КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Лекція 6.3: Стандартні функції для роботи з текстовими рядками
Контрольні питання Функція перейменування Функція видалення файлів Функції керування файлами Під керуванням файлами слід розуміти операції над файлами в цілому, без читання або запису даних, тобто видалення та копіювання. Для видалення файлів викликається стандартна бібліотечна функція remove(). Її прототип описаний в файлі Stdio.h та виглядає наступним чином. Int remove (const char *filename); Filename – вказівник на імя файлу, який треба знищити. Причому усей файл на повинен бути відкритим в момент видалення. Якщо файл існує, операційна система його видаляє, а функція повертає 0. Якщо файла не існувало, він був доступний лише для читання та в разі інших помилок, функція поверне – 1. Треба пам’ятати, що видалений файл відновити неможливо. #include<stdio.h> Int main (void) { Char filename[&0]; Puts(“ведіть ім’я файла, подп.видаленню”); Gets(filename); If(remove(filename)==0) Printf(“файл %s був видалений”,filename); Else printf(“виникла помилка”) Return(0); } Для зміни імені файлу існуючого на диску, слугує функція rename() Int rename (const char *oldname, const char *newname); Oldname та newname – відповідно, існуюче та нове ім’я файлу. Найголовніша вимога – обидва імені повинні посилатися на 1 логічний диск ПК. За допомогою йього методу не можна перемістити файл з одного диску на інший. Функція повертає 0 повертає у разі успіху, та 1 в разі помилки. Помилки: - Файлу з oldname немає; - Файл з newname вже є; - Спроба переміщується.
#include<stdio.h> Int main (void) { Char oldname [80] Char newname [80]; Printf(“введ.текущ. имя файла:\n”); Gets(oldname); Printf(“введ.новое имя файла:\n”); Gets(newname); If(rename(oldname, newname)==0) Printf(“ісп”); Else (“error”) Return(0); }
1. Дайте визначення файлу. 2. Які операції з файлами дозволяє зробити файлова система? 3. Яку назву має функція відкриття файлів? 4. В якій бібліотеці вона міститься? 5. Що повертає функція відкриття файлів? Як в подальшому використовується це величина? 6. Назвіть аргументи функції та поясніть їх призначення. 7. Які режими відкриття файлу існують? 8. В якому випадку функція відкриття файлів може повернути NULL? 9. Як можна розуміти вираз «функції керування файлами»? в чому полягає це керування?
Література
Б. Керниган, Д. Ритчи. Язык программирования С. Пер. с англ. – М.: издательский дом «Вильямс», 2003 – 234 с. Б. Джонс, П. Эйткен. Освой самостоятельно С. Пер. с англ. – М.: издательский дом «Вильямс», 2005 – 800 с. Э. Кёниг, Б. Му. Эффективное программирование на С++. Серия С++ In Depth. Пер. с англ. – М.: издательский дом «Вильямс», 2002 – 384 с.
Мета: ознайомити студентів зі стандартними засобами обробки рядків та їх фрагментів. Розглянути менханізми роботи функцій визначення довжини рядка, копіювання рядків, зчеплення послідовностей символів, а також принципи пошуку в рядках.
План: 1. Функція визначення довжини рядка. 2. Копіювання рядків. 3. Конкатенація. 4. Функції пошуку в рядках.
Текстові дані – важливий компонент практично любої програми, не залежно від мови її написання. Для їх зберігання та обробки в мові С призначена рядки символів. Варто зазначити, що окремого типу даних для зберігання послідовностей символів нема, з цією метою використовуються масиви значень типу char. Послідовності символів є дещо специфічними даними, тому для їх зчитування та відображення існує окрема група функцій – gets() для зчитування та puts() для відображення. А окрім ціого існує широкий спектр функцій для інших маніпуляцій з текстовими даними. Їх надає бібліотека <string.h>
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 362; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |