Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Виконуємість поради




Порада виражається в термінах цілей, які необхідно досягти, і засобів, які слід застосовувати для цього.

Цілі й обмеження на ходи

Метод подання знань про конкретну гру визначає:

· які ідеї слід випробувати в тих або інших типових ситуаціях.

· Ідеї формулюються в термінах цілей і засобів д осягнення цих цілей.

· Після цього інтерпретатор мови порад (Advice Languages) визначає за допомогою пошуку, яка ідея фактично спрацьовує у даній ситуації.

Основне поняття в мовах Advice Languages - елементарна порада (pіece-of-advіce), яка підказує, що слід робити (або намагатись робити) у деякій типовій ситуації.

 

Два учасники гри іменуються свій гравець і чужий гравець; порада завжди стосується до свого гравця. Кожна елементарна порада має чотири складові:

· Краща ціль (better-goal) - ціль, яку треба досягти,

· Консервативна ціль (holdіng-goal) – та, яку не можна упустити в боротьбі за досягнення кращої цілі.

· Обмеження свого ходу (us-move-constraіnts) - предикат визначення ходів, найперспективніших щодо досягнення зазначених цілей.

· Обмеження чужого ходу (them-move-constraіnts) - предикат вибору ходів чужого гравця, здатних перешкоджати досягненню цілей свого гравця.

 

Наприклад, у шаховому ендшпілі типу "король і пішак проти короля" застосовна очевидна ідея: провести пішак у ферзя, просуваючи його вперед без додаткових пересторог. У формі поради це виражається так:

· Краща ціль - перетворення пішака у ферзя.

· Консервативна ціль – запобігти втраті пішака.

· Обмеження свого ходу - хід пішаком.

· Обмеження чужого ходу - наближення короля до пішака.

Вважається, що елементарна порада виконуєма в даній позиції, якщо свій гравець може форсувати досягнення кращої цілі, зазначеної в пораді, за наступних умов.

(1) Ніколи не порушується вимога досягнення консервативної цілі.

(2) Усі ходи свого гравця задовольняють обмеженням свого ходу.

(3) Чужому гравцю дозволено робити лише ті ходи, які задовольняють обмеженням чужого ходу.

 

Форсуюче дерево задає детальну стратегію, яка гарантує досягнення кращої цілі при виконанні всіх обмежень, заданих в елементарній пораді.

Формально, форсуюче дерево Т для заданої позиції Р і елементарної поради А є таке піддерево дерева гри, що:

§ кореневим вузлом дерева Т є позиція Р;

§ усі позиції з Т задовольняють консервативній цілі;

§ усі термінальні вузли Т задовольняють кращій цілі, а жоден внутрішній вузол в Т не задовольняє кращій цілі;

§ для кожної внутрішньої позиції свого гравця в дереві Т є точно один хід свого гравця, який задовольняє обмеженням свого хода;

§ в кожній не заключній позиції чужого ходу Т містить всі ходи чужого гравця, які задовольняють обмеженням чужого ходу.

 

Кожну елементарну пораду можна вважати визначенням невеликої гри за наступними особливими правилами.

§ Учасникам гри дозволено ходити в межах обмежень, накладених на їхні ходи; позиція, що не задовольняє консервативній цілі, є виграшною для чужого гравця, а позиція, яка задовольняє консервативній цілі і кращій цілі, - виграшною для свого гравця.

§ Нетермінальна позиція є виграшною для свого гравця, якщо в ній може бути виконана елементарна порада.

 

Таким чином, свій гравець виграє, виконуючи в ході гри ходи з форсуючого дерева.

 

5. 3. Правила й таблиці порад

У мовах порад Advіce Language елементарні поради поєднуються в закінчену схему подання знань, що має наступну ієрархічну структуру.

§ Елементарна порада є частиною правила виводу.

§ Сукупність правил утворює таблицю порад.

§ Множина таблиць порад структурується в ієрархічну мережу.

 

Кожна таблиця порад виконує роль спеціалізованого експерта, що дозволяє впоратись з деякою підпроблемою з проблемної області. Прикладом такого експерта є таблиця порад із знаннями, як поставити мат в шаховому ендшпілі «король і тура проти короля». Ця таблиця викликається на виконання, коли у грі виникає таке закінчення.

Розглянемо тут спрощену версію Мови Порад, що допускає лише одну таблицю порад. Будемо називати її Мова Порад 0 або, коротше, AL0 (Advice Language 0). Нижче описано структуру мови AL0, синтаксично спеціально пристосовану для зручної реалізації на Прологу.

Програма на AL0 називається таблицею порад. Таблиця порад - це впорядкована множина "якщо-то"-правил. Кожне правило має вигляд:

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 303; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.