Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Кодифікація африканського звичаєвого

Перша спроба кодифікувати право в Африці була зроблена в 1828 р. Першим матеріальним відображенням цього процесу, як уже наголошувалося, є поява речень правителів (кабари). Спроби запису норм звичаєвого права робилися також і наприкінці XIX — початку XX століть. Хоча ще до колонізації, у ранніх державах Центрального Камеруну Бамумі і Балі під керівництвом султана Нджойа було укладено уложення, що містило історичні перекази і чинні правові норми. У створенні цього збірника брало участь багато інформаторів — зберігачів історичних і правових традицій. Тільки у 1952 р. це уложення було перекладене французькою мовою і видане Французьким інститутом Чорної Африки.

У 1875—1879 pp. в колонії Натал спеціальним Бюро у справах «туземної» адміністрації було підготовлено «Кодекс туземного права Наталу», опублікований в 1891 р. Він був розрахований на застосування в судах, що розглядали спори про встановлення меж між племенами, про права й обов'язки вождів і старшин, про шлюб і розлучення, викуп за наречену, опіку, спадкування, статус лікарів і знахарів та про правопорушення.

Спроби кодифікувати звичаєве африканське право робилися і надалі, проте значних результатів у цим досягнуто не було.

Формування сучасної правової системи в африканських де-ржавах передбачало нове ставлення до традиційного звичаєвого права, що відобразилося в прагненні зберегти його позитивні елементи. У ряді держав було зроблено спроби кодифікації звичаєвого права. Наприклад, в 1957 р. в Мадагаскарі було прийнято рішення про кодифікацію звичаїв.

У 1963 р. спробу кодифікації звичаєвого права, що мала на меті уніфікацію звичаєво-правових норм, було здійснено в Танганьїці. При підготовці проекту уніфікації було використано сукуму — інкорпоративний збірник звичаєво-правових норм. Об'єктом уніфікації стали в основному традиційні норми, що регулюють сімейні і частково цивільно-правові відносини (опіка, спадкування, заповіт, право власності), а також питання землеволодіння, її результати відобразилися в майже однакових за змістом деклараціях місцевого звичаєвого права, закріплених низкою урядових нормативних актів — наказів Танганьїки.

Систематизація звичаєвого права призвела фактично до переробки його нормативного змісту: застарілі норми переглядалися і вироблялися не характерні звичаєвому праву нові положення. Наприклад, жінка, яка досягла 21-річного віку, отримувала право одружуватися без згоди батька або опікуна; розірвання шлюбу визнавалося дійсним, якщо воно було зареєстроване і оформлене свідоцтвом про розірвання шлюбу.

У 1971 р. в Танзанії було прийнято закон — єдиний кодекс нормативних приписів, який замінив попереднє законодавство і норми релігійного і звичаєвого права в галузі шлюбу і розлучення.

Термін «звичаєве право» в законодавстві багатьох африканських держав означає сукупність юридичних правил, заснованих на звичаях. Наприклад, згідно з «Ордонансом про тлумачення і загальні статті», змінений і доповнений Законом «Про магістратські суди Танзанії», звичаєве право означає правило або сукупність правил, за допомогою яких набуваються права і покладаються обов'язки, установлені звичаєм у будь-якій африканській общині Танганьїки, і визнані цією общиною як норми, що мають юридичну силу.

На думку Д. Брауна і П. Аллена, закріплення в національному законодавстві принципів і норм звичаєвого права веде до його зникнення. У цьому випадку звичаєве право само стає законодавством.

Ставлення до проблеми систематизації норм звичаєвого права з боку більшості держав Африки, що отримали незалежність, змінюється. Спостерігається тенденція використання матеріалів даної систематизації в процесі розроблення проектів кодифіка¬ційних актів законодавства.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Формування сучасних правових систем африканських держав | Поняття і особливості африканського звичаєвого права
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 368; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.