Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Сагач Галина михайлівна




Виды и жанры ораторской речи по цели высказывания

Роды и жанры ораторской речи по сфере применения

Тропы

Тропы – это поэтический оборот, употребление слов и выражений в переносном значении

Приёмы диалогизации речи

По итогам я поняла что синицы любят семена и ягоды но не любят хлеб.

А воробьи едят всё. Синицы прилетают от 1-55 птиц, а воробьи стайками по 30 птиц.

 

 

 

Средства выразительности делятся на две группы: тропы (лексический уровень языка) и фигуры речи (синтаксический уровень языка).

 

Фигуры речи – это особые формы высказываний, с помощью которых усиливается выразительность текста.

 

 

 

 

 

Доктор педагогічних наук, професор Київського національного універси­тету імені Тараса Шевченка, академік Академії наук вищої школи України, академік 2-х Міжнародних академій, перший в демократичній Україні професор-ритор, засновниця школи українського красномовства, лауреат премії Т. Г. Шевченка по лінії КНУ імені Тараса Шевченка (1994 p.), премії Тараса Шевченка Всеукраїнського благодійного культурно-наукового фонду Тара­са Шевченка (1998 p.), лауреат премії «Малиновий дзвін душі», відома гро­мадська діячка, краща освітянка року (1999).

Г. М. Сагач — переможниця конкурсів ораторського мистецтва в колиш­ньому СРСР, в Україні; стажувалася в Англії, Польщі, де її називають україн­ським Златоустом. Вона автор 10 одноосібних книжок, 15 колективних ви­дань, має понад 150 публікацій з проблем риторики, педагогіки, педагогічної риторики на християнських засадах.

Творче кредо Г. М. Сагач найкраще ілюструють слова Тараса Шевченка:

Ну що б, здавалося, слова... Слова та голосбільш нічого. А серце б'єтьсяожива, Як їх почує! Знать, од Бога І голос той, і ті слова Ідуть між люди!..

Рецензенти:

доктор філософських наук, професор, академік АПН України

І. А. Зязюн;

доктор педагогічних наук, професор, академік АН ВШ України

В. К. Майборода.

ББК 83.7я7


ISBN 966-7752-22-4


© Сагач Г. М., 1993

© Сагач Г. М. Вид. 2-ге, перероб. і доп., 2000

© Видавничий Дім «Ін Юре», 2000


 

Зміст

Вступне слово автора, або похвала Слову............,.................................................. 11

Передмова................................................................................................................................................ 16

Частина І. ЗОЛОТОУСТ

Глава І. Історія риторики і красномовства..................................................................................... 22

1.1. Історичні традиції. Герої й боги красномовства..................................................... 22

1.2. Деякі етапи історії розвитку риторики........................................................................ 28

1.3. Народний золотослів....................................................................................................... 46

Глава II. Теоретичні засади риторики............................................................................................. 59

2.1. Статус сучасної риторики та її зв'язки з іншими науками.................................... 59

2.2. Специфіка публічного мовлення у риторичному аспектi...................................... 73

2.3. Закони риторики............................................................................................................... 79

2.4. Основні жанри (роди й види) ораторського мистецтва....................................... 1І7

2.5. Похвальне красномовство: традиції та сучасність............................................. 128

 

2.5.1. Похвала особам.................................................................................................. 141

2.5.2. Похвала речам.................................................................................................... 142

2.5.3. Офіційні промови, або промови з певної нагоди........................................ 143

2.5.3.1. Промова до дня народження............................................................ 143

2ЛчЗ,2, Євхаристична промова — промова

при складанні подяки......................................................................... 146

2.5.3.3. Промова при привітанні гостей....................................................... 147

2.5.3.4. Промова при прощанні...................................................................... 148

2.5.3.5. Похоронна промова........................................................................... 145

2.5.3.6. Надмогильні написи (епітафії)......................................................... 15С

2.6. риторика любові й риторика влади у логосфері сучасної культури. 151

Глава III. Педагогічна риторика............................. 165

3.1. Імідж вчителя крізь призму риторики...................................................................... 168

3.2. формування риторичної культури особистості в школі нового типу. 174 3.3. формування риторичної культури особистості

б умовах вищої освіти................................................................................................... 185

3.4. Красне слово Т. Г. Шевченка і відродження національної

ніколи красномовства................................................................................................... 195

3.5. Б- О. Сухомлинський про мистецтво слова педагога.......................................... 20І

Глава IV. Формування духовної культури особистості на порозі XXI ст.. 210

4.1. Проблеми духовності людини.................................................................................... 210

4.2. Слово животворяще, або про духовну природу................................................... 225


4.3. Формування духовної культури особистості засобами благодатного слова 233

4.4. Іоанн Златоуст — світильник гомілетичного мистецтва.................................... 238

4.5. Формування духовної культури особистості засобами гомілетики

у творчій спадщині Івана Огієнка (митрополита Іларіона)........ 245




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-10-31; Просмотров: 2090; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.