Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Компоненти електронного навчання




Рішення для електронного навчання може включати такі компоненти:

Мета навчання. Співпрацівники мають отримувати нові знання. Вони повинні оновлювати свої навики. За допомогою електронного навчання компанії можуть пропонувати співпрацівникам багатий вміст при мінімальних витратах.

Створення вмісту. Для максимального підвищення ефективності навчання вміст потрібно зберігати і використовувати блоками або модулями. Ці модулі зберігають у базі даних і динамічно використовують для створення навчальних матеріалів. Це дає змогу багато разів використовувати потрібну інформацію. Багатократне використовування вмісту знижує вартість розроблення відповідних навчальних матеріалів, скорочує час розроблення і дає змогу адаптувати вміст до конкретної аудиторії. Модульність дає можливість легше і швидше оновлювати вміст розподіленого згідно з навчальними програмами багатьох уроків.

Оцінка і управління. Використовуючи необхідні засоби управління, керівники можуть виявляти ніші у знаннях і оцінювати рівні знань співпрацівників, а також розробляти для них індивідуальні плани підготовки. Ці засоби дають змогу розробити процес оцінки знань і профілі користувачів, зберегти історію навчання, розробити систему іспитів і скласти навчальну програму для конкретної ситуації. За допомогою таких засобів керівники можуть оптимізувати використовування трудових ресурсів і отримати перевагу над конкурентами.

Використовування технологій. Компанії розробляють технологічний план, що визначає найефективніші канали навчання: електронні тексти, співпраця в реальному часі, віртуальні лабораторії, інтерактивні мультимедійні засоби, “вміст на вимогу”, відеоконференції, широкомовне відео, імітаційні програми.

Система електронного навчання включає програмне й апаратне рішення, передбачає наявність спеціальної бази даних, де міститься навчальний контент (уроки, тести), і системи моніторингу навчання.

Будь-яка система корпоративного електронного навчання передбачає наявність стандартних модулів, які можуть використовуватися в різних комбінаціях, зокрема:

1. Система управління навчанням LMS (Learning Management System).

2. Електронні курси – навчальний контент.

3. Засоби розроблення навчального контенту (Authoring Tools).

4. Система управління навчальним контентом.

5. Система обміну інформацією.

За допомогою засобів розроблення навчального контенту створюють навчальні матеріали і тести, які потім поміщають до бази даних системи управління навчанням. Через неї слухачі отримують доступ до навчальних матеріалів. Система обміну інформацією дає змогу учням, викладачам, експертам та іншим учасникам навчального процесу обмінюватися інформацією між собою як у режимі реального часу (синхронно) так і асинхронно. Веб-інтерфейс системи управління навчанням, зазвичай, будується на основі засобів управління контентом. Навчальний контент може бути статичним (HTML сторінки, тексти) та інтерактивним, з елементами анімації і голосовим супроводом. Для створення статичного контенту можна використовувати стандартні редактори, такі як Microsoft Word. Інтерактивний контент створюють за допомогою спеціальних програмних продуктів. Модуль обміну інформацією системи E-learning дає можливість реалізувати такі функції (залежно від обраного програмного забезпечення):

♦ Асинхронне спілкування – форуми, дошки оголошень, електронна пошта.

♦ Синхронне спілкування – голосовий і комп’ютерний чат, відеоконференції, спільне використовування програмних продуктів, віртуальна аудиторія.

Система управління навчанням LMS слугує фундаментом для побудови всього процесу електронного навчання в організації. У ній реєструється ім’я користувача, пройдені ним курси, час початку і закінчення навчання, кількість отриманих балів під час тестування. Вона слугує оболонкою доступу користувачів до вмісту навчальних програм і курсів, дає змогу отримувати оперативну оцінку знань і навиків кожного окремого співпрацівника, і забезпечувати ефективний контроль процесу навчання організації. LMS включає підсистему тестування й аналітичної звітності, що дає можливість оцінювати й аналізувати ступінь професійної придатності співпрацівників, а також інтеграцію із зовнішніми інформаційними системами (наприклад, зі системою кадрового обліку).

Варто пам’ятати, що існують міжнародні стандарти обміну електронними навчальними матеріалами (AICC, SCORM тощо), і всі продукти електронного навчання створюють на основі одного з цих стандартів. Отже, усі перераховані модулі системи електронного навчання мають підтримувати один і той же стандарт, інакше доведеться змінити один з компонентів системи через неможливість їх спільного використовування. Водночас LMS є лише платформою без контенту – тобто навчальних курсів; її можна порівняти з книжковою полицею без книг.

Під час створення корпоративної системи електронного навчання можна або розробляти курс самостійно, або доручити розроблення фахівцям, або купити готові (типові) курси. Загальновизнаний експерт у сфері електронного навчання Брендон Хол (Brandon Hall) вважає, що там, де це можливо, найоптимальнішим рішенням є купівля вже готового рішення. По-перше, це дешевше. По-друге, значно менший ризик отримання поганого продукту, оскільки розроблення електронного курсу – дуже складний і працемісткий процес. І по-третє, це вимагає значно менше зусиль і засобів, зокрема, якщо курси фізично знаходяться на сервері постачальника. Незважаючи на поширену думку про те, що електронне навчання, в основному, спрямоване на відпрацьовування IT-навиків, статистика свідчить про зворотне. Найцікавішими галузями знань є:

— менеджмент,

— бізнес-комунікації,

— управління проектами,

— управління знаннями,

— робота в команді.

Створення курсів власними зусиллями не завжди виправдане. Це може коштувати досить дорого і потребуватиме певних зусиль від людей, залучених до цього процесу, а також нових навиків для їх створення. Хоча на ринку й існує багато інструментів для створення курсів (authoring tools), вони не в змозі забезпечити той рівень якості, методично грамотний дизайн, і задіювати всі можливості електронного навчання, що надають повноцінні симуляції. Проте, це може бути виправдане, коли існує необхідність створення вузькоспеціалізованого курсу, в якому треба передати знання і навики, необхідні лише для цієї конкретної компанії.

Продукти, що дають змогу створювати навчальні матеріали (Authoring Tools), також досить різноманітні, причому прикладами найпростіших програм такого роду є Word, Excel, PowerPoint, тобто будьякі сучасні редактори. Із спеціалізованих західних програм можна назвати Macromedia Director, Macromedia Flash, Toolbook Instructor, IBM Knowledge Producer, Trivantis Lectora і Lotus LMS Publishing & Authoring Tools.

Система управління навчальним контентом – це модуль, що дає змогу гнучко компонувати навчальні програми і створювати нові курси на основі тих, що є в наявності.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 457; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.