Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Архітектурний регіоналізм. Творчість О.Німейера

ЛеКорбюзьє був учителем ще одного відомого майстра архітектури ХХ ст. бразильця Німейєра. Засвоїв О.Німейєр п’ять принципів ще в пору власного учнівства, а в середині 50 –х років він був вже достатньо зрілим майстром, щоб вирішити важке й почесне завдання - забудовунової столиці країни - міста Бразилії. Перший камінь нового міста було закладено в 1956 р. Місто Бразиліа було результатом організаційних зусиль демократичного президента Жузеліну Кубічека й видатного бразильського планувальника – містобудівника Лусіу Коста (саме його планувальна ідея перемогла в міжнародному конкурсі). Оскарові Німейєру було доручено реалізацію забудови центральної вісі: комплексу загальноміського центру столиці.

Виконаний у вигляді велетенського “птаха" план Бразиліа (з головною віссю в 10 км довжиною та розмахом" крил" - житлових районів у 14 км кожне) водночас втілював сучасну містобудівну концепцію, символізував устремління нової Бразилії углиб неосвоєних ще нових територій. Ця ж єдність символічного, традиційного в архітектурі з послідовним застосуванням ідей сучасної архітектури характерна й для втілення О. Німейєром планувальної ідеї Л.Коста. Зведений уздовж десятикілометрової осі ланцюг ансамблів побудовано, на перший погляд, на простих геометричних просторових зіставленнях, на темі парних композиційних елементів (подібних і контрастних), але у власній глибинній сутності він сходить до доколумбової архітектурно – містобудівної традиції. Головні об’єми головного ансамблю центру Бразиліа - площі Трьох Влад, які піднято над площиною природної поверхні землі на високі подіуми-тераси, створюють ядро й початок композиції центру. Президентський палац ("Алворада”, Палац Світанку), Палац Національного конгресу (1960), з протиставленням піднесених на двохсотметрової довжини подіум купола й чаші залів Сенату й Палати депутатів, а також - Палац Плоскогір'я (“Планалту"), будівель Верховного Суду Бразилії (І960), поклали початок просторових ансамблів міста й започаткували тематизм всього урядового центру Бразилії. О.Німейєр, вільно оперує темою просторового “периптеру” сформованого залізобетонними, облицьованими мармуром пластичними опорами, що складають своєрідний новий ордер. Водночас простота й монументальність зі зверненнямдо стародавньої місцевої архітектурної традиції - ось основа архітектурного регіоналізму О.Німейєра, новий регіоналізм, що його було підхоплено не тільки в Бразилії, але й в інших країнах Латинської Америки, перш за все в Мексиці з ії самобутньою архітектурно-пластичною традицією та яскравою поліхромією монументального образотворчого мистецтва. Архітектурний регіоналізм Латинської Америки продемонстрував могутній синтез архітектури й монументального мистецтва (живопису й скульптури), але водночас виявився розвитком ідей функціоналізму у формуванні національних шкіл сучасної архітектури Латинської Америки; проте цей процес вже виходить за межі суто “інтернаціонального стилю".

Багато в чому реалізація Бразилії виявилася містобудівною утопією. Розраховане на півмільйонне населення місто ще 1990 р. досягло рівня населення в 2 млн. жителів (разом з населенням вісьмох міст-супутників). Несанкціонований надлишок населення відсіюється зі столиці до "фавелів" міст-супутників; їм протиставлений “едем" головного міста Бразилії - чудові абстрактні композиції ансамблів О.Німейєра серед тропічного буяння ландшафтної архітектури. Виникненню несанкціонованої трущобної забудови запобігає недешевий вертолітний патруль. Кожна випадкова будівля зноситься. 1988 р. твір О.Німейєра і Л.Коста увійшов до списку “Світової Спадщини” ООН-ЮНЕСКО.

 


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Творчість Л. Міс ван дер Рое | Розвиток ідей органічної архітектури
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 733; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.