Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Селянство - хоронитель естетичних подань і традицій у народному костюмі




 

Після петровських указів російський дворянський і міський костюми піддалися європеїзації. Змінилися і естетичні подання про красу людини. Хоронителем же народного ідеалу і костюму залишалося російське селянство.

Трапецієподібний або прямий монументальний силует, основні види криючи, мальовниче декоративне й колірне рішення, головні убори Древньої Русі існували в селянському середовищі аж до XVIII - XIX ст.

У другій половині XIX - початку XX ст. селянський одяг починає зазнавати впливу від загальної, що виразилося спочатку у використанні фабричних тканин, обробки, головних уборів, взуття, а потім уже в зміні самих форм одягу.

Загальний характер російського народного костюма, що зложився в побуті багатьох поколінь, відповідав зовнішньому вигляду, способу життя й характеру праці народу.

Умови історичного розвитку починаючи з XII - XIII ст. визначили найбільш характерний поділ форм російського костюма на північний і південний. В XIII - XV ст. північні області (Вологда, Архангельськ, Великий Устюг, Новгород, Володимир і ін.) на відміну від південних не минулого розорені набігами кочівників. Тут інтенсивно розвивалися художні ремесла, процвітала зовнішня торгівля. Починаючи з XVIII в. Північ виявилася осторонь від промислових центрів, що розвиваються, і тому зберіг цілісність народного побуту й культури. Саме тому в російському костюмі Півночі національні риси знаходять своє глибоке відбиття й не випробовують іноземних впливів. Південний російський костюм (Рязань, Тула, Тамбов, Воронеж, Пенза, Орел, Курськ, Калуга й ін.) набагато більше різноманітна по формах одягу. Багаторазові переселення жителів через набіги кочівників, а потім у період утворення Московської держави, вплив сусідніх народів (українців, білорусів, народів Поволжя) обумовили більше часту зміну форм одягу й різноманіття її видів.

Крім найбільш загальних особливостей, що розділила форми північних і південного російських костюмів, окремі риси характеризують костюм кожної губернії, повіту і навіть села. Народний одяг розрізнявся за призначенням (буденна, святкова, весільна, жалобна), віку, родинному стану. Найчастіше знаками розходження були не покрій і вид одягу, а її кольоровість, кількість декору (вишитих і витканих візерунків), застосування шовкових, золотих і срібних ниток. Самої ошатної був одяг із червоної тканини. Поняття «червоний» і «гарний» були в народному поданні однозначні.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 235; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.