КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Філософія середньовіччя
Платон. Соч.: в 3 т. — М., 1968—1972. Афоризмы старого Китая. — М., 1988. Аристотель. Соч.: в 4 т. — М., 1973—1983. Теми рефератів 1. Даосизм і конфуціанство як лінії розвитку філософії і культури Китаю. 2. Філософська спадщина Індії і сучасність. 3. Антична філософія й західноєвропейська культура: пошук ідентичності. 4. Натурфілософія й сучасна наука. 5. Сократ: проблема людини та діалогічної природи філософського знання. 6. Принцип квантифікації сущого і теоретичне природознавство Нового часу: паралелі поєднання. 1. Ідеальна держава Платона й сучасні теорії держави: набутки і втрати. 8. Соціально-політичні погляди Платона. 9. Проблема знання у філософії Арістотеля. 10. Ідеї неоплатонізму як фундамент подальшого розвитку природознавства. Література Античные философы. Свидетельства, фрагменты, тексты. — К., 1995. Асмус В. Ф. Античная философия. — М., 1976. Богомолов А. С. Античная философия: в 2 ч. — М., 1985. Бугай Д. В. Критика теории идей в «Параманиде» Платона//Вопросы философии. — 1997. — № 4. Буддизм. История и культура. — М., 1989. Древняя Индия. Язык, культура, текст. — М., 1988. История китайской философии. — М., 1988. Лукьянов А. Е. Становление философии на Востоке. Древний Китай и Индия. — М., 1989. Открытие Индии. Философские и эстетические воззрения в Индии XX в. — М., 1987. Татаркевич В. Історія філософії: т. 1. Антична і середньовічна філософія. — Львів, 1999. Чанышев А. Н. Курс лекций по древней и средневековой философии. — М., 1991. Філософія середньовіччя та епохи Відродження 2.3. Філософія середньовіччя та епохи Відродження
Залежно від історіософської позиції, середньовіччя як історичну епоху можна вважати або закономірним продовженням античності (і тоді важко зрозуміти безодню між ними), або новим витоком історії. Більш прийнятною є друга позиція, яка ґрунтується на концепції історичного коловороту (греко-римська цивілізація занепала, прийшли нові народи і розпочався новий цикл нової цивілізації). Варвари, які завоювали Римську імперію, перебували на стадії становлення феодального (традиційного землеробського) суспільства. А феодалізм ще не визнавав особи. Щоправда, європейський феодалізм перейняв від античності християнство, а християнство як релігія передбачає певну самостійність особи і орієнтована на особу, наділену свободою волі. (Релігія є носієм ідеї особистості.) Оскільки ж за феодальних відносин особа не може реалізуватись як соціальна одиниця, вона під впливом християнства утверджується як духовна особа. Духовна особа --це своєрідний компроміс феодалізму і християнства: особа, яка не може реалізуватись у зовнішньому світі, заглиблюється в себе. Характерною особливістю середньовічного світогляду є теоцентризм. Античність не знала ідеї трансцендентного (потойбічного стосовно реального світу) Бога. Вважалося, що боги, як і люди, живуть в єдиному для всіх космосі (космоцентричний світогляд). Середньовіччя по-іншому мислило і Бога, і світ. Бог творить світ з нічого, він абсолютно перший, істинне буття. Природа як творіння Бога втрачає, свою самоцінність. Вона виступає тільки символом чи знаком божественної премудрості, адресованим людині. Відношення Бога і природи мислиться в категоріях справжнього і несправжнього буття елеатів: Бог єдиний, неподільний, незмінний (трансцендентний); природа множинна, подільна, рухома, але існує завдяки Богові. Філософія в середньовіччі розвивалася в лоні релігії як панівного світогляду тієї епохи. Релігія, безумовно, звужувала межі філософського мислення, задавала і проблематику, і загальну модель вирішення проблем. Крім того, філософія в епоху середньовіччя не мала власної соціальної бази — особи, яка потребувала б філософського світогляду. Тому розви- Історичні типи філософії ток в лоні релігії був єдино можливим способом існування і збереження філософського мислення загалом. В іншій іпостасі воно тоді просто не могло б існувати. Формування християнської філософії має свої особливості. Як релігія, християнство підозріло ставилось до язичницької мудрості — античної філософії. Одначе, вступивши з нею в дискусію, воно змушене було відповідати на аргументи аргументами. Завдяки цьому шляхом «заперечення» в лоно християнства був перенесений філософський стиль мислення. Носіями філософії в дану епоху було вузьке коло служителів церкви. Світської філософії не існувало. Звідси догматизм, авторитаризм і традиціоналізм цієї філософії.
Дата добавления: 2014-10-31; Просмотров: 468; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |