КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Програма
Один і той же алгоритм може бути записаний у вигляді тексту або блок-схеми будь-якою мовою, яка зрозуміла людині: українською, російською, англійською. Такий алгоритм розуміє людина, але не розуміє комп’ютер. Програма – алгоритм, призначений для виконання на комп’ютері і записаний мовою, яку розуміє комп’ютер. Але комп’ютер може виконати програму, тільки якщо вона представлена у машинному коді – послідовності чисел. Людині написати програму у машинному коді досить важко. Тому сьогодні всі програми створюються за допомогою мов програмування, які наближені до мови людини. Цих мов багато: Бейсік, Паскаль, Делфі, Сі та багато інших. Один і той же алгоритм може бути записаний на будь-який мові програмування! Текст програми, написаний на мові програмування, повинен бути перетворений у машинний код. Ця операція виконується автоматично за допомогою спеціальної програми, яка називається транслятором. Наша головна ціль - навчитись складати алгоритми так, щоб їх зміг виконувати комп’ютер.
ІІІ. Структура та складові частини інтегрованої системи програмування Базові структури алгоритмів (керуючі структури) – це способи керування процесом обробки даних. Існує три базові структури алгоритмічної конструкції: 1. лінійні алгоритми (слідування) 2. умова (розгалуженя) 3. цикли (повторення) Лінійна структура передбачає, що тіло алгоритму являє собою послідовність команд, виконуваних одна за одною. Умова (розгалуження) – це керуюча структура, що передбачає можливість вибору з кількох варіантів, для кожного з яких, залежно від умови виконується різна послідовність команд. Цикл – це керуюча структура, що дозволяє багаторазово повторювати задану послідовність команд. - Цикл з передумовою - Цикл з післяумовою - Цикл із параметром Способи опису алгоритмів: - Словесний - Формульний - Графічний - Алгоритмічною мовою Задача: знайти корені квадратного рівняння ах2+bх+с=0 Словесний: 1. Розпочати процес обчислень 2. Визначити a,b,c 3. Обчислити D =b2+ac 4. Якщо D >0, то перейти на крок 8 інакше на крок 5 5. Обчислити 6. Вивести на екран X 1 X2 7. Перейти на крок 9 8. Вивести повідомлення про те, що коренів немає. 9. Завершити процес обчислень. Формульний Графічний
1 Початок 2 a,b,c так D =b2+ac 4 5 D >0 так 8 ні Рішень немає 6
Вивести х1 х2 9 Кінець Лінійна структура передбачає, що тіло алгоритму являє собою послідовність команд, виконуваних одна за одною.
.....
Умова(розвилка, розгалуження) – означає перевірку значення логічного виразу (ЛВ) та вибір одного з двох варіантів дій, залежно від значення ЛВ. В ЛВ можуть використовуватися логічні операції «НЕ» «І» «АБО». ЛВ може набувати одного з двох значень – істина чи хиба. Наприклад: алгоритм обчислення значень функції можна представити в такому вигляді:
х<>0
так ні
y = 0
Можливо, що при одному зі значень ЛВ на потрібно виконувати жодних дій. В такому випадку існує коротка форма розгалуження: Ні Так
Цикл означає повторення виконання тієї самої дії, або блока дії, що звуться тілом циклу, доти, поки певний ЛВ лишатиметься істинним.
(умова перевіряється перед виконанням циклу). На першому кроці перевіряється значення ЛВ. І< n Якщо воно є істинним – виконується тіло циклу. Потім на другому кроці знову перевіряється значення ЛВ s=s+a1 і якщо воно істинне знову виконується тіло циклу. Цикл завершується, коли значення ЛВ стає помилковим. I=i+1 В тілі циклу повинні бути команди, які змінюють значення величини, яка входить в ЛВ.В циклі використовують лічильник циклів, який рахує кроки циклу. На початку алгоритму значення лічильника дорівнює 0.
2. «цикл – до», або цикл з післяумовою, (умова перевіряється після виконанням циклу). s=s +a1 Це означає, що тіло циклу – добуде виконано. принаймні один раз. «цикл – до» повторюється доти, поки значення ЛВ є помилковим, і I = i + 1 завершується коли воно стає істинним. I > n
Навіть ще не маючи досвіду в створенні алгоритмів, ми інтуїтивно розуміємо, що вони розрізняються за своєю структурою. Так є алгоритми, що виконуються за будь-яких обставин. Але таке трапляється нечасто, тому що людина завжди коригує свої плани в залежності від оточуючих умов і тому виникає ситуація "якщо трапиться...", "якщо зустрінуся...", "якщо встигну..." тощо. А іноді ми змушені повторювати якийсь процес кілька разів, доки не отримаємо бажаного результату. Найчастіше ж ми і умови враховуємо, і повторюємо щось. Ось так і виникають різні типи алгоритмів.
Найпростіша в написанні та виконанні перша з цих структур - лінійна. До неї відносяться алгоритми, що складаються лише з простих команд. Які ж команди можна назвати простими? Простими з точки зору комп'ютера являються ті команди, що виконуються виконавцем безумовно, тобто після першої команди виконується друга, потім третя і т.д. На відміну від людини виконавець "комп'ютер" не може відмовитися від виконання команди, він не може подібно недбалому учню сказати "не хочу", "не можу", " в мене болить голова і поганий настрій". Команда, записана в алгоритмі, повинна бути виконаною, тому, якщо знехтувати суто людськими якостями ("не хочу", "не можу" і т.д.), лінійним можна назвати алгоритм ранкового збирання до школи.
Та, навіть, в такому простому алгоритмі в зразу ж знайдете недоліки. А що робити, якщо я себе погано почуваю (захворів), а якщо я вже зібрав речі ввечері, а якщо я не встиг напередодні вивчити всі уроки і мені необхідно щось повторити, а що значить одягнути верхній одяг (він залежить від пори року, погоди тощо). Якщо ж спробувати прослідкувати за вашою поведінкою на протязі дня, то з'ясується, що майже ніколи ви не дієте за лінійним алгоритмом. Весь час ви аналізуєте ситуацію, змінюєте свою поведінку та свої плани, пристосовуєтесь до обставин. Тепер розберемось, що ж таке умова з точки зору виконавця. Умовою називається таке речення, на яке можна дати відповідь "так" чи "ні". Як правило, кажуть, що в першому випадку (коли ми відповіли на речення "так") умова являється істиною, а в другому хибною.
Мовою блок-схем обидва типи циклів виглядають наступним чином: Найчастіше ж у житті ми використовуємо змішані алгоритми. Так, дійсно, зранку ми контролюємо свій стан здоров'я, погоду, розклад уроків (коли збираємо речі), свій одяг і таке інше. Коли ми снідаємо, ми повторюємо одну й ту саму послідовність дій (зачерпнути ложкою їжу, піднести до рота, забрати в рот, прожувати, проковтнути, зачерпнути ложкою їжу, піднести до рота і т.д.), коли ми миємо посуд, ми теж повторюємо одну й ту саму послідовність дій. Навіть, коли ми йдемо, ми повторюємо визначені дії (подумайте, які).
ІV. Поняття та типи констант
Строковийий міноносний має тип char[]
V. Проста змінна, ідентифікатор Для хранения различных данных в языках программирования используют переменные. Переменной называется область памяти, имеющая имя, которое иначе называют идентификатором. Идентификатор - последовательность символов и цифр, служащая для обозначения переменных, новых имен типов и т.п. Допустимыми символами являются: 'A'-'Z', 'a'-'z','_', '0'-'9'. Цифра не может быть первым символом. Идентификатор не может совпадать с ключевым словом или литералами. С одной стороны каждая реализация С++ имеет свой набор ключевых слов, отличающийся в основном расширенными возможностями. С другой стороны не все нововедения в стандарте С++ сразу же поддерживаются разработчиками компиляторов. Ниже приведен примерный список ключевых слов.
Переменная в языке си - это именованная область памяти, в которой содержится определенное значение. тип имя переменной [= значение]; Рассмотри подробнее каждый элемент синтаксиса переменной: 1. тип: размер выделяемой памяти; 2. имя переменной: любое английское название; 3. значение: (необязательный параметр) можно сразу присвоить определенное значение для нашей переменной; int a,b,c; /* Объявляем три переменные типа int без указания имени */ float d = 2.01, f; /* Одну переменную просто объявляем, а вторую инициализируем значением */
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 543; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |