Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 6. Французький романтизм




1.Лірико-психологічний роман у ранньому французькому романтизмі (Шатобріан, Ж. де Сталь).

2. Ламартін і поезія французького романтизму. Образ поета у А. де Віньї.

3.Своєрідність романтичної концепції В.Гюго.

4.Мотиви ліричних поезій.

5.Проблемно-тематичні лінії романістики Гюго, жанрова і стилістична своєрідність.

6.Романтичне підґрунтя драматургії.

Тексти:

Ф.Шатобріан. "Атала", "Рене".

Ж.де Сталь. «Дельфіна».

Ламартін. Зб. «Медитації», «Гармонія». Поеми «Жоселен», «Падіння Ангела».

В.Гюго. Лірика.(зб. «Споглядання», «Легенда віків»). "Собор Паризької Богоматері", «Людина, що сміється», драми: «Рюі Блаз», «Анжело».

Література:

Евнина Е. Виктор Гюго.-М.:Наука, 1976.

Трескунов М.С. Виктор Гюго. - Л., 1969.

Франко І. Соті роковини Віктора Гюго. // Франко І. Твори: В 20 т. - Т. 18

Наливайко Д. Віктор Гюго. Життя і творчість. - К.:Дніпро, 1976.

Соколова Т.В. Философская поззия А.де Виньи.-Л., 1981.

Реизов Б.Г. Французский роман XIX века. - М., 1977.

Жанровые разновидности романа в зарубежной литературе XVIII - XX вв. - К.,
1985.

Тема 7-8. Національна своєрідність американського романтизму.

1. Формування та національна своєрідність американського романтизму.

2. Естетичний маніфест Е.По. Пошуки гармонійної форми у поезії. Жанрове новаторство По у прозі.

3. Етична проблематика прози Н.Готорна. Психологізм оповіді.

4. Концепція людини і світу за Г.Мелвіллом. Оновлення романної форми.

Тексти:

Е.По. Поезії. Оповідання ("Падіння дому Ашерів", "Вільям Вільсон", "Людина натовпу", "Маска Червоної Смерті", "Золотий жук" та ін. на вибір)// По Е.А. Золотий жук: Оповідання та повісті. - Передм. К.Шахової. - К. Дніпро,2001.

Н.Готорн. „Червона літера" або „Будинок на сім фонтонів".

Г.Мелвілл. Мобі Дік, або Білий Кит. - К.: Дніпро, 1984.

Література:

Пригодій С.М. Американський романтизм: полікритика. Навчальний посібник. – К.:Либідь, 2007.-438с.

Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література XIX сторіччя. Доба романтизму: Підручник. -К., 1997.-С.28-67.

Боброва М. Романтизм в американской литературе XIX в. - М., 1972.

Литературная история Соединенньїх Штатов Америки. В 3-х т. - Т.2. - М., 1978.

Ковалев Ю.В. Эдгар Аллан По: Новеллист и позт. - Л.: Худ.лит, 1984.

Ковалев Ю. Герман Мелвилл и американский романтизм. - Л.: Худ.лит, 1972.

 

Тема 9.Романтизм в європейських країнах (Іспанія, Італія, Росія, Польща).

1.Національно-історична своєрідність іспанського романтизму. Творчість М.Х.Кінтани, X. де Еспронседи, Беккера.

2.Характер романтичної літератури в Італії. Творчість У.Фосколо, А.Мандзоні, поезія Д.Леопарді.

3.Адам Міцкевич – найяскравіший виразник польського романтизму.

4.Художньо-естетичні особливості романтичної літератури в Росії (О.Пушкін, Ю.Лєрмонтов).

Тексти:

А.Мандзоні. «Заручені».

Д.Леопарді. Лірика («До Данте», До Італії», «Дрок»).

О.Пушкін. «Цигани», «Кавказький полонений».

Ю.Лєрмонтов. «Мцирі», «Демон».

А.Міцкевич. «Гражина», «Конрад Валленрод».

 

Література:

История итальянской литературы ХІХ-ХХ веков. - М., 1990.

Плавскин З.И. Испанская литература XIX - XX веков. М., 1982.

Полуяхтова И.К. История итальянской литєратуры XIX века (Эпоха
Риссорджименто). - М., 1970.

История польской литератури / Под ред..В.В.Витт. – М.,1968.

Лотман Ю.М. Александр Сергеевич Пушкин. – Л.,1983.

Маймин Е.А. Пушкин: Жизнь и творчество. – М., 1981.

Мануйлов В. Летопись жизни и творчества М.Ю.Лермонтова. – М.,Л., 1964.

Висковатый П.А. М.Ю.Лермонтов. Жизнь и творчество. – М., 1987.

Тема 10-11. Англійський роман „вікторіанської" доби.

1. Англійський роман І пол.ХІХ ст. і творчість Дж.Остін. Домінанти проблематики і стилю Остін.

2. Романтичний спадок ванглійській прозі. Художній досвід сестер Бронте.

3. Композиційно-стильові особливості романів Ч.Діккенса. Світогляд і система персонажів у ранніх творах.

4. Модифікації діккенсівської манери у пізній творчості.

5. Реалізм У.Теккерея. Тема снобізму. Проблема героя. Авторська позиція, сатира і пародія у творчості Теккерея.

Тексти:

Дж.Остін. Гордість і упередження.

Ш.Бронте. Джейн Ейр. Е.Бронте. Грозовий перевал.

Ч Діккенс. Різдвяна пісня в прозі. Пригоди Олівера Твіста. Девід Копперфільд. Домбі і син. Великі сподівання.

В.Теккерей. Ярмарок суєти.

Література:

Жанровые разновидности романа в зарубежной литературе XVIII - XX вв. - К., 1985. Затонский Д.В. Европейский реализм XIX в. Линии и лики. - К., 1984.

Кеттл А. Введение в историю английского романа. - М: Прогресс, 1966.

Ивашева В. Английский реалистический роман XIX века в его современном звучании. -М, 1974.

Демурова Н. Милая Джейн…/Остин Дж. Гордость и предубеждение. – М.:Правда, 1989.- 384с.

Жижек С. Возвышенный обьект идеологии.- М.:Художественный журнал, 1999.- 235с.

Ивашева В. Теккерей-сатирик. - М., 1958.

Лібман З.Я. Чарлз Діккенс: Життя і творчість. - К., 1982. Тайна Чарльза Диккенса. - М., 1990.

Энгус Уилсон. Мир Чарльза Диккенса. - М., 1975.

 

Тема 12. Пізній англійський реалістичний роман. Джордж Еліот.

1.Стильові домінанти та константи творчості Джордж Еліот.

2. Психологізм у змалюванні персонажів «Млин на Флоссі».

3. Етична тенденційність роману «Адам Бід».

4. Естетика «помірного» реалізму Джордж Еліот у романі «Міддлмарч».

5.Натуралістичні тенденції у художньому стилі письменниці.

Тексти:

Джордж Еліот. "Міддлмарч", "Млин на Флоссі", «Адам Бід».

 

Літертура:

Рыжкова И.Н. Становление психологизма Джордж Элиот // Вестник Киевского университета. РГФ. Вып. № 24. – К., 1990.

Хьюитт К. Джордж Элиот и ее роман «Миддлмарч». /Перевод с английского И. Поповой // Вопросы литературы. – М., 2005. – №2. - 40-47.

Шамина, Н.В. Женская проблематика в викторианском романе 1840 - 1870-х годов: Джейн Остен, Шарлотта и Эмили Бронте, Джордж Элиот: Дис. канд. филол. наук. – Саранск, 2005.

Ивашева В.В. Английский реалистический роман ХІХ века в его современном звучании. – М., 1974.

Лугайс А.Л. Проблемы реализма и натурализма в творчестве Джордж Элиот (Ранний период. 1851-1861). – Таллинн, 1987.

Тема 13-14. Французька проза XIX сторіччя.

1. Романи Бальзака і суспільство XIX ст. Методологія письменницького аналізу за
Бальзаком.
2. Художній стиль Г.Флобера. Еволюція реалістичної моделі та особливості психологічного аналізу персонажів.

3. Теорія "експериментального роману" і літературна практика Е.Золя.

4.Соціально-психологічний роман Гі де Мопассана.

5. Зародження інтелектуальної прози. Анатоль Франс.

Тексти:

О.де Бальзак. Батько Горіо. Втрачені ілюзії.
Г.Флобер. Пані Боварі. Виховання почуттів.

Е.Золя. Жерміналь.

Гі де Мопассан. Любий друг.

А.Франс. Острів пінгвінів. Таїс.

Література:

Жанровые разновидности романа в зарубежной литературе XVIII - XX вв. - К., 1985.

Наливайко Д.С Искусство: направлення, течения, етили.-К., 1985.

Наливайко Д.С, Шахова К.О. Зарубіжна література XIX сторіччя. Доба романтизму: Підручник. -К., 1997.-С.28-67.

Реизов Б.Г. Французский роман XIX века. - М., 1977.

Реизов Б.Г. Творчество Бальзака. - М., 1973.

Наливайко Д.С. Оноре Бальзак. - К, 1985.

Реизов Б.Г. Творчество Флобера. - М., 1955.

Тема 15-16. Російська реалістична проза.

1.Особливості реалізму і психологізму Ф.І.Достоєвського: принцип «знайти людину в людині»; зображення героїв з роздвоєною свідомістю; проблема перетворення життя і самореалізації героя; проблема егоїзму і індивідуалізму та внутрішнього просвітлення і очищення особистості тощо.

2.Соціально-філософська і моральна проблематика творчості Достоєвського. Проблема впливу середовища і власного вибору персонажа. Постійний пошук, моральна непримиренність зі злом і в житті окремої людини і житті цілого суспільства.

3.Особливості розвитку конфлікту, напружений лихоманковий ритм оповіді. Контрасти.

4.Л.М.Толстой – майстер психологічного аналізу. Морально-філософська проблематика творчості. Втілення художнього принципу «люди, як ріки», діалектика душі.

5.Особливості сюжетобудування, поєднання епічності і трагедійності, драматизм внутрішнього життя.

Тексти:

Достоевский Ф.И. «Бедные люди», «Преступление и наказание», «Идиот», «Братья Карамазовы».Толстой Л.Н. «Война и мир», «Анна Каринина», «Воскресение».

Література:

Гароди Роже. О реализме без берегов / Пер. с фр. Предисл. Л.Арагона. – М., 1966.

Бахтин М.М. Проблеми поэтики Достоевского.- М., 1979.

Три шедевра русской классики.- М., 1971.

Шкловский В.Б. Лев Толстой.- М.,1963.

Наливайко Д.С Искусство: направлення, течения, етили.-К., 1985

 

Мелетинский Е.Как сделаны "Братья Карамазовы" // Вестник РГГУ. М.: Российск. гос. гуманит. ун-т, 1998. [Вып.] 2. С. 187-225.

Тема 17. Поезія французького символізму.

1. Естетика символізму як художнього напряму.

2. Поетика збірки Ш.Бодлера "Квіти зла".

3. Символістський характер та імпресіоністичні інтенції лірики П.Верлена.

4. Ультрасимволістська поезія А.Рембо.

5. Символізм поезій С.Малларме.

 

Тексти:

III.Бодлер. Квіти зла.// Бодлер Ш. Поезії. - К., 1989. (Передмова Д.Наливайко, післямова І.Карабутенко)

Бодлер Ш. Цветы зла. - М, 1970.

Поль Верлен. Вибрані поезії. - К., 1968. (Передмова Г.Кочура)

Рембо А. Стихи. - М., 1982 (Передмова Л.Андреева, післямова Н.Балашова).

Рембо А. Поезії. - К., 1991. (Передмова Ю.Покальчука).

Малларме С. Поезії // Хроніка 2000. Україні - Франція. - 1995. -Вип.2-3

Антологія французької поезії XIX - XX століть. - К., 1998.

Зеров М. Переклади //Зеров М. Твори: В 2 т. -Т.1. Сузір'я французької поезії.-ТЛІ. - К., 1971.

Література:

Андреев Л.Г. Импрессионизм.- М., 1980.

Великовский С. В скрещении лучей. - М, 1987.

История французской литературы. - М., 1969. - Т.З.

Наливайко Д. Поль Верлен по-українськи // Дніпро. - 1969. - №8.

Обломиевский Д. Французький символізм. — М. 1973. (3-й розділ)

Пастернак Б. Поль-Мари Верлен // Воздушные пути. - М, 1982.

 

Тема 18. Імпресіонізм. Неоромантизм.

1. Філософські та естетичні основи імпресіонізму. Категорія «переживання» як основна у літературному імпресіонізмі.

2. «Психологічний» імпресіонізм норвезького письменника Кнута Гамсуна (романи "Голод", "Пан").

3. Неоромантизм як літературний напрям.

4. Двоїстість людської природи у творах Р.Л.Стівенсона та О.Вайльда

Тексти:

Кнут Гамсун. «Голод», «Пан».

Дж.Конрад. "Серце пітьми", "Лорд Джім".

РЛ.Стівенсон. „Острів скарбів", "Дивна Історія доктора Джекіла і містера Хайда" (ін. на

вибір)

Р.Кіплінг. Прості оповідання з гір. "Кім".

Література:

Андреев Л.Г. Импрессионизм.- М., 1980.

Кузнєцов Ю.Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ – початку ХХ ст.: Проблеми естетики і поетики. – К.,1995.

Наливайко Д.С Искусство: направлення, течения, етили.-К., 1985

Неустроев В.П. Литература скандинавских стран (1870-1970. – М., 1980.

Барилли Р. Импрессионизм: новые открытия // За рубежом. – 1990. – № 41.

Теми для самостійних письмових досліджень

І триместр

1.Виникнення та розвиток романтичної теорії.

2.Романтична іронія. Її реалізація в творчості поетів-романтиків (на прикладі конкретних авторів і їх творів).

3.Роль уяви, фантазії у творах романтиків (на прикладі конкретних авторів і їх творів).

4.Духовна еволюція ліричного героя в «Гімнах ночі» Новаліса.

5.Концепція світу в романі Новаліса «Учні в Саїсі». Роль романтичної казки про Гіацинта та Рожеву Квіточку в романі.

6. «Магічний ідеалізм» Новаліса, його проявлення у творах німецького романтика.

7.Концепція поета і поезії в романі Нова ліса «Генріх фон Офтердінген».

8.Багатозначність образу-символу «блакитної квітки» в романі Новаліса «Генріх фон Офтердінген».

9.Романтичне втілення теми мистецтва і митця у творах Л,Тіка і В.Вакенродера.

10. «Вища форма поезії – казка». Втілення цієї романтичної тези в казках Людвіга Тіка.

11. «Іонійська тверезість» і «священний вогонь» - як складові художнього стилю Фрідріха Гельдерліна (на прикладі творів письменника).

12. Концепція природи як «живого космосу» у творах Ф.Гельдерліна.

13.Особливості романтичної поезії нового типу Клеменса Брентано.

14.Спільне і відмінне в поетичному світі ієнців та гейдельбержців.

15.Кохання як ірраціональна сила в драмі Г.фон Клейста «Пентесілея».

16.Структурні новації в комедії Г. фон Клейста «Розбитий глечик».

17. Тема двійництва в німецькій романтичній літературі (на прикладі творів Новаліса і Гофмана).

18. Реалізація романтичної іронії у творах Гофмана.

19.Втілення романтичної тези – «священна єдність усіх речей» у творчості Гофмана.

20.Ідейно-художня досконалість роману Гофмана «Життєва філософія кота Мурра».

21. Вплив творчості Гофмана на літературу наступних століть.

22.Особливості англійського романтизму.

23. Художні здобутки поетів «озерної школи».

1. Митець і людство в естетиці Гельдерліна.

2. Сутність трагічного і конфлікт у п'єсах Г. фон Клейста.

3. Романтичні мотиви у творчості В.Блейка.

4. "Озерна школа" в англійському романтизмі: оновлення поетичних форм.

5. Романтичний герой Байрона.

6. Байронівська інтерпретація образу Дон Жуана.

7. Філософський вимір поем П.Б.Шеллі.

8. Природа естетичного первня у Дж.Кітса.

9. Природа символу в романтизмі.

10. Модифікації історичного роману В.Скотта у європейських літературах.

11. Модель історичного роману В.Гюго.

12. Ж.Санд у європейському літературному контексті.

13. Адам Міцкевич і польська романтична школа.

14. Світоглядні передумови становлення американського романтизму.

15. Особливості жанру новели В.Ірвінга.

16. „Альгамбра" В.Ірвінга: романтичне проникнення в інші культури.

17. Характер романтичної літератури в Італії.

18. Національний історизм Ф.Купера.

19. Жанрово-тематичне новаторство прози Е.По.

20. Естетична програма та поетичні пошуки Е.По.

21. Філософська проблематика роману Г.Мелвілла "Мобі Дік, або Білий Кит".

22. Жанрова своєрідність роману Г.Мелвілла "Мобі Дік, або Білий Кит".

23. Проблема культури та цивілізації у романтизмі.

24. Прояви трансценденталізму в американській літературі.

25. Особливості стилю Г.Торо.

26. Концепція індивідуалізму Р.У.Емерсона.

27. Французький романтизм: тенденція до універсалізації відображення буття

(Альфонс Ламартін «Жоселен», «Падіння Ангела», Віктор Гюго «Легенди Віків»).

 

ІІ триместр

28. Типологічна модель романів Д.Остін (композиція, система персонажів, проблемно-
тематичні домінанти).

29. Тематичний і образний діапазон "Людської комедії"" Бальзака.

30. Прийоми художньої оповіді Бальзака.

31. Прийоми аналізу персонажів Бальзака.

32. Творчість Г.А.Беккера у літературі пізнього романтизму в Іспанії.

33. Домінанти образної системи Ч.Діккенса.

34. Ч.Діккенс: еволюція світогляду письменника і доба вікторіанства.

35. Проблема типології стилю Ч.Діккенса..

39. Проблема позитивного героя у творчості В.Теккерея.

40. Традиція та експеримент у романах В.Теккерея.

41. Мотиви англійської "вікторіанської" поезії.

42. Художньо-стильові домінанти поезії А.Теннісона, Р.Браунінга.

43. Проблема художньої типології прози Ш.Бронте.

44. Психологізм прози Е.Бронте.

45. Композиційно-оповідна своєрідність роману Е.Бронте „Грозовий перевал".

46. Натуралістичні тенденції у творчості Дж.Еліот.

47. Опозиція позитивізму у творчості "прерафаелітів".

48. „Червоне та чорне" Стендаля як роман виховання.

49. Концепція героя Стендаля: еволюція поглядів письменника.

50. Романтичні риси у новелістиці П.Меріме.

51. Особливості стилю Г.Флобера.

52. Діалектика персонажів Флобера.

53. Екзотика й натуралізм роману "Саламбо" Флобера.

54. Натуралізм як літературний напрям на європейському тлі.

55. Задум і композиція циклу „Ругон-Маккари" Е.Золя.

56. Концепція творчого аналізу братів Гонкур.

57. Особливості історизму братів Гонкур („Щоденник").

58. Композиція новел Мопассана.

59. Система персонажів у романі Мопассана „Любий друг".

60. Морально-етична проблематика творчості Мопассана.

61. Художня природа костумбристської літератури в Іспанії.

62. Психологічний конфлікт у романі Х.Валери "Пепіта Хіменес".

63. Конфлікт „двох Іспаній" в іспанській реалістичній прозі XIX ст.

64. Натуралістичні тенденції в іспанській літературі та проза В.Б.Ібаньєса.

65. Особистість і суспільство у романі "Кров і пісок" В.Б.Ібаньєса.

66. Традиції виховного роману і творчість Г.Келлера ("Зелений Генріх)".

67. Поетична творчість групи "Парнас" у контексті літературних напрямів XIX ст.

68. Витоки символізму у французькій літературі.

69. Символістські риси та імпресіонізм поезії Верлена.

70. Настанова на "поетичне ясновидіння" у творчості А.Рембо.

71. Поетичний експеримент Лотреамона.

72. Своєрідність поетичної мови С.Малларме.

73. Функції мови у символізмі.

74. Своєрідність і стилістичне розмаїття російського символізму.

75. Притчевість прози Дж.Конрада.

76. Неоромантизм у художній літературі: світоглядні та художні витоки.

77. Проявлення Сходу у світоглядних і художніх пошуках XIX ст.

78. Декаданс як світогляд і художня течія.

79. Жанр літературної казки у творчості О.Уальда.

80. Природа комічного у п'єсах О.Уальда.

81. Двоїстість людської природи у творах Р.Л.Стівенсона та О.Вайльда

Список рекомендованої літератури

1. Алексеев М.П. Из истории английской литературы. - М.-Л., 1960.

2. Андреєв Л.Г. Импрессионизм. - М., 1980.

3. Аникин Г., Михальская М. История английской литературы. М., 1985.

4. Берковский Н.Я. Романтизм в Германии. - Л., 1973.

5. Ботникова А.Б. Немецкий романтизм: диалог художественных форм. – М.:Аспект Пресс, 2005

6. Федоров Ф.П. Художественный мир немецкого романтизма: структура и семантика. – МИК, 2004

7. Шульц Г. Новалис сам свидетельствующий о себе и о своей жизни (с приложеним фотографий и иллюстраций). - Челябинск, 1998.

8. Вайнштейн О. Язык романтической мысли. О философском стиле Новалиса и Фридриха Шлегеля.-М.,

9. Гайер Ульріх. Гельдерлін і сучасність: ракурси сприймання. – Тюбінген, 1995.

10. Виндельбанд В. Фридрих Гельдерлин и его судьба / Виндельбанд В. Избранное. Дух и история. –М.: Юрист, 1995.

11. Гадамер Г.-Г. Гельдерлин и античность / Гадамер Г.-Г. Актуальность прекрасного. – М.:Искусство, 1991. – С.207-228.

12. Гайдеггер М. Гельдерлін та сутність поезії// Слово.Знак.Дискурс: Антологія літературно-критичної думки ХХ століття.- Львів:Літопис, 2002.

13. 1994.

14. Боброва М. Романтизм в американской литературе ХІХ в. - М., 1972.

15. Аллен Г. Эдгар По. - М, 1984 (ЖЗЛ).

16. Ковалев Ю.В. Эдгар Аллан По: Новеллист и поэт. - Л.:Худ.лит, 1984.

17. Некрасова Е.А. Творчество У.Блейка. - М.,1962.

18. Великий романтик. Байрон и мировая литература. -М., 1991.

19. Гиждеу С. Лирика Генриха Гейне. - М., 1983.

20. Де Санктис Ф. История итальянской литератури. -Т.2. -М., 1964.

21. Дейч А.И. Судьбы позтов. Гельдерлин, Клейст, Гейне.-3-є изд. -М.:Худ.лит, 1987.

22. Дьяконова Н.Я. Английский романтизм. Проблемы эстетики. -М., 1978.

23. Дьяконова Н.Я. Китс и его современники.-М., 1973.

24. Дьяконова Н.Я. Лондонские романтики и проблемы английского романтизма. - Л..
1970.

25. Жерлицын М. Кольридж и английский романтизм. - О., 1914.

26. Евнина Е. Виктор Гюго.-М.:Наука, 1976.

27. Меньшиков Г. Братья Гонкуры. Жизнь. Творчество. Эстетические взгляды. -
Самарканд, 1985.

28. Европейский романтизм. -М., 1973.

29. Жанровые разновидности романа в зарубежной литературе XVIII - XX вв. - К.,
1985.

30. Зарубежная зстетика и теория литературы ХІХ-ХХ вв. Трактаты, статьи, эсее. - М.,
1987.

31. Затонский Д.В. Европейский реализм ХІХ в. Линии и лики. - К., 1984.

32. Золотарев И.Л. Фантастические произведения И.С.Тургенева и П.Мериме. - Орел.
2001.

33. Фрестье, Жан. Проспер Мериме. - Пер. с фр. - М., 1987.

34. Янковський Ю.З. Проспер Меріме. Життя і творчість. -К.:Дніпро, 1976.

35. Ивашева В. Английские диалоги. М., 1971.

36. Ивашева В. Английский реалистический роман XIX века в его современном
звучании. М., 1974.

37. Ивашева В. Судьбы английских писателей.- М., 1989.

38. Ивашева В. Теккерей-сатирик. - М., 1958.

39. Импрессионисты, их современники, их соратники. - М., 1976.

40. История английской литературы. - Т.П.-Вып. 1-2.-М.:, 1953-1955.

41. История итальянской литературы ХІХ-ХХ веков. - М., 1990.

42. История немецкой литературы. В 5-ти т. - Т.З. —М., 1966.

43. История французской литературы. - Т. II.- М.,1963.

44. История зарубежной литературы 19 века / Под ред. Н.П.Михальской. – М.: Просвещение, 1991.

45. История зарубежной литературы 19 века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М.:Высшая школа, 2000.

46. Карельский А. От героя к человеку. М.:, 1990.

47. Карельский А.В. От героя к человеку. Два века западноевропейской литератуыі. -
М, 1990.

48. Ковалев Ю. Герман Мелвилл и американский романтизм. - Л.:Худ.лит, 1972.

49. Литературная история Соединенных Штатов Америки. В 3-х т. - Т.2. - М., 1978.

50. Литературные манифесты западноевропейских романтиков. - М., 1980.

51. Литературные манифесты французских реалистов. - Л., 1935.

52. Лібман З.Я. Чарлз Діккенс: Життя і творчість. - К., 1982.

53. Луйгас А. Проблемы реализма и натурализма в творчестве Дж.Элиот.- Талинн,1987.

54. Матузова Н.М. Генріх Гейне: Життя і творчість. - К.:Дніпро, 1984.

55. Мендельсон М. Жизнь и творчество У.Уитмена. - М., 1969.

56. Михальская Н.П. Чарльз Диккенс: Кн. для учащихся. - М., 1987.

57. Наливайко Д. Бальзак. - К.:Дніпро, 1985.

58. Наливайко Д. Віктор Гюго. Життя і творчість. - К.:Дніпро, 1976.

59. Наливайко Д.С Искусство: направлення, течения, стили. - К., 1985.

60. Наливайко Д.С, Шахова К.О. Зарубіжна література XIX сторіччя. Доба романтизму.Підручник. - К., 1997. -С.28-67.

61. Ніколенко М.Л. Поезія французького символізму. Шарль Бодлер. Поль Верлен. Артюр Рембо.-Х.,2003.

62. Обломиевский Д. Бальзак. - М., 1962.

63. Обломиевский Д.Д. Французский символизм. - М., 1973.

64. Овруцька 1. Стендаль. - К.: Дніпро, 1983.

65. Орлова Р. Бичер-Стоу. -М., 1971.

66. Павличко С. Байрон: Нарис життя і творчості. - К.:Дніпро, 1989.

67. Павлычко С. Философская поззия американского романтизма. - К.:Наук.думка..
1988.

68. Паррингтон В.Л. Основньїе течения американской мысли. В 3-х т. - Т.2. Революция
романтизма в Америке. — М., 1962.

69. Пикок Т.Л. Воспоминания о П.Б.Шелли // Пикок Т.Л. Аббат кошмаров. Усадьба
Грилла. - М:Наука, 1988.

70. Плавскин З.И. Испанская литература XIX - XX веков. М., 1982.

71. Полуяхтова И.К. История итальянской литєратуры XIX века (Эпоха
Риссорджименто). - М., 1970.

72. Пригодій С.М. Американський романтизм: полікритика. Навчальний посібник. – К.:Либідь, 2007.-438с

73. Реизов Б.Г. Между классицизмом и романтизмом. - Л., 1963.

74. Реизов Б.Г. Творчество Вальтера Скотта. -М.-Л., 1965.

75. Реизов Б.Г. Французский роман XIX века. - М., 1977.

76. Романтизм глазами итальянских писателей. - М., 1984.

77. Сент-Бев Ш. де. Литературные портреты. Критические статьи. - М., 1970.

78. Скуратовская Л.И. Из истории английского романтизма. - 4.1., 1971.

79. Соколова Т.В. Философская поззия А.де Виньи.-Л., 1981.

80. Соловьева Н.А. У истоков английского романтизма. М., 1988.

81. Тайна Чарльза Диккенса. М., 1990.

82. Трескунов М. Жорж Санд. - М, 1976.

83. Трескунов М.С. Виктор Гюго. - Л., 1969.

84. Тугушева М.П. Шарлотта Бронте: Очерк жизни и творчества. - М., 1982.

85. Франко І. Соті роковини Віктора Гюго. // Франко І. Твори: В 20 т. - Т. 18.

86. Художественный мир Гофмана. — М, 1982.

87. Шамрай А.П. Ернст Теодор Амадей Гофман. - К., 1969.

88. Энгус Уилсон. Мир Чарльза Диккенса. - М., 1975.

89. Эстетика немецкого романтизма. - М., 1987.

90. Эстетические учения Западной Европы и США (1789-1871) // История эстетики.
Памятники мировой эстетической мысли. В 5-ти т.-Т.З. - М., 1967.

91. Лотман Ю.М. Александр Сергеевич Пушкин. – Л.,1983.

92. Маймин Е.А. Пушкин: Жизнь и творчество. – М., 1981.

93. Мануйлов В. Летопись жизни и творчества М.Ю.Лермонтова. – М.,Л., 1964.

94. Висковатый П.А. М.Ю.Лермонтов. Жизнь и творчество. – М., 1987.

95. Рыжкова И.Н. Становление психологизма Джордж Элиот // Вестник Киевского университета. РГФ. Вып. № 24. – К., 1990.

96..Хьюитт К. Джордж Элиот и ее роман «Миддлмарч». /Перевод с английского И. Поповой // Вопросы литературы. – М., 2005. – №2. - 40-47.

97. Шамина, Н.В. Женская проблематика в викторианском романе 1840 - 1870-х годов: Джейн Остен, Шарлотта и Эмили Бронте, Джордж Элиот: Дис. канд. филол. наук. – Саранск, 2005.

98. Ивашева В.В. Английский реалистический роман ХІХ века в его современном звучании. – М., 1974.

99. Лугайс А.Л. Проблемы реализма и натурализма в творчестве Джордж Элиот (Ранний период. 1851-1861). – Таллинн, 1987.

 

 

ЗАПИТАННЯ ДО ІСПИТУ

 

1.Ключові естетичні та поетологічні категорії романтизму.

2.Домінанти проблематики і стилю Остін («Гордість та упередження»).

1.Німецька ідеалістична філософія та її вплив на романтичну естетику (Брати Шлегелі, Шеллінг, Фіхте, Шлейєрмахер).

2.Романтичні й реалістичні елементи у романах сестер Бронте ("Джейн Ейр", "Грозовий перевал")

1.Ієнський гурток романтиків (брати Шлегелі, Новаліс, Л.Тік, І.Вакенродер). Романтична іронія.

2.Особливості стилю, казковий і детективний елемент у творах Ч.Діккенса. Еволюція Діккенса-романіста («Великі сподівання», «Домбі і син»).

1.Лірика Новаліса, своєрідність художньої прози. Проявлення романтичного символу у романі «Генріх фон Офтердінген».

2.Світогляд, естетичні настанови В. Теккерея і модель романного світу («Ярмарок суєти»).

1.Особливості образності, потрактування античності, самоусвідомлення митця у творчості Гельдерліна («Гіперон»).

2.Психологічні та натуралістичні тенденції романів Дж.Еліот («Мідлмарч»).

1."Подвійний" світ творів Гофмана і гофманівська іронія. "Ентузіасти" та філістери («Золотий горнець», «Життєва філософія кота Мурра»).

2.«Пейзажі душі» Поля Верлена (на прикладі поетичних текстів).

1.Сутність трагічного конфлікту у драмах Клейста «Пентесілея», «Кетхен із Гейльборна».

2.О.де Бальзак. Задум та історія втілення "Людської комедії"" - епопеї сучасності автора. Проблематика, система образів, стильові особливості.

1.Інтерпретація національного фольклору у Гейдельберзькому гуртку романтиків

(А. фон Арнім, К.Брентано, брати Я. і В. Грімм). Відмінність від ієнського романтизму.

2.Художнє новаторство Г.Флобера. "Об'єктивна манера", самоусунення автора, нова техніка оповіді та художнього психологізму ("Пані Боварі", "Виховання почуттів").

1.Поети "озерної школи" (В.Вордсворт, С.Кольрідж, Р.Сауті). Естетичні погляди та еволюція творчості лейкістів.

2.Тематичне розмаїття і жанрові особливості новел Гі де Мопассана (на прикладі прочитаних новел).

1."Байронізм" і "байронічний" герой у світовій літературі.

2.Психологізація роману Мопассана («Любий друг», «Життя»).

1.Тема свободи в поемі Байрона “Паломництво Чайльд Гарольда”.

2.Художній аналітизм, стилістичні пошуки Стендаля. Проблема особистості героя у романах Стендаля («Червоне та чорне», «Пармський монастир»).

1.Мотив “світової скорботи” в поезії Байрона.

2.Естетичні погляди, новелістика П.Меріме («Матео Фальконе», «Таманго», «Кармен» та ін.

1.Образ романтичного героя в “східних” поемах Байрона (“Корсар”, «Гяур»).

2.Романи Е.Золя. циклу "Ругон-Маккари («Жерміналь»).

1. Історичний роман В.Скотта («Айвенго», «Квентін Дорвард»).

2. Декаданс: художня течія чи умонастрій? К.Гюїсманс «Навпаки».

1."Уолден, або Життя в лісі" Г.Торо: до гармонії природи і людського духу.

2. Проблематика, психологізм, особливості поетики романів Ф.Достоєвського.

1.Своєрідність французького романтизму (Шатобріан, Ж. де Сталь).

2.Естетизм і творчість О.Вайльда. Естетичні первні в казках письменника.

1.Поезія Дж.Кітса. Сонети. Оди. Поеми («Ламія», «Ізабелла).

2.Реалізм у російській літературі (І.Тургенєв, Ф.Достоєвський, Л.Толстой).

1.Творчість П.Б.Шеллі. Лірика. Поеми («Королева Маб», «Прометей розкутий»).

2.Реалістичний роман І.Тургенєва («Дворянське гніздо»).

1. Філософські поеми Байрона “Каїн” і «Манфред». Проблема еволюції байронічного романтичного героя.

2.Тематичне розмаїття, соціально-етична проблематика прози Л.Толстого.

1.Мотиви ліричних поезій В.Гюго. Романтичне підґрунтя драматургії В.Гюго.

2.Теорія «експериментального роману Е.Золя. («Черево Парижа»).

1.Трансценденталізм в американській літературі. Філософсько-естетичні засади творчості Р.Емерсона і Г.Торо.

2. Лірика Д.Леопарді («До Італії», «До Данте», «Дрок» та ін.)

1.Філософська проблематика, жанрова своєрідність роману Г.Мелвілла "Мобі Дік", специфіка композиції, оповіді.

2. Лірика Е.Діккінсон (на вибір).

1.Національно-історична своєрідність іспанського романтизму. Творчість М.Х.Кінтани, X. де Еспронседи, Беккера.

2.Поети «Прерафалітського братства» як передтечі модернізму.

1.Характер романтичної літератури в Італії. Творчість У.Фосколо, А.Мандзоні.

2.Поезія Малларме як квінтесенція французького символізму.

1.Філософсько-естетичне новаторство поезії В.Вітмена (зб. «Листя трави»).

2.Літературний імпресіонізм. Зародження імпресіонізму у прозі Мопассана, поезії Верлена і т.п.

1.Ранній період американського романтизму: розмаїття новел В.Ірвінга, проблематика романів Ф.Купера.

2.Символізм як літературний напрям: стильові домінанти, основні представники, етапи розвитку.

1.Новаторство Е.А.По у поезії та новелістиці. Естетична програма. Розробка детективних, науково-фантастичних жанрів у творчості Е.По.

2.Ультрасимволістська поезія А.Рембо (зб. «Осяяння»).

1.Моральна проблематика, психологізм творів Н.Готорна («Червона літера», «Будинок на сім фронтонів»).

2.Поетичне новаторство Ш.Бодлера. Композиція, образність збірки "Квіти зла".

1.Національна своєрідність американського романтизму.

2.Поетичне мистецтво П.Верлена. Риси імпресіоністичної, символістської поетики, музикальність мови.

1.Проблемно-тематичні лінії романістики Гюго, жанрова і стилістична своєрідність(«Собор Паризької Богоматері», «Людина, що сміється»).

2.. «Парнаська школа» у французькій літературі (Ш.Леконт де Ліль, Ж.М.Ередіа. Т.Готьє): особливості естетики.

1.Естетизм в англійській літературі і творчість О.Уальда

2.Літературний неоромантизм. Героїка та естетика мандрів, історії у РЛ.Стівенсона

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-31; Просмотров: 1818; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.267 сек.