Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Віддаленість місць|місце-миль| глядачів від естради




 

Театри   Місткість, чіл.   Гранична віддаленість, м  
        по осі раковини   з боків раковини  
«Голлівудська чаша» в США Театр масової пісні в Талині Зелений театр в Центральному орде­на Леніна парку культури і відпочинку ім. М. Горького в Москві   22 500 - 13 000   2×75=150 2×80=160 2×35=70

 
 
б)
а)
 
Рис. 11.44. Типи акустичних раковін трапеціоподібної форми у плані для відкритих театрів великої місткості, призначених для виступів плане а — схема, що рекомендується; б — раковина відкритого театру «Голлівудська чаша»  

 

 


Важливими елементами відкритих театрів є акустичні раковини і екрани, вони дозволяють створити рівномірне звукове поле і підвищити рівень звукового тиску в найбільш віддалених від сцени місцях, а також забезпечити можливість виконавцям (оркестрантам, хористам і ін.) на естраді добре чути один одного, що дуже важливе для синхронізації і балансування виконання. Останнє набуває особливого значення для відкритих театрів з естрадою, розрахованою на виступ великих хорів. Подібні відкриті споруди набули поширення в Естонії, Латвії і Литві. Габарити екранів-відбивачів задовольняють двом умовам: довжина падаючої на них звукової хвилі має бути значно менше в порівнянні з лінійними розмірами екранів; величину екрану необхідно пов'язувати з розмірами площі, зайнятої джерелами звуку.

Велике значення має конструктивне вирішення раковин і екранів, які повинні мати:

високий коефіцієнт звуковідбиття| лицювального матеріалу на будь-якій частоті звуку і при будь-якому куті падіння;

достатню просторову жорсткістю каркаса або форми;

низьку власну частоту коливання, яка залежить від маси конструкції, способу кріплення і жорсткості| елементів;

конструкція не повинна збуджуватися від дії вітру або могутніх джерел звуку.

Найбільший інтерес являють|уявляють| раковини конічної і сферичної форм. Раковини у вигляді зрізаного конуса складаються з вертикальної стіни, стелі і бічних стін|бокових|, що відбивають|відбивають| звук, напрям|направлення| яких зазвичай|звично| визначається формою амфітеатру| (мал. 11.44). Раковини подібного вигляду|виду|, оброблені з внутрішньої сторони глибоким рельєфом, сприяють створенню|створінню| в амфітеатрі рівномірного звукового поля і вільні від дефектів утворення зон концентрації звуку (фокусів). При великих розмірах стін для посилення спрямованого| звучання доцільно придавати стінам глибоко| пластичний профіль (пилкоподібний|пилоподібний| і ін.). Стелю раковини| розташовують під кутами|рогами|, які сприяють відбиванню| звукової енергії в напрямі|направленні|, паралельному профілю підлоги|статі| амфітеатру. У загальному|спільному| випадку нахил стелі до горизонту, що оцінюється|оцінює| кутом|рогом| a, визначається з| виразу

 

a = 45 + Θ/2

 

де Θ° — кут|ріг| нахилу підлоги|статі| амфітеатру.

При ускладненому профілі раковина має вид ряду|лави| окремих| «коробок» без дна і кришок з|із| тими, що розширюються до амфи­театру| бічними|боковими| стінками. Число «коробок» залежить від глибини| сцени, а кут|ріг| розташування їх в просторі|простір-час| визначається розмірами амфітеатру і профілем підлоги|статі|. При виборі і розташуванні| «коробок» доцільно їх нахил вибирати так, щоб| «коробки», розташовані|схильні| в передній частині|частці| раковини, відбивали| звукові хвилі до глядачів, а «коробки», прилеглі до задньої стіни раковини, — до виконавців|виконувачів|.

Хороші|добрі| приклади|зразки| вирішень задач|задач| акустики відкритих|відчиняти| театрів можна знайти при вивченні архітектурних пам'ятників минуло­го|. Ці театри відрізняються не тільки|не лише| логікою просторового рішення|розв'язання|, але і знанням законів розповсюдження|поширення| звуків в атмосфері. Умови хорошої|доброї| акустики — ретельний вибір місця|місце-милі| розташування театрів з урахуванням|з врахуванням| особливостей розповсюдження|поширення| звуків у ат­мосфері| і раціонального використанні відбитої звукової енергії.

Відсутність стін і| стель у відкритих|відчиняти| театрах стародавньої|древньої| Греції унеможливлювала виникнення реверберації. Проте|однак| відсутність відзеркалювальних поверхонь супроводилася|супроводжувалася| значним зменшенням звукового тиску|тиснення| в місцях|місце-милях| розташування| глядачів, віддалених від «орхестри|».

Для доповнення недостатньою прямою звукової енергії використовувались| відбиті звукові хвилі від підлоги|статі| «орхестры|», а також від стіни сценічної будівлі (скене|), а для посилення голосу акторів — маски з|із| рупороподібним| отвором рота.

Для пожвавлення|оживлення| голосу звуку і додання|надання| йому природності в грецьких театрах застосовувалися металеві судини|посудини|, що встановлювались| в нішах на віднесенні від підлоги|статі|, перекинуті|перевертати| відкритою|відчиняти| частиною|часткою| вниз. Вони резонували звуки середньої і високої частот.

Грецькі театри розташовувалися на природних схилах горбів|пагорбів| далеко від міського шуму. Схема цих театрів представ­лена| на мал. 11.45. Дані про їх місткість і розміри приве­дені| в таблиці. 11.11.

Римські театри зазвичай|звично| влаштовувалися за містом і являли| собою єдину архітектурну споруду|спорудження| у вигляді розташованих| півколом терас, органічно пов'язаних зі сценою (мал. 11.46). «Орхестра» мала форму півкола, поступово вона перетворилася на подіум заввишки 1—1,3 м|м-кодів|, обмежений подовжньою| і бічними|боковими| стінами.

 

 
 

 

 


ТАБЛИЦЯ 11.11 Дані про деякі старогрецькі|давньогрецькі| відкриті|відчиняти| театри

 

Театри   Найбільша відстань від центру «ор­хестры», м   Діаметр «ор­хестры», м   Місткість театру, чіл.   Ухил, град  
Театр Діоніса (Афіни) Театр в Епідавре Театр в Ефесі     27,4 24,8 24,66 14000—17500 14000—17500 23000—28700    

 

Прекрасна|чудова| акустика римських театрів і одеонов| створювалася завдяки сукупності архітектурних і конструктивних засобів|коштів|, до основних з|із| них відносяться:

-надійна захищеність амфітеатру (кавеа|) від зовнішнього шуму і вітру;

-напівкругла форма споруди|спорудження| і амфітеатру, що наближала| глядачів до сцени;

-форма і глибока пластика сцени, зробленої з|із| природно­го| каменя великої щільності;

-крутий підйом місць|місце-миль|, що забезпечує безперешкодне розповсюдження|поширення| прямих і відбитих звуків;

-пристрій|устрій| резонуючої галереї по периметру амфітеатру, що підвищує рівень звуку у видалених|віддалених| місцях|місце-милях| амфітеатру.

Про високу акустичну якість відкритих|відчиняти| театрів свідчать| результати багатьох натурних досліджень з визначення розбірливості мови|промови| в деяких з добре збережених| до цих пір театрах (театр в Оранжі і ін.). Ці дослідження| дозволили встановити, що за відсутності глядачів в умовах| тиші складова артикуляція в найбільш віддалених від сцени місцях|місце-милях| складала від 78 до 88%, що свідчить|засвідчує| про хорошу|добру| розбірливість мови|промови|. Цьому багато в чому сприяє кру­тий| амфітеатр, що піднімається|підіймає| під кутами|рогами| від 22 до 26°|, який забезпечує| хорошу|добру| видимість сцени і враховує вільне| сходження звукових хвиль у відкритому|відчиняти| просторі|простір-час| театру. Деякі дані про відкриті|відчиняти| римські театри, приведені в таблиці. 11.12.

ТАБЛИЦЯ II.12




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 688; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.