КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Ранні національні релігії та їх особливості
До ранніх національних релігій відносяться релігійні вірування в межах націо-нально-державних утворень Стародавнього Світу (древніх Єгипту, Індії, Вавілону, Греції, Риму тощо). Відмітимо деякі істотні риси ранніх національних релігій: · Відбувається подальший розвиток, взаємне переплетення первісних релі-гійних культів фетишизму, тотемізму, магії, землеробських і астрально-міфоло-гічних культів межах національних релігій: Виникають ієрархії богів. На їх чолі стоять боги Сонця чи Неба, або ж боги-деміурги (творці свпу -Ра, Атон і Амон в Єгипті, Ан - в Шумері, Сур’я - в Індії тощо. Всі вони стають уособленням добра у віковічній битві зі злом і його богами. В релігії древнього Єгипту відбувається поглиблення вчення про безсмертя душі і загробне життя. З надр землеробських культів Єгипту, Вавілону і Персії виникає ідея вмираючого і воскресаючого бога (Осіріса, Таммуза, Мітри). · Деталізується і збільшується кількість природних сил і об’єктів (фетишів), яким поклоняються люди, а з ними ритуалів і обрядів як засобів впливу на богів (магія). Елементи тотемізму (боги у вигляді тварин чи рослин) переходять на нижчі щаблі божественної ієрархії (сатири, німфи, русалки, кентаври тощо) або ж повністю витісняються антропоморфними образами богів. · Заборона щодо офіційного відправлення релігійного культу для нижчих, непривілейованих шарів населення. Так, подібна заборона в брахманізмі дотор-калася представників нижчих каст і жінок. Як наслідок, в брахманізмі відсутні публічні культові споруди і система ритуалів для широкого загалу людей. · Послідовний політеїзм (багатобожжя). · Складна система жертвоприношень, яка передбачала не лише велику різно-манітність власне об’єктів жертвоприношень (здебільшого тварин і рослин), а й певної послідовності етапів, обставин і часу жертвоприношень, включаючи ма-сові (наприклад, давньогрецька гекатомба культове забиття ста биків чи корів). В ряді ранніх національних релігій існували і людські жертвоприношення. Їхніми жертвами ставали не лише військовополонені, злочинці чи раби, але й діти - первістки (Древня Фінікія).
Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 293; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |