Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Логічні мови програмування

Мови програмування для Інтернету

Скріпт-мови, HTML, Perl, Java.

PL/1, Prolog, LISP, Forth

 

Процес вивчення і практичного засвоєння програмування можна розділити на 3 етапи:

  1. вивчення методів побудови обчислювальних алгоритмів;
  2. вивчення мови програмування;
  3. вивчення і практичне засвоєння конкретної системи програмування.

 

Питання першої частини можна розглядати при вивченні розділу «алгоритмізація».

У розділі базового курсу «Введення до програмування» необхідно продовжувати ту ж структурну лінію, що була закладена в алгоритмічному розділі. Тому при виборі мови програмування варто віддавати перевагу мовам структурного програмування, найбільш придатним з них для навчання є Паскаль.

Процес програмування поділяються на 3 етапи:

1. складання алгоритму рішення задачі;

2. складання програми мовою програмування;

3. налагодження і тестування програми.

У кожній мові програмування існує своя концепція типів даних, своя система типів. Однак у будь-яку мову входить мінімально-необхідний набір основних типів даних, до якого відносяться: цілий, дійсний, логічний і символьний. З типом величини зв'язані чотири його характеристики:

1. множина припустимих значень;

2. множина операцій над даними;

3. множина функцій, визначених над даними цього типу;

4. множина визначених відношень.

З методичної точки зору знайомство учнів з типами величин краще розподілити на окремі уроки і вводити нові типи поступово, по мірі необхідності, в наступній послідовності: Integer, Real, Сhar, Boolean. Наприклад, після знайомства з цілим типом даних і розв’язування деякої кількості задач, вчитель змінює умову задачі таким чином, щоб учні зіштовхнулися з проблемною ситуацією: розв’язати дану задачу для діапазону цілих чисел не можливо. Вчитель вводить поняття типу даних Real.

Не слід поспішати з знайомством характеристик логічного типу. Введення нового типу повинно викликатися практичною необхідністю, тобто алгоритмом розв’язування конкретної задачі.

Не слід забувати, що існує розширення типів даних. Наприклад, знайомство з типами LongInt, ShortInt, Byte повинно йти на інтуїтивному рівні під час розв’язування задач. При розв’язуванні задач на знаходження факторіалу натурального числа, учні зіштовхуються з проблемою, коли задається двозначне натуральне число діапазону цілих чисел недостатньо – вводимо розширення цілого типу даних.

На протязі цих уроків учні можуть складати таблицю, в яку заносяться характеристики різних типів даних. Спочатку учні користуються таблицею при розв’язуванні задач, поступово інформація відкладається в їх пам’яті і необхідність в таблиці відпадає.

 

Тип Операції Функції Відношення
цілий      
дійсний      
логічний      
символьний      

 

Типи констант визначаються по контексту (за формою запису в тексті), а типи змінних встановлюються при описі змінних.

 

Інший варіант класифікації даних: за структурою. Дані поділяються на прості і структуровані. Для простих величин (їх ще називають скалярними) справедливе твердження: одна величина – одне значення. Для структурованого: одна величина – декілька значень. До структурованих величин відносяться: масиви, множини, рядки, файли, записи. У розділі «Введення до програмування» вивчають прості величини, масиви, рядки, інші типи – для поглибленного вивчення матеріалу.

Дії над величинами, обумовлені алгоритмом, ґрунтуються на наступній ієрархії понять: операція – вираз – команда (оператор) – система команд.

Операція – найпростіша закінчена дія над даними.

Вираз – запис в алгоритмі, що визначає послідовність операцій для обчислення деякої величини.

Команда – розпорядження виконавцю виконати деяку закінчену дію.

У мовах програмування строго визначені правила запису операцій, виразів, команд. Ці правила складають синтаксис мови.

Вузлові поняття програмування: змінна й оператор присвоювання.

Процес розв’язування задачі – це процес послідовної зміни значень змінних. Змінна одержує шуканий результат у процесі присвоювання. На рівні машинних команд присвоювання – це занесення в комірку пам’яті, що відведена для змінної, визначені значення в результаті виконання команди. До таких команд відносяться: присвоювання, процедура введення даних і передача параметрів підпрограмам.

Досвід показує, що в багатьох випадках нерозуміння програмування деякими учнями походить від нерозуміння змісту та механізму дії операції присвоювання. Тому особливу увагу треба звертати на це питання.

<Змінна>:= <вираз>

Механізм дії:

1. обчислити значення виразу;

2.присвоїти (покласти) отримане значення змінній.

 

Звернути увагу учнів, що дана команда виконується справа наліво.

Не можна плутати з математичною рівністю. Знак := - читається як присвоїти, а не дорівнює.

Далі обов’язково слід пояснити зміст команди:

Х:= Х + 1

Пояснити задачу обміну значеннями двох змінних.

x:=y;

y:=z;

z:=x

 

Під введенням у програмуванні розуміється процес передачі даних із зовнішнього пристрою до оперативної пам'яті. По команді введення робота процесора переривається і відбувається чекання дій користувача; користувач набирає на клавіатурі дані і натискає <Enter>; значення, які ввелися присвоюються змінним.

Для візуалізації процесів, що відбуваються усередині комп'ютера при виконанні даної команди можна показати на схемі

 

 


Ефективним методичним засобом, що дозволяє досягти розуміння програмування, є ручне трасування алгоритмів.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Загальні питання | Вивчення мов програмування
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-05; Просмотров: 553; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.