КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Pollution. II. Match the parts of the sentences and choose among them the sentence that reflects the main idea best
II. Match the parts of the sentences and choose among them the sentence that reflects the main idea best. Follow-Up I. Match the heading with the passages of the text. One heading is spare.
1. Most human activities either a) to save the planet if we all take pollute the Earth stock of the Earth’s state and take actions to prevent the catastrophe. 2. Most animal species are hard hit by loss b) but human health as well. of habitat 3. Although people have already damaged c) or make people take over more and nature greatly and the delicate ecological more natural areas. balance is about to be destroyed we are able 4. Switching to “clean technology” will d) apart from those few which benefit benefit not only wildlife and nature from human activity.
III. Translate into English using the vocabulary of the text. 1. Каждый должен задуматься о состоянии планеты и осознать (оценить), почему Земля нуждается в нашей помощи. 2. Солнечные лучи обогревают землю, и их тепло в обычном состоянии уходит снова в атмосферу. Вредные вещества, такие как углекислый газ, выпускаемые промышленными предприятиями, задерживают тепло солнечных лучей и являются причиной парникового эффекта, который приводит к глобальному потеплению. 3. Многие виды животных и растений страдают от разрушения среды обитания. 4. Наша природа страдает от двойного воздействия широко распространившегося промышленного загрязнения и постоянно растущего количества бытовых отходов. 5. Переход к «чистым технологиям» - одно из решений, которое может спасти планету. 6. Каждый может внести свою лепту в принятие мер по охране природы. Если мы не будем такими расточительными с упаковкой товаров, купленных в магазине, будем стараться экономить воду и энергию, выгуливать своих питомцев на специально отведенных территориях, это будет первый шаг к тому, чтобы облегчить давление, которое мы оказываем на природу. 7. Самое главное – воспитать поколение, заботящееся о природе, осознающее, что природе требуется помощь и знающее, как ей можно помочь.
4. The text about different kinds of pollution will get you aware of what can pollute our environment. Read it for detail and do the activities given below. also called ENVIRONMENTAL POLLUTION. The addition of any substance or form of energy (e.g., heat, sound, radioactivity) to the environment at a rate faster than the environment can accommodate it by dispersion, breakdown, recycling, or storage in some harmless form. A pollutant need not be harmful in itself. Carbon dioxide, for example, is a normal component of the atmosphere and a by-product of respiration that is found in all animal tissues; yet in a concentrated form it can kill animals. Human sewage can be a useful fertilizer, but when concentrated too highly it becomes a serious pollutant, menacing health and causing the depletion of oxygen in bodies of water. By contrast, radioactivity in any quantity is harmful to life, despite the fact that it occurs normally in the environment as so-called background radiation. Pollution has accompanied mankind ever since groups of people first congregated and remained for a long time in any one place. Primitive human settlements can be recognized by their pollutants--shell mounds and rubble heaps. But pollution was not a serious problem as long as there was enough space available for each individual or group. With the establishment of permanent human settlements by great numbers of people, however, pollution became a problem and has remained one ever since. Cities of ancient times were often noxious places, fouled by human wastes and debris. In the Middle Ages, unsanitary urban conditions favoured the outbreak of population-decimating epidemics. During the 19th century, water and air pollution and the accumulation of solid wastes were largely the problems of only a few large cities. But, with the rise of advanced technology and with the rapid spread of industrialization and the concomitant increase in human populations to unprecedented levels, pollution has become a universal problem.The various kinds of pollution are most conveniently considered under three headings: air, water, and land.
Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 647; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |