КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Поняття генетичного алгоритму. Його місце серед систем заснованих на еволюційному моделюванні
Історія еволюційного моделювання
Історія еволюційного моделювання почалася з розробки ряду різних незалежних моделей. В 1966 р. Л.Дж.Фогель, А.Дж. Оуэнс, М.Дж.Волш запропонували й дослідили еволюцію простих автоматів які прогнозували символи в цифрових послідовностях. Пізніше Фогель і Уолш внесли великий вклад у розвиток еволюційного програмування. На початку 60–х років також були опубліковані роботи Д.Х.Холланда по генетичним алгоритмам (перша назва – «репродуктивні плани») і класифікаційним системам, які одержали загальне визнання після виходу у світ книги, що стала класикою в цій області ("Адаптація в природних і штучних системах", 1975). В 70–х роках у рамках теорії випадкового пошуку Л.А.Растригіним був запропонований ряд алгоритмів, які використають ідеї біонічного поводження особин. Розвиток цих ідей знайшло відбиття в циклі робіт І.Л.Букатової по еволюційному моделюванню. Розвиваючи ідеї М.Л.Цетлина про доцільне й оптимальне поводження стохастичних автоматів, Ю.И.Неймарк запропонував здійснювати пошук глобального екстремума на основі колективу незалежних автоматів, що моделюють процеси розвитку й елімінації особин. Математиком Дж.Х. Конвеєм була розроблена гра "Життя" в основу якої лягла аналогія соціальної взаємодії з метою виживання, ця гра була представлена широкому колу громадськості М. Гарднером у журналі "Scientific American" в 1970 і 1971 роках. В 1986–87р. у роботах Брукса описані прості роботи, що діють як автономні агенти, здатні вирішувати завдання в лабораторних умовах. В 1986 році Д.Х.Холланд, разом з рядом інших дослідників застосував генетичні алгоритми для рішення більше складних завдань, зокрема, для побудови й уточнення наборів правил виводу в системах класифікації й для рішення завдань генетичного програмування. Завдання створення й настроювання комп'ютерних програм з використанням генетичних алгоритмів розглянуті Коза (1992). Методологія штучного життя розроблялась Лэнгтоном (1995). Незважаючи на різницю в підходах, кожна із цих "шкіл" взяла за основу ряд принципів, що існують у природі, і спростила їх настільки, щоб їх можна було реалізувати на комп'ютері.
Генетичний алгоритм (англ. genetic algorithm) – це еволюційний алгоритм пошуку, що використовується для вирішення задач оптимізації і моделювання шляхом послідовного підбору, комбінування і варіації шуканих параметрів з використанням механізмів, що нагадують біологічну еволюцію. Особливістю генетичного алгоритму є акцент на використання оператора "схрещення", який виконує операцію рекомбінацію рішень-кандидатів, роль якої аналогічна ролі схрещення в живій природі. "Батьком–засновником" генетичних алгоритмів вважається Джон Холланд (англ. John Holland), книга якого "Адаптація в природних і штучних системах" (англ. Adaptation in Natural and Artificial Systems) є фундаментальною в цій сфері досліджень. Генетичний алгоритм (репродуктивний план Холланда) – розділ еволюційного моделювання, що запозичив методичні прийоми з теоретичних положень популяційної генетики. Являє собою свого роду модель машинного дослідження пошукового простору, побудовану на еволюційній метафорі. Це стохастичні, евристичні оптимизаційні методи, вперше запропоновані Холландом (1975). Характерні риси: використання рядків (строчок) фіксованої довжини для представлення генетичної інформації, робота з популяцією рядків, використання генетичних операторів для формування наступних поколінь. Простий генетичний алгоритм був уперше описаний Гольдбергом на основі робіт Холланда. Одна з важливих проблем виникаючих при реалізації штучних систем заснованих на еволюційному моделюванні полягає в тому, що природні системи досить хаотичні, а діяльність людини (як правило), носить чітку спрямованість. Серед основних напрямків еволюційного моделювання можна виділити дві категорії або точніше два полюси. Один з них характеризуються достатньої прагматичністю: завдання розв'язувані з використанням цих методів конкретні, самі методи в том або іншому ступені піддаються математичному опису – це генетичні алгоритми, генетичне (еволюційне) програмування. Інший полюс – системи які не мають конкретної мети існування й менш придатні до суворого математичного опису – це штучне життя. Друга категорія більшою мірою подібна природним процесам. Досить тривалий час генетичні алгоритми розглядались насамперед як методи оптимізації. Однак слід зазначити, що завдання адаптація трохи ширше, ніж завдання оптимізації (про що Холланд говорив у передмові до другого видання (1995)). Тому генетичний алгоритм насамперед необхідно розглядати як універсальний метод адаптації, хоча часто він розглядається як метод оптимізації. У цьому випадку можна привести слова Кеннета Ді Янга, одного із класиків ГА. Він пише: «...легко помилитися, сприймаючи самі ГА як алгоритми оптимізації, а потім дивуватися і/або розчаровуватись, коли вони зазнають невдачі в пошуку «очевидного» оптимуму в певному пошуковому просторі. Моя пропозиція із приводу того, як уникнути такого самообману, полягає в тому, щоб думати про ГА як про (найвищою мірою) ідеалізовану модель природного процесу і як про процедуру, що втілює мету й завдання (якщо такі взагалі існують) цього природного процесу. Я не впевнений, чи знайдеться хто–небудь, готовий відповістити на запитання, яка мета й завдання еволюційних систем; однак, по правді говорячи, такі системи взагалі не сприймаються як оптимізатори функцій...». При рішенні прикладних завдань ГА часто розглядається як алгоритм настроювання деякої системи. Для виключення неоднозначності при подальшому викладі матеріалу будемо говорити про те, що ГА дозволяє знайти значення шуканих параметрів деякої абстрактної системи, маючи на увазі, те, що в цьому випадку може вирішуватись завдання оптимізації, настроювання або адаптації системи. Так само не будемо прив’язуватись до того чи стосується це настроювання (оптимізація, адаптація) параметрів системи або її структури, а будемо використовувати термін «шукані параметри».
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 736; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |