Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Порозрядні логічні операції

Логічні операції

ОПЕРАТОР SIZEOF

Програми написані на С++ є переносимими. Переносимість означає, що програми, написані для роботи на комп'ютерах одного типу, будуть (хоча й не обов'язково!) працювати й на комп'ютерах іншого типу. Але змінні того самого типу можуть мати різний розмір залежно від того, на якому комп'ютері й у якій операційній системі вони використовуються.

Так, чиста цілочисельна змінна (тип int без специфікаторів short або long) при роботі в 16 розрядній операційній системі (DOS, Windows 3.1 і т.д.) займає всього 2 байта. У той же час під цю же змінну в 32 розрядній операційній системі (Windows 95, Windows NT і т.д.) виділяється вже 4 байта.

Визначити розмір змінної будь-якого типу даних (як базового, так і похідного) можна за допомогою оператора sizeof. Даний оператор може бути застосований до константи, типу й змінної.

Розглянута нижче програма допоможе вам визначити розмір базових типів даних для конкретної платформи ПК.

int main()

{

cout << "Size of int type: " << sizeof (int) << '\n';

cout << "Size of float type: " << sizeof (float) << '\n';

cout << "Size of double type: " << sizeof (double) << '\n';

cout << "Size of char type: " << sizeof (char) << '\n';

return 0;

}

У результаті роботи програми за допомогою оператора sizeof буде обчислена, а потім виведено на екран розмір кожного з перерахованих базових типів.

Унарні:! - Логічне НЕ

Бінарні:

&& - Логічне И

|| - Логічне АБО

 

Примітка: у мові С за неправду прийнято 0, за істину - будь-яке число, окрім нуля.

 

A B Не A (!A) A && B A || B
         
         
         
         

Найчастіше використовуються в умовних операторах.

На практиці досить часто доводиться відслідковувати стан різних програмних об'єктів за допомогою прапорців. Для цієї мети можна використовувати булевскі змінні. Однак якщо у вас занадто багато ознак, зручніше в якості прапорців використовувати окремі біти змінних. Для ПК на базі платформи Intel один байт являє собою вісім біт інформації, а кожний біт може приймати значення 0 або 1. Таким чином, в одному байті може бути закодоване будь-яке ціле число від 0 до 255 включно (28 = 256). Біти в байті рахуються з права на ліво.

Розглянемо, наприклад, панель із п'яти вимикачів SW1... SW5. Можна було б оголосити в якості прапорів 5 змінних типу bool (по 1 байту на кожний об'єкт). Кожний вимикач може встановлювати стан "включене" (1 - true) або "виключене" (0 - false).

bool S1, S2, S3, S4, S5;

Тоді, перевіряючи значення зазначених вище змінних, можна судити про стан того або іншого вимикача.

Беручи до уваги той факт, що біти в байті також можуть приймати значення тільки нуля або одиниці, використовуючи компактний запис, цю же панель можна було б умістити всього в одному байті.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Оператори інкремента й декремента | Оператори порівняння
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 304; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.