Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Сортування масивів

Константи у мові С

Робота з генератором випадкових чисел

Заповнення елементів масиву іноді зручно виконувати за допомогою генератора випадкових чисел. Функції для генерації випадкових чисел знаходяться у бібліотеці stdlib, яку треба підключати в тексті програми: #include <stdlib.h>.

void srand(int seed) – ініциалізує генератор випадкових чисел. seed – будь яке ціле число.

int rand(void) – не потребує параметрів. Повертає випадкове число

 

Приклад 4. Записати у цілу змінну випадкове число.

 

#include <stdlib.h>

 

int main()

{

int a;

 

srand(100);

a = rand();

return 0;

}

Для роботи зі змінними, що не змінюють свої значення, у мові С використовуються константи. Константи можна об’являти двома способами.

1. З використанням ключового слова const при об’яві змінної. При цьому змінну необхідно ініциіалізувати, нариклад:

const int a = 5;

2. З використанням директиви #define. Директива повинна розміщуватися поза межами функцій. Приклад:

#define N 10     int a[N]; double b[N]; Під час компіляції програми усі входження символу N будуть замінені на значення 10. Таким чином, у коді програми будуть виконані таки заміни: int a[10] та double b[10]

Самостійно: розробити алгоритм та програму для знаходження:

— кількості чисел, менших ніж 10 у масиві;

— кількості парних чисел у масиві;

— середнього значення елементів масиву.

Числа вводить користувач. Довжина масиву – 10 елементів.

 

Упорядкування елементів масиву за зростанням або убуванням виконується за допомогою сортування.

Бульбашковий алгоритм сортування (БАС) є найпростішим, але найменш ефективним. Ефективність алгоритму оцінюється за кількістю операцій та затратами часу на його виконання. При упорядкуванні елементів за зростанням, БАС виконує попарні порівняння елементів масиву, починаючи з його кінця, та виконує обмін елементів, якщо ніжній елемент є меншім ніж верхній. Після першого проходження по масиву, найменший елемент «випливає» вверх. Для виконання сортування масиву необхідно виконати n-1 проходжень по масиву, де n – кількість елементів масиву.

Якщо виконується упорядкування елементів масиву за убуванням, обмін сусідніх елементів виконується, якщо нижній елемент більший за верхнього.

Приклад роботи БАС. Заданий масив: 2, 4, 3, 1. Упорядкувати масив за зростанням його елементів.

    На першу позицію «виплив» мінімальний елемент   Першій елемент в сортуванні участі не бере, оскільки він упорядкований   Першій та другий елементи упорядковані, порівнюються найнижчі елементи

 

Код програми:

void main()

{

int a[] = {2, 3, 4, 1};

int tmp, i, c = 0;

int count = 4; /* кількість елементів */

 

do {

for (i = count - 1; i > 0; i--) {

if (a[i] < a[i-1]) { /* порівняння */

tmp = a[i]; /* та обмін */

a[i] = a[i-1];

a[i-1] = tmp;

}

} /* end for */

 

c++;

} while (c < count -1);

 

for (i = 0; i < count; i++) { /* виведення */

printf("%d\n", a[i]); /* результату */

}

}

 

Більш ефективним алгоритмом сортування є алгоритм вставки мінімуму (максимуму). При упорядкуванні елементів за зростанням, виконується пошук мінімального елементу та його вставка на першу позицію. Елемент з першої позиції переміщується на місце мінімального елементу. Ця процедура виконується n-1 разів, де n – кількість елементів масиву.

Приклад роботи алгоритму сортування. Заданий масив:
2, 4, 3, 1. Упорядкувати масив за зростанням.

 

    Мінімальний елемент встановлено на першу позицію     Третій елемент вже на вірному місці

 

Код програми:

void main()

{

int a[] = {2, 4, 3, 1};

int tmp, i, start = 0, count = 4;

int min; /* мінімум */

int mpos; /* позиція мінімального елементу */

 

do {

min = a[start]; /* встановлення мінімуму */

mpos = start;

 

for (i = start; i < count; i++) {

if (a[i] < min) { /* пошук мінімуму */

min = a[i]; /* мінімум */

mpos = i; /* його позиція */

}

}

 

if (mpos!= start) { /* обмін елементів */

tmp = a[start];

a[start] = min;

a[mpos] = tmp;

}

 

start++;

} while (start < count - 1);

 

for (i = 0; i < count; i++) { /* виведення результату */

printf("%d\n", a[i]);

}

}

 

Для сортування за убуванням, необхідно виконувати пошук максимуму та його вставку на першу позицію.

 

 

Лекція 6. Рядки.

Рядки. Представлення рядків. Об’ява рядків. Робота з рядками. Типові операції. Стандартні функції обробки рядків.

 

У мові С нема окремого типу для представлення рядків. Рядки представляються масивом символів: char string[]. Елементи масиву, в тому числі, й символьні, розташовуються у пам’яті послідовно. Ознакою завершення рядку у мові С є спеціальний символ: ‘\0’, що міститься у кінці рядка. Він є необхідним для коректної обробки рядків.

 

Приклади об’явлення рядків:

Об’ява у програмі char str1[6]; char str2[] = “Hello”; char *str3; char *str4 = “Bye”; Комірки пам’яті   max=5 символів, останній ‘\0’ ‘\0’ доданий автоматично може вказувати на рядок ‘\0’ доданий автоматично

Важливо: 1. Для змінних str1, str2 та str4 пам’ять для розміщення відповідної кількості символів виділяється, для змінної str3 – не виділяється, це вказівник на рядок.

2. Рядки записуються у двійних лапках.

 

Введення та виведення рядків виконується за допомогою функцій scanf(), printf(), gets(), puts().

Для позначення рядку у функціях scanf() та printf() використовується символ %s. Наприклад, printf(“%s”, str).

Функція scanf() записує у рядок символи до першого пробілу. Так, якщо вводиться рядок “Hello, World!”, у змінної буде збережено тільки фрагмент “Hello,”. Також, при введенні рядку, у scanf() ім’я змінної вказується без символу &. Признак завершення рядку додається автоматично.

Функція gets(str) записує символи, що вводяться з клавіатури, у змінну str. Введення завершується після натискання клавіші Enter, признак завершення рядку додається у str автоматично.

Для виведення рядку str можна використовувати функцію puts(str).

Приклад 1.

char str[200];

gets(str);

puts(str);

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Структура програми | Приклад 2
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 720; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.