КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Опис одновимірних масивів
Прикладом найпростішого одновимірного масиву є таблиця результативності гравців футбольної команди. У цьому випадку елементами масиву будуть кількості забитих кожним із гравців голів, а індексами – номера гравців. У випадку використання масиву в програмі він попередньо повинен бути описаний у розділі опису змінних. Це необхідно, щоб компілятор міг виділити пам’ять під елементи масиву. Але описується масив інакше, ніж звичайна змінна. Опис масиву містить у собі вказівки: зі змінних якого типу повинен складатися масив, скільки в ньому повинно бути елементів і які індекси повинні бути використані для доступу до його елементів. У загальному виді опис масиву, що складається з елементів-змінних, виглядає так: var <ім’я_масиву>: array [<нижня границя> .. <верхня границя>] of <тип елементів>; ü var, array і of – службові слова. ü Array означає масив, ü of (у цьому випадку) – з; ü <нижня границя> і <верхня границя> – діапазон значень індексу (індекси елементів масиву, у загальному випадку, використовуються порядкового типу – зазвичай це тип integer, але можливі також типи char і boolean); ü <ім’я_масиву> – задається відповідно до правил створення ідентифікаторів; ü <тип елементів> – кожен зі стандартних або визначених користувачем типів. Наведемо приклади опису масивів: var а: array [1..20 ] of integer; b: array [‘а’ .. ‘m’ ] of real; Зауваження. У мові Турбо Паскаль існує обмеження пам’яті, що відводить під одну змінну програми 64 Кбайта. Одне значення типу integer займає в пам’яті 2 байти, byte - 1 байт, longint - 4 байти, real - 6 байтів. Тому при описі масиву певного типу варто підрахувати загальну кількість значень у ньому й скільки він займає пам’яті. Якщо ви задаєте масив, розмір пам’яті для якого перевищує 64 Кбайта, то при компіляції програми буде видане повідомлення про помилку Error 22: Structure too large (Помилка 22: Структура занадто велика). Ось приклад визначення масиву, що приводить до помилки: var massive: array [1..32000] ofreal. Особливо варто бути акуратними при описі двовимірних (і більше) масивів. Існують прийоми, що дозволяють обійти обмеження в 64 Кбайта, але їх розгляд виходить за рамки нашого курсу. Методи заповнення одновимірного масиву: 1) за формулою: for i:=l to n do M [ i ]:= і * і -10 {або будь-яка інша формула}; 2) з клавіатури: for і:=1 to n dobeginwrite (‘Введіть М[‘, і,’]= ‘ ); readln (M [ i ]); end; 3) випадково (генератором випадкових чисел): for i:=l to n do M [ i ]:= random (n) – але тоді на початку операторного блоку потрібно записати команду randomize; Методи виведення елементів одновимірного масиву на екран: 1) виведення у стовпчик: for i:=l to n dowriteln (M [ i ]); 2) виведення у рядок: for i:=l to n dowrite (M [ i ]:5); writeln;
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 771; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |