Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Full understanding




II

Sound right

Court Talk

Distrust in Lawyers

Time for fun

Listening practice

Not a robber

Scanning practice

2.6.1. Прочитайте вопросы. Вам нужно ответить на них после прочтения текста

1. What did the man hear?

2. What did the man think?

3. What did the man at the station say?

2.6.2. Начинайте просматривать текст. Не забудьте отметить время начала и конца работы.

A young man was going from the railway station. It was a dark night and there was nobody in the street. He was walking as fast as he could when suddenly he heard that somebody was following him. The faster he went, the faster the man behind him followed him. The man decided to turn into a side-street. After some time he looked back and saw that the other man was still following him. «That man behind me wants to rob me», thought the first man and seeing a high wall around a garden jumped over it. The other man jumped over the wall too. Now he was quite sure that this man was a robber, but he couldn't under­stand why the robber was not in a hurry to attack him.

The man didn't know what to do. Then he turned round and said: «What do you want? Why are you following me?»

«I'm going to Mr. White and the man at the station told me to go after you because Mr. White lives next door to you. Excuse me please but will you have some more jumping tonight or will you go straight home?»

(195 words)

2.6.3. Ответьте на вопросы в п. 2.6.1. (Книги закрыты.)

2.7.1. Прочитайте следующие вопросы. Вам нужно будет ответить на них после прослушивания текста.

1. Who's Tom?

2. Who's with Тоm?

3. What colour is Mrs. Turner's blouse?

4. What colour is Tom's jacket?

5. What colour are Mary's shoes?

6. What colour are Jimmy's shorts?

7. What colour are Ethel's jeans?

2.7.2. Прослушайте диалог.

2.7.3. Ответьте на вопросы в п. 2.7.1.

2.7.4. Просмотрите список слов. Они помогут вам понять следующий текст:

patient — пациент

nurse — медсестра

downtown — в центре

hate — ненавидеть

boring — скучный

mail — почта

2.7.5. Прослушайте текст. Будьте готовы изложить его содержание на русском языке.

2.7.6. Передайте содержание текста по-русски.

2.8.1. Прочитайте шутки. Попытайтесь пересказать их. Вы можете сделать это на русском языке.

«Have you got a lawyer?» asked the judge a young man brought before him. «No, your honour», was the answer.

«Well, don't you think you had better have one?» asked the judge.

«No, your honour», answered the young man. «I don't need one. I'm going to tell the truth».

distrust — недоверие

«Are you the defendant?» asked the judge.

«No, your honour», was the reply. «I have done nothing to be called names. I've got a lawyer who does the defending».

«Then who are you?»

«I'm the gentleman who stole the chicken».

defendant — обвиняемый

stole — украл

to call names — обзывать

? *2.8.2. Отгадайте 5 слов и напишите их по вертикали. Дополните слово по горизонтали и вы получите название месяца.

1. The singer sings a...

2. «Hamlet» is a... by Shakespear.

3. You can hear with them.

4. Another word for ship.

5. A ball can do it.

UNIT 3

Фонетика: sound [e]

Словообразование: суффиксы существительного -man, -ian; суффикс прила­гательного - able.

Грамматика: настоящее время Simple Present; аль­тернативные вопросы; разделительные вопросы; оборот there is/are, произ­водные от местоимений some, any, no; возвратные местоимения

Текст: «Where do they live?»

3.1.1. Слушайте, смотрите, повторяйте за диктором;

men pet better tell

said best bedding bell

end neck merry fell

gem left any sell

ebb pence many well

bread breath ready text

Thames meant question else

3.1.2. Слушайте, смотрите, повторяйте:

1. Well said.

2. Get better.

3. Ted'11 get wet.

4. The engine went dead.

5. Nell's never felt better.

6. Meg's getting very deaf.

7. Len said he never slept well.

8. Success went to Ned's head.

9. I expect Bell spends a pretty penny on dress.

10. Deb expects to get ready next Wednesday.

3.1.3. Слушайте, смотрите. Обратите внимание на различие между [I] в слове bin и [e] в слове Ben.

I

— Ben?

— Yes, Betty?

— Did you empty the bin?

— Yes, I did empty the bin.

— Did you send the letters?

— Umm.

— And did you finish the fence?

— I did everything, Betty... everything.

— But did you remember to...?

— Good night, Betty.

— You are getting thinner every minute.

— I'm slimming.

— I don't think slimming is a very good idea.

— But it isn't a very god idea to get heavy, is it?

— Who's heavy?

— Well, you are getting a bit thick round the middle.

3.1.4. Слушайте, смотрите, повторяйте. Обращайте внимание на интонацию.

3.1.5. Прочитайте диалоги в парах.

*3.1.6. Постарайтесь прочитать скороговорку как можно быстрее:

The net is neat.

This is a neat net.

Ned has not a neat net.

net — сеть

neat — аккуратный

3.2. Word-building:

(-man); (-ian); (-able)

3.2.1. Дайте русские эквиваленты следующих слов:

pressman, taximan, Scotsman, Congressman, jury­man, milkman, barman, policeman, railwayman, watchman, chairman, sportsman.

3.2.2. Ответьте на вопросы:

1. In what country do Dutchmen live?

2. Whom do we call a yes-man?

3. Do you know the meaning of the word «sand­wich-man»?

4. Is your father a party-man?

5. What does a chairman do?

6. Where does a salesman work?

7. Who is the best Russian sportsman of the year?

3.2.3. Закончите следующие предложения:

1. A technician is a specialist in...

2. A vegetarian is one who lives on...

3. A veterinarian is one who treats...

4. A parliamentarian is a member of...

5. An academician is a member of...

3.2.4. Ответьте на вопросы:

1. What do we call people who live in Bulgaria (Albania, Nigeria, Panama, California, Asia, Siberia)?

2. In what part of Europe do the Hungarians (Italians, Norwegians) live?

3.2.5. Перефразируйте словосочетания, используя прилагательные с суффиксом -able.

Model: 1. that can be prevented — preventable.

2. that can be drunk — drinkable.

that can be checked; that can be pronounced; that can be understood; that can be broken; that

can be controlled; that can be washed, that can be questioned.

3.2.6. Ответьте на вопросы:

1. What breakable things are there on your table?

2. Is your handwriting readable?

3. When is the weather most changeable?

4. Is it desirable for you to have two days off a week?

5. In what cases is it justifiable to miss classes?

6. Have you got a portable radio?

3.3.1. Смотрите, слушайте, повторяйте:

apartment-house, stereo system ['sterI@], casset [ka'set], comfortable ['kömf@t@bl], coffee.

*3.3.2. Смотрите, слушайте, повторяйте, запомните:

New words:

floor — этаж

people's judge ['³ö³] — народный судья.

in the suburbs [l'söbýb] — в пригороде

bathroom [bÓTru(:)m] — ванная

kitchen — кухня

fine — (зд.) чудесно

in front of — перед

late — поздно

car — машина

to do the room — убирать комнату

sunny — солнечный

sleepy — сонный

at last — наконец

fridge — холодильник

besides — кроме того

to know — знать

School vocabulary:

to live, flat, family, parents, tomorrow, to­night, picture, to like, son, daughter, wife, dining-room, what, why, where, thing, also, to want, to be tired, long, working day, supper, to be afraid, next, to ask, to take, to answer, to give back, small, because, wall, to make, after, to see, hour, tea.

3.3.3. Прочитайте и переведите:

Where do they live?

Pete Sokolov lives in Pushkin street. He lives on the fifth floor of a new nine-storied apartment-house. His family lives in a three-room flat. There are four of them in the family. Pete's father's a worker and his mother's a people's judge. Pete's younger brother Mike is a school­boy. There are two bedrooms and a sitting-room in their flat. One bedroom is for Pete's parents, the other is for the boys. There are two beds, two chairs, a wardrobe, a desk and a lot of books in their bedroom. There is no TV-set in their room, but there's an excellent stereo system. Mike and Pete always do their room themselves. Mike often takes Pete's books and cassets and Pete gets angry. «Where are my things?» he asks or «Why do you take my books?» Mike doesn't answer anything. He gives every­thing back. But still the two brothers are good friends.

Nell Pavlova hasn't got a family and she lives alone in a small flat. She likes her flat very much. Why does she like it? Because it's so sunny and comfortable. There are many flowers in the room and a lot of photoes and pictures on the walls. Nell makes photoes herself. She likes everything in her room. But there's something she doesn't like. She doesn't like to be alone.

This is Steve's house. It's in the suburbs of London and Steve gets to work in his car. Still it takes him about an hour to get there.1 Steve's got a large family: a wife, two daughters and a son. There are three bed-rooms, a dining-room, a bathroom and a large kitchen in his house. There's also a little garden in front of the house. «Do you want tea or coffee?», Steve's wife asks him. But Steve wants nothing. He's very tired. He's sleepy.

I'm at home at last! It's so nice to be at home after a long working day. What's for supper to-night? Oh, I don't know myself. There's something in the fridge... Oh, there's someone on the phone!2 «2457336—two four five seven double three six»3. Jane Snow's here.4 Oh, hi John! What? Pictures? I'm afraid it's too late. Besides I don't want to go anywhere to-night. Next time, perhaps? Fine! See you tomorrow then. Bye!»

Notes: 1. It takes him about an hour to get there. — Ему требуется около часа, чтобы добраться туда.

2. There's someone on the phone. — Кто-то звонит.

3. Pay attention to the way the telephone number is pronounced.

4. Jane Snow's here. — Говорит Джейн Сноу.

3.3.4. Посмотрите, сможете ли вы найти в текстах все случаи употребления Simple Present в 3 л. ед. числа (около 20). Сможете ли вы назвать точную цифру. Глаголы be и have (got) в счет не идут.

3.3.5. Вашему другу было бы приятно, если бы вы рассказали ему что-нибудь о себе. Не забудьте использовать в своем рассказе глаголы to live, to like, to get, to make, to take. Сообщите те же сведения, но уже о вашем соседе, вашему преподавателю.

* 3.3.6. Скажите по-английски:

1. Они живут на 5-м этаже. 2. Сегодня вечером моя жена хочет пойти в кино. 3. Он мало знает об этом народном судье. 4. Я люблю делать фотографии. 5. Ей требуется около часа, чтобы добраться из пригорода.

3.3.7. Представьте, что вы сегодня в плохом настроении и не соглашаетесь со всем, что вам говорят.

1. You like my new car. 2. Nell Pavlova lives in a small flat. 3. You often take my pen. 4. You also ask me too many questions. 5. Pete knows my son very well. 6. Jane always gives back my books. 7. I want supper now.

3.3.8. Скажите, что ваш преподаватель (сосед, сестра, брат) не хочет или не любит делать (3-4 пред­ложения).

3.3.9. Автор случайно оказался свидетелем разговора двух людей. Этот разговор показался ему подо­зрительным, но когда он попытался воспроиз­вести его, он смог вспомнить слова только одного из них. Помогите воссоздать, весь диалог.

1.

2. No, I live in a small room.

1.

2. Yes, I live in the suburbs.

1.

2. No, my wife comes very late.

1.

2. Oh, I want much money.

1.

2. Yes, I know it's dangerous.

1.

2. Oh, yes. It takes me about an hour.

1.

2. No, I want nothing.

3.3.10. Предположим, что вы — следователь и подо­зреваете одного из студентов в совершении преступления. Расспросите других об этом человеке. Используйте 5 вопросительных слов: who, what, where, when, why. Вопросы зада­вайте в Simple Present. Суммируйте получен­ную информацию.

* 3.3.11. Скажите по-английски:

1. Где живет Петр Соколов? — Я не знаю. 2. По­чему Петр сердится? 3. Почему Майк не отвечает? 4. Петр очень любит своего брата. 5. Нелли не нравится жить в пригороде, ей требуется слишком много времени, чтобы добраться до работы. 6. Твоя дочь всегда сама делает уроки? 7. Где живут твои ро­дители? 8. Тебе нравится голубая или зеле­ная машина? 9. Он живет в большой или маленькой квартире? 10. Тебе ведь нравится моя комната, да? 11. Они всегда сами убира­ют в комнате, правда? 12. Он ведь все тебе возвращает, да?

3.3.12. Ваш друг попросил вас о чем-то, но вы не уверены, что правильно его поняли. Пере­спросите его, используя альтернативный во­прос.

Model: Do you want a pen or a pencil?

3.3.13. Вы знаете кое-что о вашем друге, но хотите получить подтверждение вашим сведениям. Используйте разделительный вопрос.

Model: You live in Pushkin street, don't you?

or

You don't like this picture, do you?

3.3.14. Ваш друг описывает квартиру, где произошло убийство. Пользуясь этим описанием, попы­тайтесь начертить план квартиры (комнаты). Затем поменяйтесь ролями. Не забывайте использовать there is/are.

3.3.15. Предположим, что вы — судья, вперед вами — свидетель. Постарайтесь узнать некоторые детали о месте, где было совершено преступ­ление. Используйте: Is/are there?... или (What) is/are there...?

Model: Are there many trees around?

What is there near the car?

*3.3.16. Скажите по-английски:

1. В этой квартире есть ванная? — Да, конеч­но. Здесь есть ванная и кухня, столовая и две спальни. 2. На этой улице есть красивый мно­гоэтажный дом. 3. Что там на стене? 4. В комнате Петра много книг. 5. В холодиль­нике есть что-нибудь? 6. Сегодня лекций нет. 7. Перед домом также прекрасный парк.

3.3.17. Автор сделал несколько ошибок в этом рассказе. Помогите ему найти их. Обратите внимание на формы с - thing и - body.

Steve comes back home at 5. He doesn't use his keys because there's always something at home. To-night when he comes nothing opens the door. There's nobody in. «What's the matter?» — he thinks. — «Anything has happened». Steve begins knocking at the door with his fists and then listens. He hears nobody. Then he sees anybody at the door. It's the note. He reads: «Nobody wants to speak to you. We'll ring you up». Steve remembers about his keys, opens the door and runs in. There's anything unusual in the room...

Если вас заинтересовало начало рассказа, попробуйте дать свой вариант его завершения.

3.3.18. Поинтересуйтесь у вашего друга следующим:

Model: S1: He/she wants to go somewhere in the evening.

S2: Do you want to go anywhere in the evening?

1. He knows somebody in this group.

2. He/she likes to read something funny.

3. He/she knows somebody in other depart­ments of the University.

4. He/she sees someone in the street.

5. He/she knows something in the Theory of State and Law.

3.3.19. Вы удивлены вопросами, которые задает вам преподаватель. Выразите ваше удивление.

Model: Т. Help Pete with this grammar.

S. But I don't know it myself.

1. Let Steve give you the pen. 2. Ask Lena to help you to translate this text. 3. Will you give me your car? 4. Ask them for the textbook. 5. I see you know nothing about this man.

* 3.3.20. Скажите по-английски:

1. Я все знаю сам. 2. Они и сами живут где-то в пригороде. 3. Она сама хочет кого-нибудь попросить помочь ей. 4. Он что-то знает, но сам не хочет никому говорить об этом. 5. Вы сами знаете о нем что-нибудь? 6. Петр любит все делать сам.

*3.3.21. Вам кажется, что ваш друг не совсем внимательно прочитал тексты этого урока. Проверьте, как он понял их, задав ему 5-6 вопро­сов по текстам.

*3.3.22. Предположим, что вы:

а) Майк — брат ПетраСоколова;

б) Нелли Павлова;

в) жена Стива Кинга.

Расскажите о вашей квартире и семье.

*3.3.23. Предположим, что вы — друг Джейн Сноу. Расскажите нам о Джейн и о том, как она проводит, вечер.

3.3.24. Все жаждут узнать что-нибудь о вашей семье и вашем доме. Пожалуйста, расскажите нам об этом.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 779; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.