КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Екзекутивність
Індивідуалізм Роль української ментальності у розвитку підприємництва Український індивідуалізм не діяльнісно-активний, а споглядацько-інтроспективний. Без наявності інтенціональності (внутрішньої спрямованості), без агресії та напористості. Індивідуалізм за своїм змістом нагадує мрійливе забуття поета, який заглиблений у свої переживання і безсторонньо споглядає красу природи. Інтроспективність є тим, що відрізняє український індивідуалізм від американського і західного. Спостереження за власними почуттями, емоціями, внутрішнім світом вказує на рефлексивність. Європейська рефлексивність пов'язана з діловою комунікацією. Рефлексивне начало в українському індивідуалізмі спрямоване на близьких, рідних, друзів, мале референтне коло однодумців. Така природна самодостатність спонукає до автономності, незалежності, навіть до ізоляції від суспільства. Обмеження комунікації, центрація на власних емоціях, переживаннях з часом переростають у справжній егоцентризм. Зовнішній світ, який не стосується його потреб та інтересів - є нуль, небуття. І якщо найближче оточення (батьки, друзі) ще мають шанси на взаєморозуміння, то будь-хто інший, чужий, незнайомий уже не сприймається як рівний і важливий. Український індивідуалізм не є стратегією боротьби та подолання перешкод; це індивідуалізм розмежування інтересів і поступків, індивідуалізм самозамкненості та ізольованості. Негативні сторони українського індивідуалізму: ü емотивність – здатність до проявлення спонтанних емоційних проявів (агресивних, тривожних, захисних ін., які виникають на основі складних безумовних рефлексів) при послабленій діяльності кори головного мозку; ü сугестивність – здатність до навіюванні та наслідуванні; схильність до нестійкої поведінки з незначного приводу, панічних настроїв, що актуалізує швидку адаптації (у негативному розумінні - примирення, підкорення, звикання). Сегустія (лат. навіюю, раджу) – спрямований вплив на свідомість і поведінку людини або групи людей з метою створення у неї певного психічного стану або спонукання до певних дій.
Під впливом навіювання у людини знижується усвідомленість сприйманої інформації і критичне ставлення до неї, вона починає діяти всупереч своїм знанням, переконанням, намірам і звичкам. Екзекутивність не є абсолютним синонімом жіночості й жіночого начала, це не прояв психології тільки жіночої статі. Спостерігаємо екзекутивність і в чоловічої частини населення, зокрема, це досить типове явище в українській психокультурі. Екзекутивна психокультура корелює з репродуктивно-відтворювальним, а не творчим началом. Екзекутивний психотип завжди добрий імітатор, наслідувач. Екзекутивність виявляє себе через виконавську, обслуговувальну активність, центрується на поточних інтересах і потребах, на деталізації (як правило, естетичній). У національному менталітеті українців сформувався сакралізований образ жінки. Жінка-матір могла б претендувати навіть на статус своєрідного протобожества: про неї складали пісні й вірші, оспівували її образ у билинах і думах, з нею йшли на смерть і поверталися до мирної праці. Архетип рідної матері-Землі, України-неньки асоціювався і з певним психологічним простором: свободою, миром, злагодою і любов'ю, тим рідним затишком, у якому можна перепочити після тривалих життєвих випробувань. Забезпечення стратегічних інтересів - справа чоловіків. Та насправді, сильна українська жінка здатна перебрати на себе роль гаранта стратегічних інтересів, керуючи й маніпулюючи слабким і безвольним чоловіком. Робить вона це, звичайно, на жіночий лад: не порушуючи узвичаєне середовища, з гнучкістю і наполегливістю, без зайвої революційності. Нібито щось відбувається, але нічого не змінюється. По-іншому й не може бути в соціумі, де жінки виконують і роль чоловіків, і свою власну, а самі чоловіки розглядають себе як органічну ланку затишку, створеного жінкою. Жіноподібний чоловік не звик обирати чітку лінію поведінки, а приймаючи рішення, завжди вагається: він довго зважує і перебирає різні варіанти, намагається їх комбінувати. Врешті-решт ухвалюється колективне рішення або знов-таки залучається жінка, яка і тут виявляє себе носієм інтенціональності. Чоловіча екзекутивність має і величезну кількість позитивів, головний серед яких — позитивна мотивація та витривалість щодо рутинної праці. Суспільство отримує добру можливість для розвитку, наприклад, сільського господарства, де здавна цінувалися жіноча витривалість, терпіння (чого немає у росіян). Чоловіча екзекутивність нейтралізує руйнівні деструктивні прояви психокультури: агресивність, войовничість, жорстокість, ненависть, холоднокровність тощо. Екзекутивна вдача, схильність вагатися під впливом щонайменшого зовнішнього стимулу, відтворює психологічний хамелеонізм, непослідовність і мінливість. Така людина ніби має нескінченну множину масок і здатна перевтілюватись у різні образи. Вона легко порушує обіцянки, зраджує, змінює плани, тікаючи, під тиском обставин. Сьогодні в Україні спостерігаємо типово екзекутивну реакцію на внутрішні соц.-економічні та політичні проблеми. Багато чоловіків, рятуючи себе і свої сім'ї від наслідків безробіття та економічного хаосу (і тут їх можна зрозуміти), кинулися шукати щастя за кордоном: хтось подався у знамениті «човники», хтось - на сільгоспроботи у Польщу, Грецію, Португалію, Італію. Сита Європа отримала безліч прибиральниць, нань, водіїв, кухарів, чорноробів та повій з України. Щиро співчуваємо цим сімейним патріотам, їхній людській витривалості, але не можемо зрозуміти, невже шукати на чужій землі рай легше, ніж створити свій? Чому жіноча слабкість, зоологічна природа перемагає національну гідність?
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 2748; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |