Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Керівні принципи та керівництва за стилем




 

Керівні принципи побудови інтерфейса розраховані на сьогоднішні системи введення та виведення інформації. Вони починають користовувати такі технології, які використання пера, написання від руки та голосове введення. Одна з проблем розробки інструкцій, які відповідають новим технологіям - це розшифрування способів взаємодії користувача з системою, оскільки ступінь цієї взаємодії ще точно не визначена. Інструкції повинні базуватись на тому, як користувачі реагують на новації та створюватись по проходженні деякого часу, необхідного, щоб користувачі засвоїли інтерфейс та склали певну думку про нього. Ніколи не встановлюйте стандартів і не пишіть інструкцій, не знаючи, як користувач працює з новітніми технологіями.

В керівництвах по елементах інтерфейсу та його органах управління сказано, коли їх потрібно використовувати, як "подати" і якою повинна бути техніка роботи з ними (клавіатурна чи за допомогою миші). Повний набір керівництв розкриває сутність кожного об'єкту та елементу інтерфейсу в термінах та способах представлення на екрані, їх поведінку, механізм взаємодії з ними користувачів.

Більшість програмних продуктів створені для роботи на різних платформах. З тих пір, як ці платформи мають різні операційні системи, інструменти та стилі інтерфейсу, дуже складно розробляти інтерфейс, який задовольняє всі платформи або навіть просто працюючий на кожній з платформ. Недавнє доповнення - підбір індустріальних керівництв по проектуванню - було розроблене Беллкором. Воно містить опис та керівні принципи для основних компонентів проектування КІ для таких компаній та операційних систем, як IBM CUA, OSF Motif, Microsoft Windows та ін.

Задачі керівних принципів по проектуванню однозначні: надати користувачам можливість доступу до інформації з будь- якого місця системи, в будь- якій формі, створити такий інтерфейс, який допомагав би людям працювати та подобався їм. Добре розроблений інтерфейс дозволяє користувачам сфокусуватись на виконанні задач, а не на особливостях ПЗ та АЗ.

Найпростіші принципи по розробці ПЗ, сформульовані Берстом:

- для свого програмного середовища оберіть відповідні промислові керівні принципи;

- створіть корпоративне керівництво за стилем оформлення вашого програмного інтерфейса;

- орієнтуйтесь на кінцевий додаток, використовуючи дані керівних принципів;

- при розробці власного додатку та купівлі програмних продуктів слідуйте керівним принципам.

Стандарти, промислові керівництва по розробці та стилю оформлення в порядку спадання пріоритету:

- міжнародні стандарти;

- галузеві керівні принципи по платформах;

- корпоративне керівництво по оформленню стилю інтерфейсу;

- керівництво по оформленню стилю групи продуктів;

- керівництво по оформленню стилю продукту.

Цілі і керівні принципи розробки інтерфейсу повинні бути реалістичними і доступними для користувачів. Специфіка того чи іншого бізнеса накаладє обмеження на ваше середовище. Ваші керівні принципи по розробці КІ також повинні проходити тестування. Щоб продукт відповідав керівним принципам, необхідно мати підтримку з боку розробників.

Сумісність системи та інтерфейсу в деяких випадках може протирічити очкуванням та побажанням користувачів. Не варто слідувати керівним принципам в області сумісності лише заради самої сумісності - спочатку потрібно правильно розробити будь- що, а вже потім послідовно застосовувати це до всього інтерфейсу. Розробка інтерфейса - більше мистецтво, ніж наука.

Розробка КІ на макрорівні представляє собою шаблон КІ - продукт збирається весь цілком та його концепція стає ясна користувачам по мірі взаємодії з ним.

Як тільки з друку виходять нові керівні принципи по розробці інтерфейсів, продавці інструментарію намагаються якомога швидше включити елементи і технології нових інтерфейсів в запропоновані ним інструменти. Нові інтерфейсні технології завжди є рушійною силою для розробки і проектування все більш досконалих інструментів.

Стандарти та керівні принципи є будівельними блоками, на які повинні спиратись всі зусилля по розробці та проектуванню. Однак це не значить, що кожен блок, побудований у відповідності до будівельних стандартів або програм містобудівництва, буде зручним для житла. Аналогічно продукти компонентного та програмного забезпечення не будуть зручними та приємними у використанні тільки тому, що виконувались всі стандарти та керівні принципи. Стандарти та керівні принципи - частина загальної концепції проектування, яка включає принципи розробки, методологію розробки, тестування на зручність застосування, а також розуміння потреб користувачів.

Принципи, стандарти, інструкції та керівництва, які стосюуться практичності та КІ, звичайно не розглядаються в документації по процесам створення ПЗ і не враховуються при плануванні розробки більшості продуктів.

Існує ряд керівництв за стилем КІ, створених поставщиками платформ ОС та/або броузерів. Ці керівництва за стилем для платформ носять загальний характер в тому сенсі, що не містять вказівок по досягненню специфічних та узгоджених результатів високого рівня для будь- якого додатку або пакету додатків, або для різнорідної сукупності додатків, функціонуючих на даній платформі.

Компанії витрачають значні зусилля, розробляючи внутрішні керівництва за стилем КІ, щоб компенсувати недоліки загальних керівництв. Більшість з цих зусиль не приносять бажаних результатів по відношенню до практичності, інтеграції та узгодженості застосовно до продуктів, розроблюваних незалежними колективами. Наслідком даної проблеми є зростання витрат на навчання, зниження продуктивності та почуття глибокого розчарування у користувачів, проектувальників, розробників та менеджерів.

Мета керівництва за стилем полягає якраз в тому, щоб допомогти розробникам бути послідовними.

Принципи - це загальні вказівки по проектуванню, які носять якісний характер та належать до категорії тверджень, яких корисно дотримуватись. Приклад часто виголошуваного приницпу проектування - прагнення до простоти.

Потрібно обрати не більше 10 важливих принципів, а потім виробляти інструкції, які містять вимірювані оцінки для цих принципів, щоб вони стали діючими та практичними.

Інструкція (або керівна вказівка) - це правило проектування, корисне при реалізації та легко піддається вимірюванню в термінах відповідності. Виконання інструкцій легко піддається безпосередньому вимірюванню, вони об'єктивні і конкретні. В багатьох керівництвах за стилем інструкції приводяться як правила, а останні вказівки як рекомендації.

Стандарти - це керівні вказівки, які відбиваються безпосередньо в КІ операційної системи або яких дотримується велика кількість провідних організацій галузі при розробці додатків. Завжди потрбіно слідувати галузевим стандартам, якщо немає твердої, заснованої на думці користувачів, впевненості в доцільності відхилень.

Керівництво за стилем КІ - це концептуальна та вельми високорівнева специфікація, яка описує загальний зовнішній вигляд, поведінку та користувацьку взаємодію, а унікальні подробиці, які стосуються КІ, опускаються. Керівництво за стилем слід розробляти, виходячи з потреб проекту, але при цьому прагнути уникнути незадоволення спонсорів, користувачів проекту та користувачів продукту.

Керівництво за стилем можна представити собі як високорівневий огляд або керівництво користувача, яке описує спосіб використання продукту або пакету додатків. Керівництво за стилем КІ містить принципи, інструкції та стандарти, застосовувані при проектуванні продукту.

Наявність принципів, стандартів, інструкцій та керівництв за стилем необхідна, але недостатня умова поставки високоякісного ПЗ КІ. В загальному випадку, кращий підхід полягає в тому, щоб підтвердити обґрунтованість використання яких- небудь керівництв стосовно до конкретного продукту, спираючись на думку проектного колективу та кінцевих користувачів.

Традиційні керівництва за стилем КІ носять описовий характер, тобто дається загальна вказівка без конкретизації підсказаної директиви. Інструкції описового типу рекомендують розробнику КІ використовувати вікна з різними цілями. Однак керівництво описового типу слабо конкретизує інструкції або директиви по відношенню до того, як саме відображати об'єкт або дію всередині вікна або бажану поведінку при взаємодії. Розробник повинен виділити конкретні деталі, повністю прочитавши керівництво за стилем, сформувати бажаний стиль, а потім визначити конкретні деталі додатків, які виходять за рамки базисних властивостей КІ

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 589; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.