Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Визначення: Модуль – це програмна одиниця, призначена для розміщення фрагментів програм

Після того, як проект створений, відбувається його компіляція. Процес компіляції складається з аналізу команд мови програмування на наявність помилок і перекладу програми в мову машинних код, утворюючи при цьому ехе-файл програми. Ехе-файл можна запускати на виконання багаторазово. Вносити до ехе-файлу зміни неможливо.

В результаті компіляції програми, складеної в системі Delphi, окрім файлу з розширенням ЕХЕ створюються файли з розширеннями PAS, DFM і DCU для кожного модуля. Рas-файл – це копія тексту з вікна коди програми, dfm-файл – це словесний опис компонентів, поміщених на формі, dcu-файл – це результат перетворення в мову машинних код тексту з файлів з расширенням pas і dfm. Саме з файлів dcu создаетсяся єдиний ехе-файл.

Інспектор об'єктів

Цей інструмент вдає із себе окреме вікно, де ви можете в період проектування програми встановлювати значення властивостей і подій об'єктів (Properties & Events).
Інформація в Інспекторові Об'єктів міняється залежно від об'єкту, вибраного на формі. Кожен компонент є справжнім об'єктом і Ви можете міняти його вигляд і поведінку за допомогою Інспектора Об'єктів. Інспектор Об'єктів складається з двох сторінок, кожну з яких можна використовувати для визначення поведінки даного компоненту. Перша сторінка - це список властивостей, друга - список подій. Якщо потрібно змінити що-небудь, пов'язане з певним компонентом, то це робиться в Інспекторові Об'єктів. Наприклад, Ви можете змінити ім'я і розмір компоненту TLabel змінюючи властивості Caption, Left, Top, Height, і Width.

Кожен компонент, розміщений на формі, має цілий список параметрів (властивостей і можливостей для функціонування). Знати ім'я компоненту ще не означає уміти провести з ним які-небудь дії. Наприклад, коли ви розташовуєте компонент на формі в певному її місці, ви вже встановлюєте для нього 2 параметри: відстань від лівого краю форми до компоненту і відстань від верхнього краю форми до компоненту. Цими значеннями визначається місцеположення будь-якого компоненту на формі. Для встановлення і зміни параметрів компонентів призначено вікно Інспектора Об'єктів.

Відразу під рядком заголовком знаходиться список всіх компонентів, що знаходяться на формі, причому першим компонентом в списку є сама форма. Під цим списком – 2 вкладки: Properties (Властивості) і Events (Події). Це – основна частина вікна.

Будь-яка властивість відображає одну з видимих сторін компоненту (колір, розміри, текст напису на нім і т.д.). Подія відображає поведінкову сторону компоненту (наприклад, чи буде компонент реагувати на клацання миші, на натиснення клавіші і т.д.).

Кожна вкладка вікна є двохколончатою таблицею, ліва колонка якої містить назву параметра (властивості або події), а права – конкретне значення властивості або ім'я підпрограми, оброблювальної відповідну подію. Під підпрограмою поки розумітимемо просто невеликий фрагмент програми.

Властивості компонентів бувають простими і складними. До простих відносяться ті, які визначаються єдиним значенням – числом, рядком символів, значенням True (істина) або False (брехня). Число може служити значенням розмірів компоненту, його місцеположення на формі; рядок символів – написи на компоненті, значення True або False – дозвіл або заборона компоненту мати якісь можливості.

До складних властивостей відносяться ті, які визначаються сукупністю значень (тобто мають набір підвластивостей). Зліва від назви такої властивості коштує знак «+». Щоб проглянути список підвластивостей і скористатися ними, потрібно клацнути мишею по цьому знаку «+».

Для обробки події потрібно перейти на вкладку Events і двічі клацнути мишею в правій половині вкладки проти назви потрібної події. У відповідь система Delphi активізує вікно коди і в секції реалізацій створить заготівку (шаблон) для процедури, яку називатимемо обробником події:

рrocedure TForm1.<название обробника>(Sender: TObject);

begin

 

end;

Рядок, що починається словом procedure, називається заголовком обробника, частина, увязнена між словами begin і end, - тілом обробника. Між цими словами і записуються команди мови програмування.

Спочатку слід запам'ятати такі події: OnClick (по натисненню) – відбувається при клацанні мишею на компоненті; OnCreate (по створенню) – виконується при запуску програми на виконання, але до появи вікна працюючої програми на екрані монітора.


Палітра Компонент
Палітра Компонент дозволяє вибрати потрібні об'єкти для розміщення їх на Дизайнерові Форм. Для використання Палітри Компонент просто перший раз клацніть мишкою на один з об'єктів і потім другий раз - на Дизайнерові Форм. Вибраний Вами об'єкт з'явиться на проектованому вікні і їм можна маніпулювати за допомогою миші.

Палітра Компонент використовує посторінкове угрупування об'єктів. Внизу Палітри знаходиться набір закладок - Standard, Additional, Dialogs і т.д. Якщо Ви клацнете мишею на одну із закладок, то Ви можете перейти на наступну сторінку Палітри Компонент.

Палітра Компонент - місце, де Ви вибираєте об'єкти, які будуть поміщені на вашу форму.

Припустимо, Ви поміщаєте компонент TEdit на форму; Ви можете рухати його з місця на місце. Ви також можете використовувати межу, що промальовувала навколо об'єкту для зміни його розмірів. Більшістю інших компонент можна маніпулювати тим же чином. Проте, невидимі під час виконання програми компоненти (типу TMenu або TDataBase) не міняють своєї форми.


Довідник

Остання важлива частина середовища Delphi - Довідник (on-line help). Для доступу до цього інструменту потрібно просто вибрати в системному меню пункт Help і потім Contents. На екрані з'явиться Довідник.

Довідник є контекстно-залежним; при натисненні клавіші F1, Ви отримаєте підказку, відповідну поточній ситуації. Наприклад, знаходячись в Інспекторові Об'єктів, виберіть яку-небудь властивість і натисніть F1 - Ви отримаєте довідку про призначення даної властивості.

 

Елементи програми

Елементи програми - це мінімальні неделимые її частини, що ще несуть в собі певну значущість для компілятора. До елементів відносяться:

зарезервовані слова;

ідентифікатори;

типи;

константи;

змінні;

влучні;

підпрограми;

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Терминатор | Загальні питання міжнародного співробітництва
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 555; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.