КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Make sure you know these words. Unit 1 Тема урока: Classification (characteristics of living organisms) текст 1 Systematics текст 2 Extreme Bacteria текст 3 Light from Life
Unit 1
Words
Working with words 1. Word building.
2. Translate the words and put them in the proper column. Scientific, relationship, confusion, currently, continuously, classification, hierarchical, botanical, hierarchy, roughly, characteristics, similarity, simple, adaptable, universally.
3. Using prefixes, form the words with the opposite meaning.
4. Match a word in A to its synonym in B.
5. Complete the sentences with a word from the box.
Using the standard rules... by Linnaeus, today's taxonomists... species based on shared attributes and the closeness of their evolutionary.... Each... is given a generic name (genus), and a specific name (species). Besides genus and species, several higher... levels are internationally recognized. The higher levels indicate the phylogenetic relationships, the degree to which different species have diverged from each other during the course of.... Thus,... related groups are placed in the same taxonomic category at all levels, whereas distantly related forms are placed... only at the higher taxonomic levels. 6. Match a word in A to its definition in B.
Working with word combinations and sentences 7. Translate the following word combinations. Многообразные жизненные формы, общаться эффективно, научные исследования, взаимоотношения в ходе эволюции, важный аспект, основанный на сходстве, методы классификации, ненужный для человека, разработать категории, приблизительно распределить, ведет к заблуждению, иерархия групп, гибкая система, биологические знания, отражать процесс. 8. Rewrite these scrambled sentences putting the words in the right order. 1.Archaeans/ isolated/ of Yellowstone National Park/ were / from the hot / first /sulfur springs. 2.Archaeans /have/ on Earth/ existed/ any other organism /longer than any other organism. 3.Why/ archaeans/ are/ interested/ in studying /paleontologists? 4.What/ say/ on primitive Earth /science /about the conditions / does? 5.Survival / in the evolution of /in extreme conditions /resulted /unusual metabolic/ has/ processes. 6.Researchers/ are /in finding out /organisms / how /at extreme temperatures/ interested/ can live. 7.Enzymes / within a cell/are /for all the metabolic/ required/ processes. 8.A prehistoric mosquito/ be used/ in amber / trapped /can /for DNA analysis. 9. Translate from Russian into English. Хорошо известно разнообразие живой природы. Невидимые глазом бактерии вовлекают в круговорот веществ громадные количества минералов. В капле воды, взятой из водоема, обнаруживается масса различных одноклеточных организмов. В донном иле, в почве, в глубине вод, в лесах, степях и океанских простоpax, на дне самых глубоких океанских впадин обитают самые разнообразные организмы, отличающиеся по форме, размерам, подвижности, поведению, типу питания (способам добывания пищи) и многим другим признакам.
Working with texts 10. Read and translate the text. Text 1
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 993; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |