Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Leisure

I. Стадия вызова (Evocation)

Ход урока

V. Подведение итогов.

Учитель кратко повторяет основные моменты изученного материала, подводит итоги работы учащихся на уроке, выставляет оценки учащимся, принимавших активное участие в работе.

Epigraph To send light into the darkness of men’s hearts – such is the duty of the artist Schumann

1. Teacher. Good morning, students. I hope you are fine today.

I think we can start. So let’s get down to work.

Let me tell you a few words about the aims of our lesson.

Today we are going to talk about painting. It will be the subject of today’s discussion.

We should revise the material on the topic and discuss all the advantages and disadvantages of modern painting.

2. Teacher. People can express their emotionsin different ways. Some of them draw pictures of their favourite places. Others write poems. I have found a very nice poem for you. Let’s read it with a bit of feeling and think of your own emotions and associations.

What is this life if, full of care,
We have no time to stand and stare?
No time to stand beneath the boughs
And stare as long as sheep and cows.
No time to see, when woods we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass.
No time to see in broad daylight,
Streams full of stars, like skies at night.
No time to turn at Beauty’s glance,
And watch her feet, how they can dance.
No time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began.
A poor life this if, full care,
We have no time to stand and stare.
William Henry Davies

3. Teacher. The poem makes really great impression. It is very beautiful and full of emotions. I think you agree with me.

Fist of all I want to make sure you don’t forget the words on the topic “Painting”

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
III. Первичное закрепление изученного на уроке | II. Стадия осмысления (Realization of meaning).
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-11; Просмотров: 258; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.