КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Пропонується 4 варіанти виходу з ситуації
Альтернативна епістемологія malestream’a:перспектива соціології гендерних стосунків. Феміністський підхід до інтерпретації якісних даних: методи аналізу тексту, інтеракції та зображення Феміністська епістемологічна критика ставить перед собою дві дослідницькі завдання: 1.зрозуміти підстави ігнорування жіночого досвіду в соціальному дослідженні; 2.Розробити гносеологічні підстави включення жіночого досвіду в структуру соціального знання. 1.Включати Жінок у дослідження. 2.Здійснюваті Дослідження з позіції Жінок І Виходячи з також їх опіта. 3.Визначати спосіб, яким сконструйований різноманітній досвід Жінок, локалізованість в різніх соціальніх контекстах. 4.Деконсруювати соціальне знання, як дискурсивне виробництво влади, визначає ієрархічні соціальні відносини. Феміністська критика приводить дослідників до висновку, що епістемологія, орієнтована на соціальні зміни, повинна бути інший, ніж епістемологія стабільності, а епістемологія пери ода глобалізації відмінною від епістемології модерну. У нових соціальних умовах з'являється можливість обговорювати особливі перспективи вивчення соціальної реальності. І якщо ще не говорять про соціальну науці чорних, жіноча історія і Соціологія жінок ставати дискурсивними фактами постсучасної соціальної думки. Феміністки орієнтовані дослідження (або жіноче Дослідження) означає відхилення не тільки традиційної жіночої ролі, а й колишніх методів дослідження. Гасло «особисте-політично і науково» означає, що кожна жінка має репертуар знань, які ближче до реальності і тим самим «науковіші» того що чоловіки-дослідники до цих сформулювали щодо жінок. Основні постулати феміністської соціальної теорії:
1.подолання андроцентризм 2.покрокове застосування гендерної перспективи 3.потреба емансипації 4.партійність і особиста ангажованість. 5.звязок з жіночим рухом і практикою. 6.междисціплінарність жіночих досліджень. Звісно ж, кожен може самостійно визначитись із перевагами або недоліками представлених точок зору; зважаючи, втім, на зміст попередніх сторінок, присвячених з'ясуванню особливостей впливу суспільства на всі аспекти людського життя, було б доречним та навіть логічним завершити диму тему інформацією, яка безпосередньо стосується характерних рис того, як суспільство обумовлює появу уявлень про себе. Пропонуємо одну з найвпливовіших концепцій сучасної соціології науки та наукового знання — так типу "міцну програму" Д. Блура. Отже, відправним для соціолога, що займається дослідженням науки та наукового знання, є таке спостереження: людським ідеям щодо будови (соціального) світу (та Всесвіту) притаманний значний ступінь варіативності. Саме варіативність і мінливість того, що певного часу та в певному місці мішається науковим, і становить підґрунтя соціологічного погляду на знання про суспільство: сьогоднішні наукові погляди в підсумку можуть виявитись так само хибними, як і та сукупність ідей, що вважалася науковою тисячу чи дві тисячі років тому. У цих умовах немає сенсу вплутуватись у суперечки щодо пошуку істинного знання, тим більше, що будь-яке хибне уявлення, у разі його кваліфікації як наукового, виявляється таким же впливовим, як і "безперечно наукові" теорії сьогодення. Таке спрямування передбачає цілком оригінальний погляд на природу, або сутність так званого знання. У межах цієї перспективи знання сприймається як природний феномен: "соціолог має справу із знанням, включаючи наукове знання виключаючи як із природними явищем. Тому його визначення знання відрізнятиметься
Однак і при цьому знаходиться те, що заслуговує на особливу увагу, а саме: уявлення, котрі сприймаються як очевидні та зрозумілі; уявлення, що є інтитуціоналізованими; уявлення, які асоціюються з авторитетом тих чи інших соціальних груп. Таким чином, соціологія науки та наукового знання виходить з того, що знанням є все те, що має відповідну соціальну санкцію; водночас думкою можна вважати все індивідуальне. З цього також випливає нова проблематика соціології науки та наукового знання, яка гарантує її дисциплінарну специфічність: учені зосереджуються на процесах поширення ідей та різноманітних факторах, що їх умотивовують. Скажімо, відтепер головні проблеми даної галузі можна сформулювати так: як наукове знання передається від покоління до покоління; наскільки воно е сталим; які процеси беруть участь у його виробництві та збереженні тощо. Цілком природно, що оригінальність погляду та проблем, які постають, вимагають відповідних принципів. Д. Блур виокремлює чотири принципи"міцної програми: 1) принцип каузальності: соціологічне пояснення знання має бути каузальним, тобто мати за спій предмет ті умови, що спричиняють появу перших уявлень та станів знання. Також передбачається наявність причин, підмінних від соціальних, що впливають на генезис наукового знання; 2) принцип неупередженості: соціологія знання має бути нейтральною щодо істини та хиби, раціонального та ірраціонального, досягнень і невдач. Усе це потребує тлумачення. Обидва боки цієї дихотомії потребують пояснень; 3) принцип симетрії: форма соціологічних пояснень мас бути симетричною. Одні й ті самі типи причин повинні пояснювати як істинні, так і хибні уявлення; 4) принцип рефлексивності: соціологія знання повинна бути рефлексивною, тобто її пояснювальні конструкції мають застосовуватись до самої соціології - у протилежному випадку соціологія являла б собою спростування власних теорій. Таким чином, процедура пошуку пояснені, в соціології наукового знання майже нічим не відрізняється від аналогічної в інших науках.
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 533; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |