Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Оператор присвоєння




БІТОВА АРИФМЕТИКА.

Бiтова або порозрядна арифметика запроваджена в Turbo Pascal для забезпечення можливості роботи з двійковими розрядами (бiтами). Операції бiтової арифметики застосовуються тільки до цілих типів.

Перша група операцій - логічні операції not, and, or і xor.

Операція not є одномісною, вона змінює кожний бiт цілого числа на обернений.

Операції and, or і xor - двомісні, операнди цих операцій – цілі величини однакової довжини. Операції виконуються попарно над всіма двійковими розрядами операндів.

Друга група операцій - це операції зсуву ліворуч shl і зсуву праворуч shr:

I shl N I shr N.

Ці операції зсувають двійкову послідовність цифр ліворуч або праворуч на N двійкових розрядів. При цьому бiти, котрі випадають за межі розрядної сітки, губляться, а звільнені за їх рахунок двійкові розряди заповнюються нулями. При зсуві праворуч від'ємних значень розряди, що звільнилися, заповнюються одиницями.

Оператори мови програмування Pascal, записані в правильній послідовності, дозволяють реалізувати алгоритм рішення задачі, при цьому кожний із операторів виконує деякі дії над даними.

 

Оператори Turbo Pascal поділяються на дві групи: прості і структурні. Прості оператори не містять в собі інших операторів; структурні - включають в себе інші оператори – як прості, так і структуровані.

До простих операторів відносяться оператор присвоєння, оператор переходу (Goto), а до структурних - складений (Begin…End.), умовні оператори (IF і Case) і оператори циклу (While, Repeat i For).

Кожний оператор в тексті програми повинен завершуватися символом крапки з комою. (;)

Складений оператор – задає послідовне виконання групи операторів, що входять до його складу. Оператори об’єднаються в групи за допомогою ключових слів Begin і End і відділяються один від одного (;) крапка з комою. Складений оператор сприймається як єдине ціле і використовується в тих випадках, коли синтаксис мови Pascal допускає використання лише одного оператора а алгоритм програми вимагає виконання деякої послідовності дій.

У мові Паскаль засобом, що реалізує послідовний процес, є складений оператор.

Складений оператор – це оператор вигляду:

Begin

Оператор1;

Оператор2;

........................

оператор n;

End;

Де оператори 1.. n можуть бути в свою чергу простими або складними операторами. Складний оператор трактується як один оператор. Така конструкція використовується в ситуаціях, коли, згідно правилам мови, дозволяється використовувати лише один оператор, а в дійсності потребується декілька. З цим стикаються при програмуванні, наприклад, циклів чи умовних операторів. Усередині оператора дозволені довільні переходи і вихід з будь-якого місця, однак заборонений вхід у нього не через початок.

Оператор присвоєння – обчислює вираз,заданий у його правій частині, і присвоює результат змінній, ідентифікатор якої розташований у лівій частині. Змінні і вираз повинні мати сумісні типи.

Оператор присвоєння має такий вигляд:

<ідентифікатор>:= <вираз>;

Тут <ідентифікатор> — це ім'я змінної;

знак присвоєння := - лексема, яку не слід плутати зі знаком операції порівняння (=).

 

Н а п р и к л а д: якщо ім'я z оголошено як var z: integer, то оператор присвоєння z:=7*(3+1) спочатку обчислює значення 28, а потім записує його до комірок па­м'яті, що відповідають змінній z. Після виконання оператора присвоєння змінна z має значення 28.

Н а п р и к л а д:

 
 


х:= 1;

У: = 3;

z: = х + у;

z: = z + 10;

end.

 

________________________________________________________ 3. ОПЕРАТОР ПЕРЕХОДУ GOTO

Звичайно оператори в програмі виконуються в тому порядку, в якому вони записані.

Оператор переходу перериває природний порядок виконання програми і зазначає, що подальше виконання слід продовжувати, починаючи із оператора, поміченого міткою, зазначеною в операторі переходу. Мітка може бути ідентифікатором або числом.

Синтаксис оператора безумовного переходу:

Goto <мітка>;

Н а п р и к л а д:

Goto 11




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 2180; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.051 сек.