Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Принципи декоративно-художнього освітлення інтер’єрів

Тенденції розвитку внутрішнього освітлення.

Поява нових технічних засобів внутрішнього освітлення на сучасному світлотехнічному ринку вимагає визначати переваги при їх використанні. Головним напрямом їх розвитку, що відносяться до проблеми внутрішнього освітлення: світло діоди та освітлювальні прилади на їх основі, колірне освітлення та плоскі світильники з великою світловою поверхнею.

Плоскі світильники з великими світловими поверхнями зі змішаним кольором або без нього, які можуть імітувати природне світло від вікон, фонарів верхнього світла або скляної стелі представлені великою кількістю фірм. Крім того, вони приймають участь в створенні архітектурного образу приміщень. Більшість плоских світильників займають нішу між світловими стелями та точковими світильниками, в яких використовують технології мікропризматичних плівок.

Класична світлотехніка намагається встановити мінімальні вимоги до якісного освітлення через нормальні показники якості, базуються на дослідах вобласті фізіологічної оптики та зорової працездатності. Вимого, встановлені групою стандартів DIN 5035 та Європейські норми EN 1246 – 1,2002, в більшій мірі ґрунтуються на такому підході. При проектуванні освітлювальних установок норми поки що не враховують ні візуальний аспект освітлення, що враховує проблему здоров’я людей, ні естетичні аспекти освітлення.

Філософія освітлення, яку використовують світлодизайнери та архітектори, стосується якості освітлення, орієнтується на споживачів.

Найбільш актуальні та перспективні тенденції в розвитку внутрішнього освітлення представляє динаміка світла й кольору, світлорозподіл та тінеутворення.

Виділяють три основних напрями при створенні освітлення інтер’єру:

ü Традиційна світлотехніка, передбачає зорову працездатність (відповідність нормам);

ü Новий підхід в охороні праці – наближення до природного світла (з врахуванням циркадних ритмів);

ü Світлодизайн.

Основна задача світлотехніки – прийти до єдиної спільної мети – є лише світло.

 

Терміном декоративно-художнє освітлення характеризують освітлення, при влаштуванні якого враховують, перш за все, естетичні вимоги. Неможливо розмежувати області декоративно-художнього та утилітарного освітлення. Освітлення інтер’єру є одним з елементів їх архітектурного рішення. Залежно від характеру приміщення та мети, яка стоїть перед проектувальником-світлотехніком та архітектором, освітленню може приділятися більша чи менша роль, але в будь-якому випадку архітектурні та світлотехнічні задачі повинні вирішуватися комплексно.

Найбільш сприятливі та звичні умови освітлення при природному освітленні під відкритим небом. Тому треба намагатися творчо відтворити його в установках штучного освітлення. Природне освітлення характеризується високим рівнем освітленості; плавним зменшенням яскравості в полі зору зверху вниз; сукупною дією сонця та неба; однобічними тінями; денним спектром випромінювання; динамікою інтенсивності та спектру.

 

     
     

Динаміка природного освітлення

Особливості природного освітлення:

v Визначений порядок розподілу яскравості в полі зору.

v Рівномірний розподіл освітленості (яскравості) на плоских поверхнях та нерівномірний на криволінійних, тобто дає можливість оцінювати форму через розподіл яскравості.

v Створюється направленим, розсіяним та відбитим світлом при різниці їх співвідношення в різних умовах. Контрастне освітлення в інтер’єрі з яскраво вираженими тінями асоціюється з сонячним освітленням. Безтіньове – зі світлом похмурого дня.

v Направлене світло, завдяки чому архітектурний ритм супроводжується ритмом світлотіні. Для того, щоб інтер’єр виглядав природно, світлотіньовий ритм повинен відповідати архітектурному ритму.

v Направленість світла згори вниз.

v Контрастність освітлення. Разом з яскравісними контрастами змінюються й колірні. Контраст, що утворюється світлотінню – це лише один з факторів видимості об’єкта, але перш за все естетична категорія. В її основі лежить гармонія між створюваними та звичними для ока природними контрастами.

v Динаміка.

Світло сильно впливає на середовище та настрій. Будинок, наповнений світлом, не лише яскравіший, але й красивіший та гармонічніший. Змінюючи освітленість завдяки збільшеному вікну або новим чи поставленим в нових місцях освітлювальним приладам можна використати, щоб сховати дефекти, показати вдалі місця. Природне та штучне світло показує, відкриває та окреслює простір: чим краще освітлення, тим краще відчуття та сприйняття простору. Маленька кімната при гарному освітленні може здаватися більшою та привабливішою. Освітлення може ділити та об’єднувати простір: за допомогою світла можна створювати дві різні зони в одному приміщенні або гармонійно об’єднувати дві самостійні.

В сучасному інтер’єрі архітектурна роль освітлення так зросла, що в багатьох випадках сприйняття архітектури інтер’єру визначається світлом.

При створенні декоративно-художнього освітлення будь-якого об’єкта слід враховувати наступні основні принципи:

v Світлом можна показати переваги архітектурного витвору, а можна їх візуально зруйнувати, викривити;

v Спільними умовами архітектора, світлотехніка та інвестора можна надати споруді або приміщенню, що не представляє цікавості в денний час, привабливий нічний вигляд;

v Чим значніші, благородніші та строгіші архітектурні форми, тим чіткіше виражені їх композиційну, стильову та тектонічну єдність, тим обережніше треба застосовувати різнохарактерну, яскраві сну та колірну палітри;

v Бажання якнайяскравіше висвітити архітектурну форму, її пластику та колір, а також фактуру поверхонь, без врахування дальності їх сприйняття та фону, може викликати протилежний ефект, «знищити» цю форму, пластику, колір, фактуру та викликати зоровий дискомфорт;

v При виборі колірних характеристик освітлення їх необхідно перевіряти (моделювати) в натурі, щоб не допустити грубих помилок;

v Слід уникати світлоколірного перенасичення поля зору та динамічного хвилювання візуального середовища, щоб не отримати психологічного стресу.

Дизайн світла – справа не завжди проста, але завжди варта. У випадку успіху можна використовувати потужність і денного, і штучного світла для створення практичного та красивого інтер’єру, різнобічного та індивідуального і завжди з своєю особливою атмосферою.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Социальные движения | Насиченість приміщення світлом, розподіл та вибір яскравості в інтер’єрі
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-15; Просмотров: 676; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.