Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Загальні характеристики шрифтів для електронних видань

· Tahoma дуже компактний шрифт з літерами середньої ширини, хороший для якихось технічних речей.

· Шрифт Verdana дуже підходить для тексту і має хорошу читаність за рахунок ширини літер і відстані між літерами.

· Arial має свої переваги в читабельності за рахунок висоти літер, але мінус, за рахунок зайвої компактності.

· Trebuchet MS відмінний шрифт, що відрізняється добре збалансованими параметрами.

· Bitstream Vera Sans був доданий лише для того, щоб ми подивилися на відображення цього шрифту, а він є основним шрифтом Linux.

· Lucida Sans - основний шрифт Mac, теж не блищить акуратністю. Але турбуватися немає про що, оскільки в MасOS і у всіх сучасних Unix і Linux дистрибутивах anti-aliasing включений по-замовчуванню, що вельми покращує вид шрифту. Але все одно не потрібно забувати про відповідність: Bitstream Vera Sans більше схожий на Verdana і Trebuchet MS, а Lucida Sans - на Arial.

Стандартні і найбільш оптимальні розміри шрифту для відображення тексту на web-сайтах - 11-16, залежно від шрифту. Якщо текст написаний Verdana або Tahoma, з розміром 11 px читати ще зручно, то Arial вже рябить в очах. Все залежить від сприйняття. Щоб вибрати правильно шрифт, потрібно набрати текст всіма можливими шрифтами і порівняти чисто візуально, змінюючи розміри і відстані між літерами і словами.

Також слід відзначити шрифти:

· Calibri - MS Office шрифт, дуже красивий на погляд більшості, але призначений для відображення з Cleartype згладжуванням, і не дуже дрібним розміром

· Chianti Wgl4 BT, Corbel (anti-aliased), Zurich Wgl4 BT - приємно читається коли згладжений і розмір від 14 px

· Encyclopaedia (anti-aliased) - відмінний шрифт, якщо згладжений, то схожий на Trebuchet MS тільки по ширше і відстані між літерами більше

· Franklin Gothic Medium 13px дуже схожий на Arial 12px - можна використовувати як альтернативу

· Hunky Sans (anti-aliased) - відмінний і читаний шрифт із згладжуванням

· MS Reference Sans Serif - трохи оброблений шрифт Verdana

· MS Sans Serif - теж не поганий шрифт, щось середнє між Arial і Verdana

· PRAGMATICACTT - схожий на Trebuchet MS з деякими колізіями.

· Segoe UI (anti-aliased) – стандартний шрифт Vista, не ідеал, але можна використовувати (тільки згладжений) Vanta Light (anti-aliased) - відмінний шрифт. Дуже добре читається навіть в маленькому розмірі. Важливо приділити увагу висоті рядка. Переважно “стіна” тексту менш читабельна ніж злегка збільшена відстань між рядками.

Існує термінологія, яка дозволяє охарактеризувати кожен певний шрифт за всіма його характеристиками.

Гарнітура шрифту (Type family) - сукупність шрифтів, об'єднаних сумісними стильовими симптомами, хорошими від інших шрифтів, тобто сукупність зображень, об'єднаних загальною вдачею графічної побудови знаків і вирішенням їх елементів.

Зображення (Type face) - набір рядкових і прописних символів, цифр, розділового, спец знаків і символів знаків. Зображення шрифтів будь-якої гарнітури відрізняються колірною насиченістю, пропорціями, контрастністю і нахилом знаків (світле, напівжирне, курсивне або похиле, звичайне, шрифту визначається конфігурацією товщини основних і сполучних вузеньке або обширне).

Насиченість штрихів схожих знаків в різних зображеннях. У рамці однієї гарнітури насиченість може змінюватися від над світлої до над жирної (light - ultra bold).

Пропорції шрифту - показник зміни ширини однойменних знаків в зображеннях однієї гарнітури від над вузьких до над широких. Контрастність один з основних симптомів шрифту, втілений відношенням товщини сполучних штрихів до товщини основних штрихів знаків. Ця межа змінюється від неконтрастних до над контрастних шрифтів.

Кегль - величина шрифту в наборі, визначається в пунктах.

Комплектність (поліграфічний алфавіт) - сукупність всіх знаків, потрібних для складання тексту: рядкових, прописних, цифр, розділового, спец знаків і символів знаків.

Існує ще таке поняття як легкість для читання шрифту, але воно швидше має суб'єктивний характер і залежить не тільки від рис самого шрифту, але і від умов його застосування.

Всі шрифти можна позначати на три основні групи - шрифти із засічками (антиква), без засічок (гротески або рубані) і шрифти вільного стилю.

Шрифти із засічками (антиквенні). Засічки, або серіфи – горизонтальні елементи завершення основних (час від часу сполучних) штрихів мають саму різну форму: прямокутну, зігнуту, дзьобо подібну, односторонню і тому подібне.

Гротески або рубані. Це шрифти без засічок, слабо контрастні або без контрасту.

Шрифти вільного стилю. До них можна віднести декоративні, рукописні, особливі, маркетингові та інші шрифти, які не можна віднести до перших 2 груп.

Кодування і типи шрифтів. Інформація, включаючи текстову, зберігається в комп'ютері у вигляді двійкових кількостей (кодів). База кодових таблиць це ASCII - Південноамериканський Звичайний Код для Обміну Інформацією. Код ASCII спочатку вважався семи бітовим і включав символи з кодами 32 - 128, кодам 0 - 31 відповідали не відбивані, казенні символи-команди, типу код 10 - "переклад рядка" і тому подібне. Для відображення символів державних алфавітів, псевдографіки і інших службових символів таблиця ASCII-коду була розширена до 8 бітів, код, що вийшов, почав іменуватися "розширеним ASCII-кодом". Залежно від складу знаків, включених у верхню частину кодової таблиці (128 - 255), і їх розташування розрізняють кодові таблиці для різних систем і національних мов. Кодові таблиці ідентифікуються назвою і номером, наприклад – Windows-1251, Koi-8, Dos-866 і тому подібне.

При роботі в графічному режимі, кожен текстовий знак промальовувався на екрані монітора по пиксельно, "по крапках". Шрифтом якраз і уточнюється залежність між відповідними кодами таблиці і зовнішнім виглядом знаку. У різних шрифтах один і той же код, наприклад 6510, відповідає різним зображенням символу "A".

Для того, щоб текстовий документ, приготований на одному комп'ютері, міг бути прочитаний і оброблений на іншому, необхідне або використання однієї і тієї ж кодової таблиці, або перекодування документа. Для забезпечення схожого виду представлення документа на різних машинках, необхідна наявність на цих комп’ютерах одного і того ж набору шрифтів.

Зараз прийнятий ще один стандарт кодування Unicode, розроблений Консорціумом Unicode для визначення символів незалежно від державного пристосування. Цей стандарт використовує 16-бітове кодування символів (на відміну від 8-бітового в ASCII). Це дозволяє визначити 65536 різних символів (у ASCII- 256), що як виявився необхідним для всіх наявних мов, математичних, службових символів і інших знаків. З часом до стандарту Unicode додалися властивості іншого стандарту - ISO 10646. Всі індекси в стандарті розділені на групи і сторінки, по 256 символів в будь-якій, причому частина індексного місця залишена для майбутнього розвитку. 1 і 256 індексів повністю сумісні з еталоном ASCII. Unicode має достатньо відмінні можливості, тому при створенні своїх шрифтів має сенс стежити за їх співвідношенням вимогам цього стандарту.

За технологією "внутрішньої будови" комп'ютерні шрифти діляться на три типи: растрові (bitmap-шрифти), векторні і контурні. Перші два типи, через свою специфіку, не представляють особливого ентузіазму для WEB-дизайнера. Детальніше зупинимося на розгляді контурних шрифтів. Час від часу їх також називають векторними зважаючи на спосіб їх "внутрішньої" будови. У цьому типі шрифту відбувається опис тільки контуру (межі) символу. Для опису кривих, що обкреслюють контур знаку, використовують розбиття кривої (або ламаної) смуги на окремі ділянки і апроксимацію фрагментів кривих, що вийшли, поліномами другого (Truetype шрифти) або третього (Postscript шрифти) ступеня.

Truetype шрифти. Як вже було сказано вище, залежно від ступеня апроксимаційного полінома розрізняють два типи контурних шрифтів. Truetype шрифти (іноді їх називають Тип 2) використовують для формування контуру символу криві 2 біля. Кожна ділянка контуру символу характеризується, або задається 2-ма крапками (межами ділянки) і напрямом лінії на кожній з меж. Частенько для завдання напряму використовується 3-тя крапка, лежача на перетині дотичних до кривій на її кінцях.

Postscript шрифти. Шрифт у форматі Postscript, або Типу 1, відрізняється від Truetype основним чином тим, що контур будується з кривої третього, а не другого біля, званих іноді кривими Безье. Використання кривих вищого порядку обумовлює основні переваги Postscript шрифтів перед Truetype. За рахунок найбільшої кількості мір свободи PostScript-лінія не має зламів в точках сполучення фрагментів, тоді як для Truetype більший або найменший перелом в точці стикування двох частин є майже неминучим злом. Символи Postscript шрифту є гладкими, ніж Truetype.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Вибір шрифтів для електронних видань | Тексту для читання з екрана монітору
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-05; Просмотров: 1259; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.