Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Алгоритм стиску зображень JPEG

Алгоритм стиску, використовуваний у форматі зберігання зображень JPEG 1) [49],побудований на використанні дискретного косинусного перетворення. Схема стиску в алгоритмі являє собою конвеєр, де дане перетворення - лише одна зі стадій (хоча, можливо, і найважливіша). Опишемо алгоритм, припускаючи, що на вхід дані 24-бітне зображення, значення атрибутів пикселей якого є елементами колірного простору RGB.

1. Переклад у колірний простір YCbCr (докладніше див. лекцію 1). Тут Y - компонента яскравості, Cb і Cr - компоненти кольоровості. Людське око більше чутливе до яскравості, чим до кольору. Тому важливіше зберегти більшу точність при передачі Y, чим при передачі Cb і Cr. Переклад здійснюється по наступній формулі:

зворотний переклад:

2. Субдискретизация компонент кольоровості. Після перекладу в колірний простір YCbCr здійснюється субдискретизация по наступних співвідношеннях: 4:4:4 (відсутність передискретизації), 4:2:2 (компоненти кольоровості міняються через одну по горизонталі), 4:2:0 (компоненти кольоровості міняються через одну по горизонталі; при цьому по вертикалі вони міняються через рядок). Проілюструємо докладніше дані співвідношення на прикладах. Будемо перетворювати блок 4 × 4 пикселя зображення:

1. Y00Cb00Cr00 Y01Cb01Cr01 Y02Cb02Cr02 Y03Cb03Cr03

2. Y10Cb10Cr10 Y11Cb11Cr11 Y12Cb12Cr12 Y13Cb13Cr13

3. Y20Cb20Cr20 Y21Cb21Cr21 Y22Cb22Cr22 Y23Cb23Cr23

4. Y30Cb30Cr30 Y31Cb31Cr31 Y32Cb32Cr32 Y33Cb33Cr33

тоді:

4:4:4. Cубдискретизированный блок буде таким же.

4:2:2. Cубдискретизированный блок буде таким:

Y00Cb00Cr00 Y01Cb00Cr00 Y02Cb02Cr02 Y03Cb02Cr02

Y10Cb10Cr10 Y11Cb10Cr10 Y12Cb12Cr12 Y13Cb12Cr12

Y20Cb20Cr20 Y21Cb20Cr20 Y22Cb22Cr22 Y23Cb22Cr22

Y30Cb30Cr30 Y31Cb30Cr30 Y32Cb32Cr32 Y33Cb32Cr32

4:2:0. Cубдискретизированный блок буде таким:

Y00Cb00Cr00 Y01Cb00Cr00 Y02Cb02Cr02 Y03Cb02Cr02

Y10Cb00Cr00 Y11Cb00Cr00 Y12Cb02Cr02 Y13Cb02Cr02

Y20Cb20Cr20 Y21Cb20Cr20 Y22Cb22Cr22 Y23Cb22Cr22

Y30Cb20Cr20 Y31Cb20Cr20 Y32Cb22Cr22 Y33Cb22Cr22

Надалі компоненти обробляються й зберігаються окремо друг від друга. Таким чином, в останніх двох випадках ми відразу забрали й інформації відповідно. Вибір того або іншого способу передискретизації впливає на зміну ступеня стиску. Очевидно, що при відсутності передискретизації ступінь стиску погіршиться, а при схемі 4:2:0 буде найбільшою. Якщо зображення не ділиться нацело на блоки 4 × 4, то воно доповнюється по безперервності, тобто у випадку, якщо розмір по вертикалі не ділиться на 4, то додається ще від однієї до трьох рядків, що збігаються з останньої знизу. Аналогічно робиться, якщо розмір по горизонталі не ділиться на 4 - додаються стовпці, що збігаються із самим правим.

3. Застосування дискретного косинуса-перетворення. Зображення (точніше, отримані після субдискретизации компоненти) розбивається на блоки 8 × 8; до кожного блоку застосовується дискретне косинус-перетворення (окремо для компонентів Y, Cb і Сr). Якщо зображення не ділиться нацело на блоки 8 × 8, то додається відповідна кількість рядків і стовпців по безперервності.

4. Квантування. Людське око практично не зауважує зміни у високочастотних складових, отже, коефіцієнти, відповідальні за високі частоти, можна зберігати з меншою точністю. Квантування здійснюється за допомогою множення матриці коефіцієнтів ДКП на так звану матрицю квантування:

де означає покомпонентное множення й узяття цілої частини, тобто Tij = [tijqij ], де tij - вихідні коефіцієнти ДКП, qij - компоненти матриці квантування, [] - операція узяття цілої частини. Таким чином, відбувається квантування області визначення коефіцієнтів вихідної матриці. Матриці квантування різні для компонентів кольоровості і яскравості.

На даній стадії можна задавати ступінь стиску шляхом зміни матриць квантування. Чим ближче до нуля елементи матриці квантування, тим менше буде діапазон значень елементів матриці Tij, а виходить, їх можна закодувати, затративши меншу кількість інформації. Наприклад, якщо елементи qij досить близькі до нуля, то більшість елементів Tij буде нулями.

Матриці квантування застережені в стандарті, а для зміни ступеня стиску їх множать на певний коефіцієнт. Очевидно, що втрати на цій стадії самі більші; якщо забрати занадто багато інформації з низькочастотних компонентів (тобто занадто сильно огрубіти компоненти), те з'являться артефакти: розпадання на квадрати 8 × 8, ефект Гиббса (виникнення ореола поруч із місцями різких колірних переходів) (див. мал. 14.3).

5. Зигзаг-упорядочивание. До кожної квантованной матриці застосовується так зване зигзаг- упорядочивание. Це особливий прохід матриці для одержання послідовності (див. мал. 14.4). Спочатку йде елемент T00, потім T01, T10, T11... Причому для типових фотореалістичних зображень спочатку будуть іти ненульові коефіцієнти, що відповідають низькочастотним компонентам, а потім - безліч нулів.

6. Стиск методом RLE. Отримана послідовність кодується за допомогою модифікованого алгоритму групового кодування. Виводяться пари чисел: перше - число нулів, друге - значення після підпослідовності нулів. Наприклад, закодуємо таку послідовність:

122 0 125 0 0 44 0 0 0 0 -1.

Одержимо: (0, 122) (1, 125) (2, 44) (4, -1). Також існує спеціальний код для позначення того факту, що значення, що залишилися, у послідовності суть нулі.

7. Стиск методом Хаффмена. Проводиться кодуванням методом Хаффмена зі спеціальною фіксованою таблицею.

 

Рис. 14.3. Артефакти JPEG. Угорі - вихідне зображення, унизу - зображення, стисле в 30 разів алгоритмом JPEG

 

Рис. 14.4. Зигзаг-упорядочивание

Алгоритм відновлення зображення суть інверсія вищенаведених дій. Ступінь стиску від 5 до 100 і більше раз (варіюється за допомогою матриць квантування й завдання методу субдискретизации). При цьому візуальна якість для більшості фотореалістичних зображень залишається на гарному рівні при стиску до 15 разів.

Даний алгоритм і формат є найпоширенішими для передачі й зберігання полноцветных зображень. Настільки широке поширення пояснюється декількома причинами: щодо невисокою обчислювальною складністю (що було дуже актуально до 1996 року), достатнім ступенем стандартизованности формату й алгоритму, а також відсутністю необхідності платити які-небудь ліцензійні відрахування (тому що відсутні патентовані алгоритми). До недоліків алгоритму відносять виникнення згадуваних вище артефактів, які занадто помітні для людського ока.

Описана вище схема стиску є типовою для алгоритмів стиску зображень із втратами (за винятком фрактального). Відмінність в основному складається в типі перетворення на кроці 3. Далі ми розглянемо інший вид перетворення.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Дискретне косинусное перетворення | Вейвлет-Перетворення
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 563; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.