КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Exercise 7. Listen and speak: give the identification instructions
Exercise 6 Exercise 5 Exercise 4 Listen and speak: give the identification instructions. Use the information given below. Practise the exercise several times. Example: ACC: Japanair 449, turn right, heading 055° for identification.. ACFT: Japanair 449, right, heading 055°. ACC: Japanair 449, identified 15 kilometres north-east of NР (or: not observed on radar, resume own navigation).
1) ACC:.....…... ACFT: Japanair 449, right, heading 055°. ACC:.....…... 2) ACC:.....…... ACFT: Angola 676, right, heading 120°. ACC:......…...
3)ACC:......….. ACFT: KLM 301, left, heading 070. ACC:......….. 4) ACC:......….. ACFT: Speedbird 216, left, heading 350. ACC:......….. 5)ACC:......….. ACFT: Air India 999, right, heading 020. ACC:......…..
Listento the dialogues and give instructions: 1) ACC: Air India 999, Newtown Control. ACFT: Newtown Control, Air India 999. Go ahead. ACC: Report......….. ACFT: FL 220, heading 350, Air India 999. ACC: Air India 999,......….. ACFT: Left heading 020, Air India 999. ACFT: Leftheading 020, Air India 999. ACC: Air India 999,.....….. 15 kilometres south of aerodrome. 2) ACFT: Newtown Control, Angola 827. SU, FL 240, heading 270. ACC: Angola 827. Newtown Control.......….. ACFT: Right heading 300, Angola 827. ACFT: Angola 827. Heading 300. ACC: Angola 827. Not....……. Resume own navigation. ACFT: Turning back onto heading 270. Resuming own navigation, Angola 827. Translate intoRussian the followingwords and ехрrеssions: - identification - for identification - turn left 45° - turn right 30° - not observed on radar - identified - not identified - resume own navigation - not yet within radar cover - identification lost due radar failure - will shortly lose identification - turn left 30° for identification - turn right 45° for identification - identified 15 km north-east of SO - left 30°, heading 090 - report FL and heading - contact 129.7 - transmit for identification. - radar service terminated - not identified due radar failure - transmitfor identification and report heading - observed - continue own navigation - radar control terminated Give English equivalents for: - для опознавания - выполните разворот влево (вправо) - выполните разворот влево на 45° (30°, 15°, 35°) - выполните разворот вправо на 45° (30°, 15°, 35°) - выполните разворот влевона 45° (30°) для опознавания - выполните разворот вправо на 45° (30°) для опознавания - переходите снова на самостоятельное самолетовождение - неопознаны - еще не в зоне действия РЛС - опознаны в 15 км северо-западнее НП - доложите ЭП и курс - продолжайте следовать данным курсом - опознавание потеряно - опознавание потеряно из-за отказа РЛС - переходите на связь 127.9 - скоро потеря опознавания - радиолокационное обслуживание прекращено - дайте нажатие - радиолокационное управление прекращено - развернитесь влево (вправо) на курс (5°, 10°. 200°, 30°)
Дата добавления: 2014-11-28; Просмотров: 382; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |