КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Теорії виникнення релігії
Методологічні принципи релігієзнавства Сатанізм -антирелігія.
1. Принцип об’єктивності. Науково обґрунтовані положення, уникнення тенденційності. 2. Культурологічний принцип. Розгляд релігії в контексті культури. 3. Антропологічний принцип. Аналіз релігійних питань в аспекті проблем буття людини. 4. Принцип толерантності й терпимості. Передбачає діалог релігійних і нерелігійних світоглядів про людину, суспільство і світ. 5. Принцип правового забезпечення свободи совісті – передбачає за людиною право сповідувати певну релігію чи не сповідувати жодної, відправляти чи не відправляти релігійні культи і відповідно організовувати наукові дослідження цих явищ і процесів. I. Об'єктивно-ідеалістична концепція визнає існування трансцендентного: Бога, "Абсолюту", "Світового духу" тощо. В обґрунтуванні буття Бога існують дві тенденції - раціоналістична та ірраціоналістична. До раціоналістичної належить неотомізм. Засновником цього напряму був Фома Аквінський. Сучасний неотомізм прагне синтезувати у цілісну систему прямо протилежні принципи: віру і розум, релігію і науку. Наука - це нижчий вид знання, згідно томізму вона охоплює лише сфери зовнішнього досвіду, релігія - вищий вид знання, вона володіє абсолютною істиною. Засновником ірраціоналістичного напрямку віри у Бога був Карл Барт. Раціоналізму Барт протиставив сліпу віру: в акті віри народжується пізнання. Бог недоступний людському розуму.
II. Суб'єктивно-ідеалістична традиція у теології пов'язується з вченням Ф.Шлейєрмахера. Центр релігійної проблеми він переніс у сферу окремого індивіда і передусім у галузь його почуттів. Вивчення релігії як індивідуально-психологічного феномена, як певного стану людської свідомості та людських переживань. Найбільш послідовно суб'єктивізм проводив У.Джемс. Він дійшов висновку, що основою релігії є почуття, а релігію необхідно визначити як породження людської свідомості, результат суб'єктивних переживань людини. Кожний віруючий має власну релігію. Отже, релігій стільки, скільки віруючих.
Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 247; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |