Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Part II. Прослушайте слова и запишите номера слов, в которых вы услышите




Part I

Transcripts

Part IV

(Lessons 10, 11)

 

Задание 1.

 

Прослушайте слова и запишите номера слов, в которых вы услышите

a) звук [ð];

b) звук [h ];

с) звук [tò].

Задание 2.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые имеют вопросительную структуру.

 

Задание 3.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают отрицание.

 

Задание 4.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают действие, происходящее в данный момент.

 

Задание 5.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают законченное действие.

 

Задание 6.

 

Прослушайте вопросы. Запишите номера общих вопросов и краткие ответы на них.

 

Задание 7.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых говорится о спорте.

 

Задание 8.

 

Прослушайте предложения и запишите их перевод.

(Lessons 1-5)

Задание 1.

 

Прослушайте слова и запишите номера слов, в которых вы услышите

 

a) звук [a:]

1. far

2. cat

3. fare

4. take

5. fast

6. plate

7. plant

b) звук [:]

1. note

2. hot

3. north

4. more

5. fault

6. port

7. wrote

 

с) звук [æ]

1. map

2. coat

3. tape

4. cat

5. park

6. down

7. stamp

 

d) звук [ei]

1. pipe

2. coat

3. date

4. found

5. fare

6. here

7. made

 

Задание 2.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые имеют вопросительную структуру.

1. I am a student.

2. Are you a worker?

3. Is it cold today?

4. There is a book on the shelf.

5. Is the train at the platform?

6. They are in the classroom.

7. Are there any students in the hall?

 

Задание 3.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых идет речь о прошлом.

1. He was at the cinema yesterday.

2. She is at home now.

3. We were students last year.

4. There are many students in the lecture-hall.

5. It was not easy to get this book.

 

Задание 4.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают отрицание.

1. We are at the University now.

2. He is not at home now.

3. There are no newspapers on the table.

4. My father is a research worker.

5. It is not very cold today.

6. Don't take these books.

 

Задание 5.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают вежливую просьбу.

1. Read this text aloud.

2. Would you give me a pen, please.

3. Don't go home.

4. Will you show me the way to Red Square, please.

 

Задание 6.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых подчеркивается местонахождение указанных предметов.

1. There is a book on the desk.

2. The book is on the desk.

3. This is a book and that is a desk.

4. The desk is in the room.

5. There is a desk in the room.

Задание 7.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых сообщается о том, какие предметы находятся в указанном месте.

1. The newspapers are on the table.

2. There are some note-books in the bag.

3. The note-books are on the shelf.

4. There are some bookshelves on the wall.

5. These are bookcases.

 

Задание 8.

 

Прослушайте вопросы. Запишите номера общих вопросов и краткие утвердительные ответы на них.

1. Is she an economist?

2. What is he?

3. Is there any chalk on the desk?

4. Is this an English or a German book?

5. How many books are there in your bag?

6. Were they workers last year?

7. Was Peter at home yesterday?

8. Where are the students?

Задание 9.

 

1. Прослушайте предложения и запишите перевод.

2. He is not an engineer, he is a research worker.

3. They were at the cinema two days ago.

4. This monument is in the middle of the square.

5. There are many parks in this town.

6. Tell me the time, please.

 

Задание 10.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых говорится о погоде или временах года.

1. In spring it is warm and sunny.

2. It is difficult to get there by bus.

3. What is the weather like today?

4. Autumn is a rainy season.

5. It is ten minutes past five.

(Lesson 6)

Задание 1.

 

Прослушайте слова и запишите номера слов, в которых вы услышите

 

a) звук [e]

1. meat

2. met

3. late

4. here

5. member

6. term

7. desk

 

b) звук [Ù]

1. fund

2. car

3. lane

4. button

5. stand

6. grass

7. cut

 

c) звук []

1. pot

2. more

3. tone

4. fond

5. hunt

6. bay

7. town

 

Прослушайте слова и запишите номера слов, которые имеют краткое звучание.

1. port

2. hot

3. tap

4. part

5. wrote

6. fit

7. meet

8. but

 

Задание 2.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые имеют вопросительную структуру.

1. Have you got a journal?

2. We have two lectures today.

3. He has got some stamps.

4. Has your father a car?

5. Had she a journal on economics?

6. Students had no time to do it.

7. What books have you got?

8. She has not any books by this writer.

 

Задание 3.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых идет речь о прошлом.

1. I have a new textbook.

2. We had an English class yesterday.

3. His parents had a small house in the country.

4. Has she many English books?

5. Who had a lot of friends at college?

6. You have a nice flat in a new house, haven't you?

 

Задание 4.

 

Прослушайте вопросы. Запишите номера общих вопросов и краткие утвердительные ответы на них.

1. Has your friend a text-book on mathematics?

2. What map have you got?

3. Have you got tickets to the theatre or to the cinema?

4. Have they today's newspaper?

5. Has your brother a car?

6. Who has no classes today?

7. Had Mary many friends at the Institute?

8. How many journals have you got?

Задание 5.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, которые выражают отрицание.

1. This country has no border with Poland.

2. My friend has a good radio-set.

3. We have not any dictionaries.

4. Have you any interesting magazines?

5. They had Statistics on Wednesday.

6. He had no opportunity to get these books.

 

Задание 6.

 

Прослушайте предложения и запишите номера предложений, в которых говориться о занятиях в институте.

1. We had many lectures last week.

2. Have you got a coat with you?

3. Cybernetics and Economics are difficult subjects, aren't they?

4. Our students have every opportunity for scientific work.

5. He has an interesting collection of stamps, hasn't he?

6. They have a lot of scientific journals in the library.

 

Задание 7.

 

1. Прослушайте предложения и запишите перевод.

2. The students had many lectures last week.

3. Petrov has got a journal on cybernetics.

4. Who had seminars in economics last week?

5. They have no telephone.

6. Have you got classes on Saturday?

7. She has not any books on electronics.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-15; Просмотров: 497; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.025 сек.