
2) плече і лікоть підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чжоуфа
(техніка ліктя)
Чуанчжоу
(лікоть, що «пронизує»)
1) ударна рука не зігнута
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Таньчжоу
(лікоть, що «проколює»)
1) ударна рука не зігнута;
2) лікоть не рухається знизу нагору
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ячжоу
(лікоть що «давить»)
1) лікоть не тисне на долоню
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Туйфа
(техніка ніг)
Таньтуй, дентуй
(«прямий» удар)
1) удар виконується без згинання коліна;
2) ударна нога зігнута;
3) стопа опорної ноги стоїть не щільно
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цечуай
(удар в бік)
1) ударна нога зігнута;
2) опорна нога зігнута;
3) ударна стопа не під кутом 90-110 градусів
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Пінтуй
(«боковий» удар)
1) ударна нога зігнута;
2) опорна нога зігнута;
3) ударна нога не сягає необхідного рівню;
4) невірна траєкторія удару
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Тяофа
(техніка
стрибків)
Хувейтуй
(стрибок «тигра»
1) ударна нога зігнута;
2) ударна нога нижче рівня плечей
1) 2 незначні помилки
1) ударна нога швидко торкається опори
2) 1 середня помилка+1 незначна
Тенкунцетуй
(стрибок з ударом рукою та ногою)
1) ударна нога зігнута;
2) тіло розвертається
1) 2 легкі помилки
1) ударна нога швидко торкається опори
Шуанхувейтуй
(подвійник стрибок «тигра»)
1) ноги зігнуті;
2) тіло розвертається
3) при торканні опори ноги не щільні;
4) стопи не повернуті всередину
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Саохувейтуй
(стрибок «тигра» з поворотом)
1) ударна нога зігнута
1) плеску не було;
2) 2 незначні помилки
1) 1 середня помилка+1 незначна
Чіаофа
(техніка блоків руками)
Цюанчіао
(блок кулаком)
1) лікті не зігнуті;
2) руки не повертаються назовні чи в середину
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ченчіао
(«прямий» блок)
1) лікоть зігнутий;
2) коло не вертикальне;
3) коло занадто велике
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Куньчіао
(блок «перекатом»)
1) лікоть зігнутий
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чуанчіао
(«пронизуючий» блок)
1) руки не перехрещуються;
2) рука не рухається вперед
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Панчіао
(«перегороджуючий» блок)
1) зап'ястя зігнуте
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цячіао
(блок «полиця»)
1) лікоть не зігнутий;
2) рука знаходиться попереду над головою
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цяньчіао
(«передній» блок)
1) рука не повертається в середину
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
3. Загальні помилки в південних стилях
Критерії якості
Зміст помилки
Помилки в потужності
1) недостатня потужність;
2) удари не спрямовані від попереку і не прикладаються відповідно;
3) додаток сили надто твердий, відсутня плавність;
4) вигук не синхронізований з моментом додатка сили
Помилки в координації
1) техніка рук і ніг не узгоджена;
2) відсутня узгодженість у техніках рук, ніг, очей і тіла
Помилки в дусі
1) мляве та невиразне обличчя;
2) зайва міміка
Помилки в ритмі
1) нечіткі статичні положення та динаміка рухів;
2) однаково швидкий або уповільнений ритм
Помилки в стилі
1) базова техніка не відповідала стилю;
2) використання інших стилів кунгфу
Помилки в змісті
1) обмежена базова техніка;
2) багато ускладнених рухів
Помилки в композиції
1) алогічний зв'язок рухів;
2) невірна структура рухів;
3) не відповідне чередування рухів
Помилки в хореографії
1) не враховані розміри змагальної зони;
2) напрямок пересування однобічний
VІ. Методи оцінювання у виступах зі зброєю (кунгфу цісє)
1. Оцінювання виступів зі зброєю
1. Суддя повинен досконало знати техніку виконання вправ з різними видами зброї та принципи докладання сили.
2. При оцінюванні виступу беруться до уваги специфічні характеристики техніки тієї чи іншої зброї.
3. Зброя з двостороннім лезом характеризується проколами, блоками, ударами, круговими рухами тощо. Рухи повинні бути швидкими та граціозними. Зброя з одностороннім лезом має сильні та швидкі кругові рухи, проколи, блоки, удари лезом тощо. У мистецтві володіння довгою зброєю основною технікою являються блоки, проколи, широкі кругові рухи тощо. Перемішування технічних характеристик видів зброї зараховується як помилка в русі.
4. Під час оцінювання необхідно приділяти увагу координації тіла та зброї. Важлива погодженість рухів рук з короткою зброєю, а також правильне докладання сили у рухах з довгою зброєю. Критерії оцінки якості рухів у рухах зі зброєю однакові для всіх шкіл кунгфу, однак, різниця між технікою виконання рухів різних шкіл повинна враховуватися.
5. Оцінювання помилок у статичних положеннях, техніці рук, ніг, очей, тіла, балансування і стрибків, помилки в координації, ритмі і психоемоційному стані прирівнюються до північних стилів.
2. Критерії оцінювання основної техніки в таолу з короткою зброєю (кунгфу дуань цісє)
Назва
Незначна помилка (0,05 бали)
Середня помилка
(0,1 бали)
Значна помилка (0,2 бали)
Ци, Чжа
(проколоти)
1) зброя і рука не утворюють пряму лінію
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цантоу, Гуонао
(«обв’язати голову»)
1) зброя далеко від тіла;
2) зброя не торкається спини під час рухів
1) 2 незначні помилки
1) горизонтальні кола вище голови;
2) 3 незначні помилки
Пі (рубити)
1) зброя далеко від тіла
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цзя
(«зброя-полиця»)
1) кут між рукою і зброєю більше 90 градусів
1) 2 незначні помилки;
2) меч і рука утворюють пряму лінію
1) 1 середня помилка + 1 незначна помилка
Дієн, Пин
(«поставити крапку»)
1) зап'ястя не зігнуте належним чином;
2) зброя не знаходиться під кутом
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цзєнь чжи
(«пальці як меч»)
1) вказівний і середній палець розділені;
2) вказівний і середній палець зігнуті;
3) великий палець не торкається інших
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Кань (різати)
1) рука і зброя не утворюють пряму лінію
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цихуа
(«зрізати квіти»)
1) неправильні рухи зап'ястя;
2) зброя далеко від тіла;
3) зброя рухається не в вертикальній площині
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Хоуци
(проколоти назад)
1) зброя далеко від тіла;
2) зброя вище коліна
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Вин
(«плести мереживо»)
1) зброя здійснює неправильні рухи по колу
1) невірне використання китиці або хустки, як точки обертання
1) меч проходить близько до голови;
2) 1 середня помилка + 1 незначна помилка
Ляо, Гуа
(«піднімати», «повісити»)
1) зброя рухається не в вертикальній площині
1) неправильне використання китиці або хустки;
2) 2 незначні помилки
1) 1 середня помилка + 1 незначна помилка
Сао («змітати»)
1) траєкторія переміщення зброї не горизонтальна;
2) зворотній рух зброї немає кругової траєкторії
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ге, цзє
(«перегородити»)
1) зброя не знаходиться під кутом
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
3. Критерії оцінювання основної техніки в таолу з довгою зброєю (кунгфу чан цісє)
Назва
Незначна помилка (0,05 бали)
Середня помилка
(0,1 бали)
Значна помилка (0,2 бали)
Сао («змітати»)
1) мала амплітуда
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Пі («рубити»)
1) не правильне положення зап'ястя
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ванхуа
(«зрізати квіти»)
1) зброя далеко від тіла;
2) кола не вертикальні
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чуо, Чжа
(«проткнути»)
1) кінцівка зброї знаходиться вище рівня плечей;
2) траєкторія переміщення зброї не горизонтальна;
3) передня рука зігнута
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Лан, На («відвести», «дістати»)
1) кінцівка зброї не описує чітке півколо;
2) півколо надто велике
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ге, Цзє
(«перегородити»)
1) велика амплітуда;
2) невизначеність технічних дій
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Бей («торкатись спини»)
1) зброя не торкається спини;
2) плечі підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Пин
(«перегорнути човен»)
1) передня рука зігнута
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цзя
(«зброя-полиця»)
1) зброя знаходиться вище голови
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Туй («штовхнути»)
1) положення зброї створює кут до опори
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Дієн
(«поставити крапку»)
1) не правильне положення зап'ястя;
2) положення зброї не створює кут до опори
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Шуай
(«бити по воді»)
1) передня та середня частини зброї не торкаються опори;
2) передня частина зброї торкається опори першою
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Юн
(«розігнати хмари»)
1) зброя рухається не в горизонтальній площині
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чуан («пронизати»)
1) зброя проходить занадто далеко від тіла;
2) рух не горизонтальний і не утворює пряму лінію
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Кай («накрити»)
1) передня рука не пересувається вниз
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
VІІ. Методи оцінювання виступів у тайцзіцюань
1. Основні критерії оцінювання виступів у тайцзіцюань
1. Оцінювання технічного рівня
При оцінюванні тайцзіцюань суддя повинен відзначати як якість рухів, так і загальний технічний рівень. Якість рухів визначається стандартизацією положень і технік, а загальний рівень учасника містить у собі такі характеристики як сила, координація, дух, паузи та стиль. Суддя повинен відрізняти у виступі спортсмена як зовнішню демонстрацію, так і докладений «внутрішній» зміст.
2. Основні моменти
Основним моментом в оцінюванні тайцзіцюань є уміння відрізняти розслаблення від слабкості, силу від твердості, жвавість від млявості, послідовність «порожнечі» і «наповненості» тощо. Суддя повинен добре знати головні принципи тайцзіцюань та добре визначати:
стійки - перебування в спокої і впевненості, природності і збалансованості;
рухи - точність у техніці, легкість, плавність, послідовність і взаємозв'язок;
гармонія - рівнозначне співвідношення більш активних та пасивних рухів, одночасна скоординованість рухів всіх частин тіла;
сила - плавність, розрізнення жорстких і м'яких рухів;
дух, темп, стиль - рухи направляються думкою, свідомість повинна бути чистою, зберігається єдність зовнішнього і внутрішнього стану, демонстрація «порожнечі» і «наповненості», м'якості і жорсткості шляхом плавності і легкості.
3. Оцінювання різних шкіл і напрямків
Оскільки в критеріях оцінювання різних шкіл і напрямків тайцзіцюань немає значної різниці, вони оцінюються з позиції логіки і загальних технічних стандартів, притаманних цьому виду програми.
2. Критерії оцінювання основних рухів у тайцзіцюань
1) пальці не правильно сформовані;
2) долоня повернута в бік;
3) зап'ястя не достатньо зігнуте
Гоу (гак)
1) пальці зігнуті занадто сильно;
2) зап'ястя не зігнуте;
3) зап'ястя і пальці тверді і напружені
Бусін
(техніка
стійок)
Гунбу
(стійка «лучника»)
1) коліно опорної ноги знаходиться поза стопою;
2) задня нога надто зігнута чи напружена;
3) задня стопа не спрямована вперед;
4) відстань між ногами не співвідноситься зі зростом;
5) п'ятки відірвані від підлоги;
6) поперек зігнутий
1) 3 незначні помилки;
2) 2 середні помилки;
3) 1 середня помилка + 1 незначна
Сюйбу («пуста» стійка)
1) опорна нога зігнута недостатньо;
2) безопорна нога напружена;
3) опорна нога занадто вивернута назовні;
4) опорна нога занадто вивернута до середини;
5) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) ноги майже прямі;
3) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки;
2) 2 середні помилки;
3) 1 середня помилка + 1 незначна
Пубу («ковзаюча» стійка)
1) опорна нога не зігнута;
2) безопорна нога зігнута;
3) коліно опорної ноги вивернуто в середину;
4) п’ятка безопорної ноги відірвана від опори;
5) поперек зігнутий;
6) голова долу
1) 2 незначні помилки;
2) стопа безопорної ноги відірвана від опори;
3) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки
Сєбу (стійка «відпочинку»)
1) ноги не схрещені;
2) передня нога не розгорнута назовні;
3) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) хребет прогнутий у попереку;
1) 3 незначні помилки;
2) ноги не схрещені
Дулібу
(стійка з піднятим коліном)
1) піднята нога нижче попереку;
2) опорна нога занадто зігнута;
3) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки
Хенданьбу
(«поперечна» стійка)
1) безопорна нога не зігнута;
2) стопа безопорної ноги відірвана від опори;
3) коліно опорної ноги занадто вивернуто;
4) обидві ноги розгорнуті на 45 градусів;
5) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки
Дінбу (стайка «цвяху»)
1) ноги занадто випрямлені;
2) ноги не стоять поруч;
3) центр ваги знаходиться занадто високо;
4) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки
Баньмабу
(стійка «вершника»)
1) центр ваги перенесений на передню ногу;
2) стопа опорної ноги розгорнута всередину;
3) обидві ноги розгорнуті назовні більше 90 градусів;
4) поперек зігнутий
1) 2 незначні помилки;
2) хребет прогнутий у попереку
1) 3 незначні помилки
Шоуфа
(техніка
рук)
Пен
(відбивати)
1) руки занадто підняті;
2) руки занадто зігнуті;
3) руки занадто випрямлені;
4) лікті і зап'ястя занадто підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Люй
(протягувати)
1) руки спрямовані назад;
2) руки знаходяться близько
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чжи (штовхати)
1) плечі і лікті підняті;
2) руки не утворюють коло
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ань (тиснути)
1) лікті занадто підняті;
2) руки занадто прямі;
2) долоні близько одна до одної
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Бао
(підтримувати)
1) руки не утворюють коло;
2) руки близько до тіла
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Ліє (зірвати)
1) руки не мають відповідної форми;
2) плечі і лікті занадто підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Чжоу
(дії ліктями)
1) ударна рука не обертається
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Туй
(«штовхнути»)
1) руки підняті;
2) лікті випрямлені
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Юн
(«розігнати хмари»)
1) руки занадто підняті;
2) руки не описують кола;
3) амплітуда рухів не правильна
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Мо («протирати»)
1) плечі і лікті підняті;
2) лікті не округлені
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
Цюань
(удар кулаком)
1) кулак далеко від попереку;
2) плече і лікоть підняті
1) 2 незначні помилки
1) 3 незначні помилки
3. Загальні помилки в тайцзіцюань
Критерії якості
Зміст помилки
Помилки в потужності
1) скутість;
2) слабкість та неуважність;
3) енергія не направляє рухи, а розсіює;
4) алогічне докладання сили
Помилки в координації
1) рухи рук і ніг не скоординовані;
2) рухи тіла і рухи рук і ніг не узгоджені;
3) рухи непослідовні
4) неплавний перехід від одного руху до іншого;
5) техніка очей не погоджена з технікою тіла
Помилки в дусі
1) обличчя не зосереджене і нудне;
2) виступ млявий;
3) думки не пов'язані з рухами
Помилки в ритмі
1) нерівний темп;
2) занадто швидкий або повільний темп
Помилки в стилі
1) не демонструється легкість, плавність, округлість
Помилки в змісті
1) техніка нудна та монотонна;
2) багато повторень однакових рухів;
3) не представлена вся базова техніка
Помилки в композиції
1) зв'язок рухів не плавний;
2) багато однакових рухів;
3) безсистемна послідовність рухів
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление