Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Створення побутового костюма в 20-і роки

Червоноармійська форма

Одним з перших масових костюмів була червоноармійська форма. В 1918 р. створюється спеціальна комісія з вироблення форми РККА, що повідомляє конкурс на кращі зразки військового одягу. У конкурсі взяли участь художники-живописці В. Васнецов, Б. Кустодиев і інші, які використовували у своїх творчих пошуках російський історичний костюм. Через рік проекти нової форми були затверджені: шолом, шинель, сорочка, шкіряні постоли. Як у конструктивному, так і в декоративному рішенні автори ескізів ішли від російського каптана і сорочки. Стародавні мотиви обробки петлицями сполучалися із символічним червоним кольором обшлагів, коміра й зірки на шоломі (рис.16.1). Шолом також повторював давньоруську форму шолома з бармицей. Його історична і національна основа, підкресливши героїзм і романтику образа, незабаром одержала сучасне бойове ім'я будьонівки і проіснувала аж до початку Великої Вітчизняної війни.

Рис. 16.1.

 

Звертання до традиційних форм російського національного костюма, використання його конструктивності, простоти, виразності декоративного рішення характеризують і роботу зі створення цивільного побутового костюма. Така робота початку здійснюватися вже в 1919 р., коли при художньо-виробничому підвідділі ІЗО Наркомпроса з ініціативи Н. Ламанової були створені «Майстерні сучасного костюма». Це була перша в Радянській Республіці творча експериментальна лабораторія нових форм одягу. У її роботі взяли участь такі видатні художники, як В. Мухіна, Н. Ламанова, Н. Макарова. Трохи пізніше, в 1923 р., створюється «Центр по становленню нового радянського костюма», перейменований потім в «Ательє мод», і інші творчі центри по створенню нового радянського костюма.

Основоположницею його заслужено вважають Надію Петрівну Ламанову. Її творча діяльність почалася наприкінці минулого століття й тривала в радянські роки. Чудовою особливістю, що відрізняла її від інших майстрів костюма, було вміння погоджувати форму костюма з образом людини, не тільки із зовнішніми, але та із внутрішніми його якостями: характером, темпераментом, манерою триматися.

Девізом творчості художників-модельєрів і в наші дні є знаменита формула Н. Ламановоі: призначення, образ, тканина. Багато її моделей виконувалися із тканини кустарного виготовлення за мотивами російського народного костюма (рис. 16.2).

Художниця розвиває народну традицію - підкреслювати конструкцію декоративними прийомами, робити її центром ідейної і художньої виразності виробу.

 

Рис. 16.2

 

Моделі Н. Ламанової і В. Мухіної, експоновані на Всесвітній виставці в Парижу в 1925 р., одержали вищі нагороди Гранів при за національну самобутність у сполученні із сучасним модним напрямком. Кожна модель була доповнена головним убором, сумкою, прикрасами, виконаними з мотузки, шнура, соломи, що вишив полотна, намистом з раковин і камінчиків.

Н. Ламанова заклала основи радянського моделювання, створила своєрідний творчий напрямок, з яким зв'язані імена видатного радянського скульптора В. Мухіній, фахівця прикладного мистецтва Е. Прібильскої, талановитих художниць А. Екстер, Н. Макарової, Ф. Гореленкової. За своїм призначенням, ідейному змісту, формам і застосовуваним тканинам створені ними костюми протиставлялися костюмам непманів, що наслідують західній моді.

Характерної для 20-х рр. є постановка питання про так званий спецодяг, під якою малися на увазі різні види професійних костюмів і спортивна форма.

Художники 20-х рр. запропонували різні варіанти виробничих костюмів для хірургів, пілотів, пожежних, будівельників, продавців. Серед них багато комбінезонів з кишенями, із застібками-блискавками, що існують і в наші дні.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Костюм періоду воєнного комунізму | Розвиток швейної промисловості в 40-х роках
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 529; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.