Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Декоративно-прикладне мистецтво Африки




Карфаген — місто, яке пов'язує Схід і Захід

Це давнє місто було столицею північноафриканської держави Карфаген, що існувала протягом VII—II ст. до н.е. на території сучасного Тунісу. Народом, який у стародавні часи населяв ці землі, були фінікійці.

Мистецтво Карфагенна відчуло вплив давніх культур Єгипту та Греції, а згодом і Риму. Це яскраво виявилося у стильовому розмаїтті різних видів мистецтва. З одного боку, карфагеняни імітували східні стилі, а з другого, — запозичували традиції греків, етрусків. Загалом до V ст. до н.е. переважав вплив Сходу, а згодом — еллінської культури.

Ювелірного мистецтва фінікійці навчились у мікенців і єгиптян. У різьбленні по слоновій кістці простежуються єгипетські, мікенські та ассирійські мотиви.

Яскравим прикладом впливу еллінської культури є карфагенські саркофаги IV—III ст. до н.е. та поховальні споруди (мавзолеї), а також, застосування її архітектурі давньогрецьких ордерів.

У часи, коли Карфаген став однією з провінцій Римської Імперії, він отримав нову культуру. Римляни зводили нові храми й будівлі громадського значення. Через деякий час Карфаген став одним із найкращих міст, другим за розміром та величчю після Рима. Для задоволення потреб городян був побудований цирк на 60 тисяч глядачів (карфагенський колізей), а також театр, амфітеатр, великі терми пі акведук завдовжки 132 км.

Відголоски художніх надбань митців Карфагена відчувалися багато століть після руйнування міста. Мармур і граніт, що колись прикрашали римське місто, були вивезені та використані для будівництва соборів у Генуї, Пізі (Італія), а також, можливо, і Кентерберійського собору (Англія).

У декоративно-прикладному мистецтві народів Африки, нерозривно пов’язаному з працею та побутовим устроєм життя, відобразилися творча фантазія народу й відчуття естетичної цінності людської праці. Зокрема, це стосується виготовлення меблів і посуду.

У низинах річки Конго побутує різьблена дерев’яна скульптура племен бавілі й баконго, дуже експресивна та грубувато-схематична за формами. Скульптура південного Конго народів балуба, бапенде та інших вирізняється ясним спокоєм образів і витонченістю форми. Схожими за стилістикою є різьблені вироби народу вачивокве, що жив на півночі Анголи.

Господарський уклад життя африканських племен в умовах первіснообщинного ладу сприяв тривалому збереженню самобутніх культурних навичок і традицій. Скульптура різних племен не тільки відрізнялася манерою виконання, а мала відмінності етнічного характеру.

Народи Західної Африки, головним чином узбережжя Верхньої Гвінеї, від Ліберії до Нігера, зберегли традиційну майстерність бронзового литва. У цих регіонах поряд із дерев’яною пластикою створювали і скульптурні вироби з бронзи. Найвищого розквіту це мистецтво досягло в народів південної Нігерії — йоруба, біні та іджо.

Особливий стиль наявний у скульптурах племені бага, що населяє узбережжя французької та португальської Гвінеї. Виготовлення та характер виробів декоративно-прикладного мистецтва Африки тісно пов’язані з місцем та умовами проживання їх творців.

Художній смак і властивий африканським народам стиль виявляються не тільки в окремих предметах, а й в оздобленні всього помешкання. Так, різьблений дерев’яний посуд у Судані розставляється на глинобитних, часто розписних підвищеннях. У районах тропічного лісу, де поширені дерев’яні житла, стіни й підлога покриваються плетеними циновками зі складним геометричним орнаментом. У степових районах переважають глинобитні будівлі, прикрашені різьбленням та розписом одвірків, карнизів, опорних стовпів та ін. Усе хатнє начиння (посуд, меблі, предмети побутового вжитку) також прикрашаються орнаментом. Майстерність різьблення по дереву, орнаментування циновок, бісерних вишивок та ін. поширене в усіх народів тропічної Африки.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 7770; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.