КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Інші функції
rename() – перейменування файлу, remove() – видалення файлу. int rename(const char *oldfname, const char *newfname); oldfname – старе ім’я файлу; newfname – нове ім’я файлу. Функція повертає нуль, якщо перейменування виконано успішно, або не нульове значення у випадку помилки.
int remove(const char *fname); fname – ім’я файлу. При успішному видаленні файлу функція повертає нуль, або не нульове значення у випадку помилки.
Приклад 4. Записати у файл данні про успішність навчання групи студентів у форматі: ім’я та прізвище, оцінка. #include <stdio.h>
void main() { struct student { char name[21]; int ball; } stud;
FILE *fp;
char ch; int sz = sizeof(struct student);
fp = fopen("data.dat", "wb"); if (fp == NULL) { puts("File Error"); exit(1); }
do { printf("Enter student name:"); gets(stud.name); printf("Enter student ball:"); scanf("%d", &stud.ball); fflush(stdin); /* очищення буферу вводу */ fwrite(&stud, sz, 1, fp);
printf("Enter next student? (y/n):"); ch = getch(); } while (ch!= 'n');
fclose(fp);
} Примітка. Функція fflush(stdin) виконує очищення буферу вводу після використання функції gets() для введення рядків. Приклад 5. Вивести на екран та розрахувати середній бал студентів групи. Данні зберігаються у файлі як структура: ім’я та прізвище студента(20 символів), оцінка (ціле число). #include <stdio.h>
void main() { struct student { char name[21]; int ball; } stud;
FILE *fp; float srball = 0; int count = 0, sz = sizeof(struct student);
fp = fopen("data.dat", "rb"); if (fp == NULL) { puts("File error"); exit(1); }
while (fread(&stud, sz, 1, fp) == 1) { srball += stud.ball; count++;
printf("%s: %d\n", stud.name, stud.ball); }
fclose(fp);
if (count!= 0) { srball /= count; printf("Average: %2.2f", srball); } else { puts(“No records in file”); }
}
Самостійно: розробити програми. 1. Визначити кількість рядків у текстовому файлі. 2. Вивести текстовий файл на екран. 3. Записати у текстовий файл власні ім’я та прізвище. 4. Записати у бінарний файл масив з 10 елементів. 5. Вивести з бінарного файлу елементи масиву. 6. Визначити середнє значення елементів масиву, що зберігаються у файлі. Рекомендована література 1. Керниган Б., Ритчи Д. Язык программирования Си. Пер. с англ., 3-е изд., испр. — СПб.: "Невский Диалект", 2001. - 352 с. 2. Болски М.И. Язык программирования Си. Справочник: пер. с англ. – М.: Радио и связь, 1988. – 96 с. 3. Подбельский В.В., Фомин С.С. Программирование на языке Си: Учеб. пособие. – 2 доп. изд. – М.: Финансы и статистика, 2004. 4. Давыдов В.Г. Программирование и основы алгоритмизации: Учеб. пособие/В.Г. Давыдов. — М.: Высш. шк., 2003. — 447 с. 5. С/С++. Структурное программирование: Практикум. / Т.А. Павловская, Ю.А. Щупак. – СПб: Питер, 2003. – 240 с. 6. Шилдт Г. Полный справочник по C. Издательство: Вильямс, 2007. – 704 с. 7. Дейтел Х.М., Дейтел П.Дж. Как программировать на C. Издательство: Бином-Пресс, 2006 г. – 912 с. 8. Голуб А.И., Правила программирования на Си и Си++. М.: 2001. – 241 с. Зміст
Цільова настанова. 3 Лекція 1. Алгоритми. 4 Лекція 2. Введення до мови С. 14 Лекція 3. Введення до мови С – реалізація основних Лекція 4. Цикли. 24 Лекція 5. Масиви. 28 Лекція 6. Рядки. 36 Лекція 7. Структури. 40 Лекція 8. Функції. 43 Лекція 9-10. Робота з файлами. 49 Рекомендована література. 58
Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 255; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |