Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Конструювання корсетних виробів




Загальні відомості про корсетні вироби

До корсетних виробів відносяться предмети одягу, які служать для формування окремих ділянок жіночого тіла при деформації м’яких його тканин. Так, бюстгальтер визначає форму та положення грудних залоз, напівкорсет зменшує випуклість живота і формує ділянки стегон та сідниць, грація формує плавні силуетні лінії фігури в цілому.

За допомогою корсетних виробів можна підкреслити красу природніх форм жіночого тіло, або надати фігурі бажаних пропорцій і форму окремим її ділянкам. Правильно підібрані сучасні корсетні вироби не заважають рухам, не порушують функції кровоносної та лімфатичної систем, органів дихання та травлення, тобто є гігієнічними. В цьому є істотна відмінність їх від корсетів, які застосовувалися в жіночому одязі раніше.

Вплив корсетних виробів на розміри, форму і осанку фігури.

Виявлено, що корсетні вироби здійснюють помітний вплив на поставу людини. Для вивчення деформації і зміни постави тіла жінки проводилася фотозйомка оголеної фігури людини та в корсетному виробі. Порівняльний аналіз отриманої інформації показав, що відбуваються наступні зміни:

· постава стає більш випрямленою;

· центр ваги відхиляється назад приблизно на 1,0см;

· шийний лордоз і грудний кіфоз - зменшується, поперековий лордоз ті крижний кіфоз – збільшуються;

· загострена чашка бюстгальтеру сприяє збільшенню розміру фігури ОгIII більшою мірою ніж тупа.

· від форми бюстгальтеру залежать значення Цг та Вг

У відповідності до експериментальних даних бюстгальтер може сприяти збільшенню ОгIII до 4,5см.

Поясні корсетні вироби деформують та зсувають підшкірні тканини вгору вище лінії талії і вниз - на ділянці під сідничної склади. При цьому зменшуються От, Об, а відповідно до них і всі діаметри. От зменшується в середньому на 2,6 см (3,2%), Об – на 2,2см (2,1%). Найбільша деформація виникає на ділянках тіла з максимальною кривизною, так як тут виникає максимальне тиснення. До таких ділянок відносяться бокова поверхня стегна (до 13,2%). Найменше деформується ділянка живота – 0,7%. Зменшення деформації тіла на ділянці живота сприяє акту дихання на цій ділянці.

Відповідність розміру виробу фігурі визначається шляхом візуального огляду з урахуванням самопочуття людини. Перед тим, як було запропоновано величини максимального звуження розмірів корсетних виробів було проведено спеціальні дослідження по визначення тиснення корсетних виробів на тіло людини. Допустимий тиск з боку корсетних виробів не повинен перевищувати тиск крові в капілярах.

Для білизняних трикотажних виробів – до 3мм рт. стовпа;

Для взуття - до 8 мм рт.стовпа;

Для корсетних виробів поясної групи

з еластичних матеріалів - до16 мм рт. стовпа.

 

Сучасна класифікація корсетних виробів

Сучасний асортимент корсетних виробів дуже великий, він включає в себе значну кількість різних за призначенням, конструкцією, видами матеріалів та іншими ознаками виробів. Корсетні вироби відносять до групи жіночих білизняних виробів.

Корсетні вироби відносять до групи жіночих білизняних виробів.

За призначенням існує наступна класифікація корсетних виробів

 

 

Корсетні вироби загального призначення за віковою ознакою мають наступну класифікацію.

 

За видами матеріалів корсетні вироби відповідно ГОСТ 29097-91 „Изделия корсетные. Общие технические условия” корсетні вироби бувають:

· з нееластичних матеріалів;

· з нееластичних матеріалів з вставками, які забезпечують розтяжність

· з еластичного трикотажного полотна.

За складом матеріалів корсетні вироби відповідно бувають:

· з бавовняних, шовкових та лляних тканин;

· з синтетичних тканин;

· комбінованими з тканин з еластичними матеріалами.

За сезоном розрізняють корсетні вироби:

· зимові;

· літні;

· міжсезонні

Класифікація корсетних виробів за формотворними ділянками має наступний вигляд

До бюстгальтерної групи належать (рисунок 1):

· бюстгальтер (1а);

· напівграція (1б);

· бюстгальтер – комбінація (1в).

 

а б в

Рисунок 1 – Види корсетних виробів бюстгальтерної групи

 

Слово бюстгальтер походить від німецького Bustenhalter, що буквально означає „бюстопідтримувач”. Він з’явився в Росії на початку ХХ ст. Спочатку він так і називався – бюстопідтримувач. В кінці двадцятих - на початку тридцятих років було віддано перевагу іноземній назві, очевидне із-за інтимного призначення цієї деталі туалету.

Бюстгальтер перейшов у ХХ сторіччя як трансформований корсет, проти якого виступали лікарі. Свою роль відіграла активна емансипація та Перша світова війна. Жінки вже не могли дозволити собі втрачати свідомість від корсету, який стискав тіло. Їх одяг став більш практичним. В 1903 році лікар Гош Саро розробив гігієнічний корсет, який не стискав груди та шлунок, а спирався лише на нижню частину тулуба. Вона ж запропонувала носити бюстгальтер.

Перший бюстгальтер з відкритою спинкою був запатентований американкою Мері Ф. Джекобс в 1914 році. Модель складалася з двох трапецієподібні кусків тканини і вузьких бретельок на плечах з зав’язками ззаду.

В середині двадцятих – тридцятих років минулого сторіччя корсетні фірми почали промислове виробництво бюстгальтерів на каркасах (кісточках) з різним розмірами чашок, які пристьобувалися. В цей же час в європейській традиції для позначання бюстгальтеру стали використовувати слово bra. Тоді ж з’явилися бюстгальтери без бретельок, які були особливо популярними в п’ятдесяті роки, коли в моду увійшли сукні з відкритими плечами.

В сорокові роки ввели поролонові прокладки для підтримки форми чашки бюстгальтеру - прообраз сучасного пуш-ап.

В п’ятдесяті роки почали випускати бюстгальтери для підлітків.

В шістдесяті з’явилися еластичні бюстгальтери з лайкрою, які забезпечували ідеальне облягання та зберігали свободу та комфорт. Процентне співвідношення лайкри в звичайних виробах – не більше 25%, в медичних - біля 40%.

В сімдесяті роки були винайдені бюстгальтери з термопластичних тканин та трикотажу, які були зроблені з одного куска та отримували форму необхідного розміру на спеціальному манекені. В 1964 році канадська компанія спроектувала бюстгальтер вондербра, який піднімав груди доверху, подібно корсету. Вондербра увійшли в моду з 1994 році одночасно з модою на імплантовані груди.

 

Характеристика сучасних видів бюстгальтерів

Бюстгальтер – корсетний виріб, призначений для формування та фіксації грудних залоз в бажаному положенні, а також формування грудної ділянки фігури в залежності від моди, розміру, форми грудної залози і грудної клітини. Бюстгальтер сьогодні являє собою достатньо складну конструкцію. Наприклад бюстгальтер пуш-ап складається з 40 елементів. Якщо його демонтувати, то можна виявити гумові, губчасті, пластикові, металеві деталі, не кажучи вже про деталі з тканини та трикотажу. Сучасний асортимент бюстгальтерної групи дуже великий та включає в себе значну кількість різних по конструкції виробів. Сьогодні виділяють наступні основні типи бюстгальтерів:

  • Кроєний. Конструкція створюється за допомогою побудови розгорток.
  • Литий (некроєнний, суцільнокроєний). Ця форма менш за все стискає груди, і найбільш оптимально підходить для занять спортом та відпочинку. Використовується в домашньому одязі, як самостійний елемент.

 

 

Рисунок 2- Типова модель литого (некроєнного) бюстгальтеру

  • Корзинопобідний. Особлива форма, яка дозволяє створити додатковий об’єм навіть дуже маленьким та плоским грудям;
  • Структурований (з різними функціональними зонами і конструкти- вами). Форма забезпечує підвищену надійність та підтримує грудні залози за рахунок чітко обґрунтованій структурі зон з заданими властивостями.

Сьогодні розрізняють такі форми бюстгальтерів:

Класичний бюстгальтер (рис. 3) Full Cup Bra – повний закритий бюстгальтер призначений для формування та підтримки грудних залоз, з закритою чашкою (верхня і нижня чашка майже однакові по висоті). Такий бюстгальтер не одягнеш під глибоке декольте, але він повинен бути в гардеробі кожної жінки, так як це найбільш зручний вид даної білизни. Для жінок з великим бюстом класичний бюстгальтер не має альтернативи.

 

 

Рисунок 3- Типова модель класичного бюстгальтеру

Балонет (ballonet) (рис. 4) – бюстгальтер з широким відкритим декольте, з широко розставленими бретелями. Назва походить від слова «балкон». Чашка підтримує груди знизу злегка їх підіймаючи. Такий бюстгальтер практично повністю відкриває декольте. Замість верхньої деталі чашки може бути лише тонка смужка.

 

 

Рисунок 4- Типова модель бюстгальтеру „балонет”

Бра сьєр (рис. 5)– відкритий бюстгальтер з формою подібною до прямокутника;Бра сьєр — підходить для глибокого декольте. Такий бюстгальтер ледве прикриває соски. При цьому він злегка здавлює груди, і їх виступаюча частина здається ще більш пишною.

 

 

Рисунок 5- Типова модель бюстгальтеру бра сьєр”

Коробей (korbey) (рис.6) – відкритий бюстгальтер,але з більш вузьким декольте, ніж у балонету. Його верхня чашка значно менша за нижню. Підходить для одягу з не дуже глибоким вирізом декольте.

 

Рисунок 6- Типова бюстгальтеру коробей”

Стреплес бра (strapless Bra). Модель зі з’ємними бретельками. Він підходить для тих, хто любить вечірні сукні з оголеними плечами. Рекомендується для дівчат і жінок з невеликим бюстом –для малої групи розмірів. Великий об’єм без бретельок не утримаєш.

Анжеілка — нею може стати і корбей, і балконет, і бра сьєр при умови, що бретельки будуть відстьобуватися і, відповідно, починаються в максимально крайніх бокових точках чашок. Такий бюстгальтер підтримує груди знизу

Пуш-ап (push-up) ( рис. 7) - бюстгальтер на каркасах (кісточках) з чашечками, які надають додатковий об’єм, за рахунок прокладок з тканини, поролону, силікону (вони менші, ніж у вондербра, але товщі). Вставки мають специфічну текстуру, яка призначена при піднімати та закругляти груди, візуально збільшувати її на один розмір. Підходить володаркам невеликих грудей та тим в кого бюст несиметричний.

 

Рисунок 7- Типова модель бюстгальтеру пуш-ап”

 

Вондербра (англ. Wonder - чудо, bra - бюстгальтер) – це тип бюстгальтерів з чашечками на поролоновий або силіконовій прокладках в нижній і боковій частинах. Дизайн винайдено канадською компанією „Сара Лі Інтимейтс” в 1964 році. Вондербра - це бюстгальтер, який призваний підтримувати груди не лише знизу, але й з боків. Тому бретелька зміщена в сторону центра важкості. А внизу чашки є „кишеньки” для того, щоб можна було засунути туди підтримуючу (і збільшуючу) груди вставку.

З дубльованою чашкою (рис.6)

Бюстгальтер – корзина (рис.8) –тип конструкції, в якій бокова частина чашка суцільно кроєна з бретелями, що забезпечує добру підтримку, робить фігуру стрункішою і моделює груди;

 

 

Рисунок 8- Типова модель бюстгальтеру-корзина

Формуючий (forming) спеціальний крій бюстгальтерів з матеріалів з особливими властивостями, які зорово зменшують груди;

З м’якою чашкою (

Спорт (sport) – модель бюстгальтеру з характерним хрестом на спинці та застібкою спереду. Виготовляється з м’яких еластичних тканин, які не заважають рухатися.

Термопластик – бюстгальтер без швів з гладкого термопластичного матеріалу, котрий добре підтримує груди та щільно прилягає до тіла.

Боді – м’які вироби, які не формують фігуру.

Бюстгальтер на каркасах (кісточках). В таких моделях в нижнє півколо чашки вшиваються жорсткі и пружні дужки, завдяки чому груди чітко фіксуються. Різні стилі бюстгальтерів можуть змінювати форму дужки, яка буває в формі глибокого напівкола, дуги, напівмісяця і так далі в залежності від задач по наданню певної форми груди. Цю ж задачу вирішує форма швів на чашках. Шви розрізняються по напрямку: горизонтальні, діагональні (від середини грудей до плеча), вертикальні и комбіновані, у вигляді літери Т. Бюстгальтери з різним напрямком швів призначені для жінок з різною формою грудей: бюстгальтер с горизонтальним швом буде зручним для дам с конусоподібною (конічною) формою грудей, з вертикальними швами - для грудей вузької форми. Діагональний шов найчастіше всього використовується в бюстгальтерах, які припідіймають груди. Всі бюстгальтери великих розмірів мають на чашечках два перпендикулярні шви, які дозволяють добре підтримувати пишні форми. Такий бюстгальтер підійде під будь-яку модель сукні, крім сукні з декольте.

 

Характеристика сучасних корсетних виробів поясної групи

До поясної групи жіночих корсетних виробів належать:

· пояс для панчох (рис.9а);

· напівкорсет (рис.9 б);

· корсет (рис.9в);

· пояс – труси (рис.9 г);

· пояс – панталони (рис.9д).

 

а б в д

Рисунок 9 – Види корсетних виробів поясної групи

Пояс для панчох (рис. 9а) призначений для кріплення панчохотримачів. Він може бути широким і вузьким, а на фігурі розміщується вище лінії стегон.

Корсет (рис. 9в) і напівкорсет (рис. 9б) призначені для формування нижньої частини фігуру від людини, для ущільнювання і підтримки м’яких тканин живота та сідниць. Відрізняються ці вироби один від одного тим, що верхній край напівкорсету суміщається з лінією талії, а верхній край корсету вище лінії талії на 5-7 см. Корсет – формує спину, сідниці, живіт від Ог4 до під сідничної склади, напівкорсет - лише живіт і сідниці.

Пояс - труси (рис.9д) за призначенням відповідає двом виробам: поясу і трусам. Для кріплення панчох до передньої і задньої деталей виробу пришивають еластичну тасьму з панчохотримачами.

Пояс – панталони, як і пояс-труси може мати панчохотримачі. Довгі „ніжки” виробу добре формують нижню частину торсу і забезпечують плавний перехід до м’яких ділянок стегон. На рисунку 10 надано зображення сучасного корсетного виробу поясної групи – корсету – трусів.

 

 

Рисунок 10 – Типова модель корсету – трусів

 

Характеристика Сучасних корсетних виробів корпусної групи

 

До корпусної групи корсетних виробів належать вироби, що формують торс, грудні залози, сідниці, а саме:

· грація (11а);

· напівграція – спідниця (11г);

· грація-труси (11б);

· грація-панталони (11в).

Призначенням грації (рис. 11а) є формування і фіксація грудних залоз з одночасним формуванням торсу фігури (спини, живота і сідниць). Грація має чашки і закінчується на рівні під сідничної склади. Якщо грація виконується з ластовицею - то це грація - труси, а з довгими „ніжками” - грація – панталони.

Напівграція – спідниця за призначенням відповідає двом виробам: напівграції і нижній спідниці.

 

а б в г

Рисунок 11 – Види корсетних виробів корпусної групи: а – грація, б – грація-труси, в – грація-панталони, г – напівграція

 

Матеріали, які використовують для виготовлення корсетних виробів

 

Розробка моделей корсетних виробів починається з вибору матеріалів і фурнітури. Саме вони диктують вибір конструкції і функціональні характеристики майбутнього виробу.

Для виготовлення корсетних виробів необхідні основні, прокладкові матеріали, підкладка, оздоблювальні матеріали, швейні нитки та різноманітна фурнітура.

До матеріалів, які використовують для виробництва корсетних виробів висуваються наступні вимоги: вони повинні бути красивими, міцними при розтягненні, еластичними і пружними одночасно, міцними при вологому терті, м’якими, мати високі гігієнічні властивості (гігроскопічність, паро- та повітропроникність), повинні добре пратися і стійке фарбування.

Сьогодні для виготовлення корсетних виробів використовують спеціальні корсетні тканини і еластичні матеріали. В якості основних матеріалів використовують бавовняні, змішані, синтетичні тканини, основов’язані, мереживні, еластичні і нееластичні, мереживо різної ширини, вишиті полотна і тканини, рельєфне шиття, гіпюр, еластичні сітки та інше полотна

Корсетні натуральні тканини типу дамаста, дамассе, атласу відрізняються красивою гладкою поверхнею, вони м’які, міцні, мають гарні гігієнічні властивості. Але такі тканини мають і недоліки, а саме: усадку при пранні, обсипальність зрізів. Крім того, корсетні вироби, які виготовлено з таких тканини, не дають вільно рухатися та дихати. Якщо довгий час носити корсетні вироби з таких тканини на тілі з’являються складки.

Еластичні тканини та трикотаж широко застосовуються при виготовленні корсетних виробів сьогодні. Вони мають велику розтяжність (50-100%) і одночасно високу пружність. Виготовленні з таких матеріалів вироби добре формують м’які ділянки тіла жінки і не заважають диханню та руху. В цьому значні переваги цих матеріалів.

Сьогодні створення тканин для білизни починається в хімічних лабораторіях. Саме там з’являються на світ волокна, якість яких може посперечатися навіть з бавовною. Сьогодні створено змішані тканини, в яких невеликі домішки лайкри не порушують гігроскопічність натуральних волокон і в той же час надають виробам еластичність. Еластичні бюстгальтери з лайкрою забезпечують ідеальне облягання і зберігають свободу руху і комфорт. Процентний вміст лайкри в складі матеріалів для корсетних виробів загального призначення складає не більше 25%, медичних – біля 40%.

В наш час з’явилися тканини з новими властивостями. Корсетні вироби з термопластичних матеріалів виконуються з одного куска і набувають необхідну форму на спеціальному манекені. Наприклад термопластична бавовна - це суміш бавовни і мераклона. Вироби з термопластичної бавовни дозволяють підтримувати бажану форму і при цьому мати властивості бавовни.

Використання в корсетних виробах тканин з антибактеріальними властивостями дозволяє лікувати тіло.

Друга група матеріалів, необхідна для корсетних виробів – це підкладкові матеріали. Їх різноманітні види застосовують для досягнення різних цілей:

· для надання додаткової жорсткості деталям,

· для підвищення міцності деталей при їх розтяжності,

· для того, щоб закрити прокладку або жорсткі шви виробів.

В якості підкладки використовують недорогі бавовняні тканини (мадаполам, ситець, батист) та м’які основов’язані трикотажні полотна.

Прокладки використовують в деяких моделях бюстгальтерів, грацій, напвіграцій. Їх прокладають між деталями чашки з основної та підкладкової тканини. Ці матеріали надають додаткову стійкість форми чашки. В якості прокладкових матеріалів використовують найчастіше пенополіуретан (поролон) та силікон товщиною 0,3см, або прикладкові матеріали з просочуванням, що підвищує жорсткість

Особливе місце в прокладкових матеріалах для корсетних виробів займає поролон. Він буває різної товщини і з синтетичним або бавовняним покриттям.

Для покращення зовнішнього вигляду корсетних виробів застосовують оздоблювальні матеріали(мереживо, мереживні трикотажні полотна, вишивку та інше.

Основна особливість матеріалів, які використовуються в корсетних виробах – це еластичність. Різні тканини по різному розтягуються, з різною силою і в різних напрямках. Одні тягнуться в одному напрямку, інші – в двох, деякі матеріали підкладки і прокладок стабільні або з дуже малою розтяжністю.

Для моделей середньої і великої групи розмірів підійдуть більш пружні, щільні і не дуже розтяжні матеріали. А для моделей малої і середньої групи розмірів можна використовувати еластичні матеріали з більш тонкою і рихлою структурою.

В усіх сучасних моделях середня частина поясу має стабільну підкладку. Дуже часто підкладку мають і нижні деталі чашки. В цьому випадку підкладка може бути як еластичною так і стабільною. Це залежить від властивостей основних матеріалів і розміру модель. Прийнято використовувати мало еластичну підкладку для малих і середніх розмірів і стабільну – для великих. Якщо основне полотно дуже еластичне і рихле то підкладка необхідна всім деталям як чашки та і поясу. В цьому випадку використовують еластичну сітку, яка тонка і має середній показник розтяжності.

Велике значення в конструкції та технології виготовлення корсетних виробів має фурнітура. До фурнітури відносятьсякаркаси, гачки, петлі бретелі, тримачі різного виду та призначення, пряжки, ґудзики, тасьми з гачками, застібки - „блискавки”, затискачі – регулятори.

Каркаси (кісточки) мають один з найбільших впливів на конструкцію корсетного виробу. Каркаси бувають різних типів, різної форми, і мають різну товщину перетину. Форма каркаса диктує форму чашки бюстгальтеру, міжрозмірний шаг визначається приростом по овалу чашки від розміру до розміру. Чим більший розмір чашки тим більша товщина каркасу, а це покращує посадку виробу і якість виготовлення.

Гачки, петлі, бретелі, застібки, тримачі і регулятори підбирають вже після того, як буде вирішено, якого типу та форми буде бюстгальтер, якого він розміру з якого матеріалу виготовлений. Рисунок бретелі повинен відповідати рисунку основного матеріалу. Ширина її відповідати тому навантаженню, який буде нести бретель. Тримачі і регулятори підбираються під ширину бретелі.

Кількість гачків залежить від розміру бюстгальтеру. Найменша кількість гачків, які використовують складає для малої групи розмірів – 1 один., для середньої – 2один., а для великої групи розмірів – 2-3 один.

 

Аналіз вихідних даних для побудови первинних креслень деталей корсетних виробів

При конструюванні корсетних виробів для масового виробництва прийнято класифікація і умовне позначення типових фігур жінок, які повністю відрізняються від класифікації і умовного позначення фігур для проектування інших видів одягу. Величини розмірних ознак типових фігур визначаються по таблицям, які складено на підставі даних масових антропометричних вимірів жіночого населення.

Зняття розмірних ознак виконують в трусах і в бюстгальтері, без взуття. Деякі виміри виконують на фігурі без бюстгальтера. Парні розмірні ознаки виконуються лише по правій стороні.

При вимірах жінка повинна стояти прямо, без напруги, голова повинна бути в такому положенні, щоб нижній край зіниці і середина краю зовнішнього слухового проходу були розташовані на одному рівні, руки повинні бути опущені вздовж тіла, п’ятки разом, носки розсунуті. Перед вимірами на тілі людини позначають антропометричні точки. Лінію талії фіксують за допомогою еластичної тасьми.

На рисунку 12 показано місця розташування основних антропометричних точок, які використовуються для знятті основних розмірних ознак для цілей конструювання корсетних виробів

Рисунок 12- Основні антропометричні точки

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 7040; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.206 сек.