Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Виконавці алгоритмів

Будь-який вид діяльності людини – це послідовність процесів прийняття рішень, виконання дій, аналізу результатів. Вчинки людей підпорядковані досягненню конкретної мети. Люди часто не замислюються над тим, що їхні дії є прикладами ви­конання алгоритмів. Обдумуючи плани на день, ми складаємо алгоритми розв’язування побутових задач чи задач, пов’язаних з професійною діяльністю. Алгоритм дій – це головний елемент, без якого неможлива успішна робота. Отже, творцями і виконавцями алгоритмів є люди. Окрім людей, виконавцями алгоритмів є інші живі істоти (напри­клад, свійські тварини), а також рóботи та комп’ютерні системи. Прикладами електронно-механічних виконавців алгоритмів є: телефонний автомат; автомати, що продають воду, морозиво або каву; рóботи-маніпулятори.

Майже будь-який виконавець (крім, хіба що, дорослої людини) може виконати лише певну кількість команд. Ці команди називаються допустимими командами виконавця.

Людина здатна виконати практично необмежену кількість різних команд: іти, лічити, шити, пекти, їсти, спати тощо. Тому на дії людей розумні обмеження накладені законами, мораллю й сумлінням. Кількість команд для механічних виконавців є значно меншою. Наприклад: уперед, праворуч, ліворуч – це допустимі команди рóбота. Рóбот не виконує таких команд, як їсти чи пити. Додавати, віднімати, множити, малювати, грати – це команди для комп’ютера. Команди, які не може виконати виконавець, називаються недопустимими.

Способи описування алгоритмів:

1) словесний; 2) формульний; 3) графічний; 4) алгоритмічною мовою.

Алгоритм обов’язково має назву, а команди його для зручності нумеруються.

Задача. Складемо словесний алгоритм переходу вулиці. Алгоритм Перехід

1. Подивитися ліворуч.

2. Якщо немає перешкоди,

то йти до середини вулиці,

інакше пропустити машини і йти до середини вулиці.

3. Подивитися праворуч.

4. Якщо немає перешкоди,

то завершити перехід,

інакше пропустити машини і завершити перехід.

Команди 1 та 3 називатимемо простими, а 2 і 4- складеними.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Поняття алгоритму | Блок-схеми алгоритмів
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 484; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.